Chapter 14

1.8K 93 18
                                    

Di bilik teras neuro..

Ketika alicia dan iman memasuki bilik neuro.. Ternyata tiada sesiapa yang ada di dalam bilik itu selain mereka... Jadi.. Ini adalah peluang alicia untuk memberi sesuatu kepada iman...
Alicia: sini iman..
Iman: ok*pergi ke arah alicia* kenapa ni?
Alicia mengambil sebuah kotak yang besar dan memberi kpd iman..
Alicia: nah*bagi kotak*
Iman: Eh!? Ape ni alicia?
Alicia: Oh nanti kan aku cuti... Aku x de kat MATA selama beberapa tahun.. Jadi.. Aku bagi la kotak ni kat kau dan kawan2 akademi.. Kau tolong bagi kat diorang sekali eh.. Boleh?
Iman: oh.. Kenapa awk x nk bagi mereka depan2 je?
Alicia: aku kan selalu buat misi gagal.. Sebenarnya aku saja je nak buat misi gagal..
Iman: sbb ape?
Alicia: aku nak rehat.. Dan.. Cari Ali..
Iman: awk nak cari Ali? Awk tau ke kat mana Ali?
Alicia: erkk.. Alaa.. Adela.. Kau x payah risau..
Iman: haih.. Ye la.. Bila awk dah sampai sana nanti.. Kirim salam saya kat Ali eh?
Alicia: ok (untuk pengetahuan korang semua.. Alicia dah masuk Islam sejak Ali pindah tau)
Iman: ermm... Ade ape2 lagi yg awk nk bagi?
Alicia: oh! X de dah.. Tapi awk letak la kotak tu dalam bilik kombat.. Lepastu saya nak ajak awk dan moon pergi satu tempat ni..
Iman: pergi mana?
Alicia: Ade la.. Nanti Aku bagitau.. Sekarang kite pergi bilik kombat dulu..
Iman: ok..
Mereka pon pergi ke bilik kombat untuk meletakkan kotak yg diberi oleh alicia itu.. Selepas mereka meletakkan kotak itu.. Mereka pun pergi mencari moon untuk pergi ke tempat yg dirahsiakan oleh alicia itu...
Iman: moon?! Oh moon?!
??? : bwah!!!
Iman: opocot!! *melatah*
Moon and alicia: pftt.. Hahahaha.. *ketawa*
Iman: ish awk ni moon!
Moon: hehehe maaf la.. Kenapa panggil aku ni?
Alicia: Ade la.. Jom ikut aku pergi satu tempat ni..
Moon: tempat rahsia ke?! 🤩
Alicia: *tersenyum* nanti kau tau..
Mereka pun pergi ke suatu tempat yg dirahsiakan oleh alicia... Mereka pergi ke belakang akademi MATA dan terlihat ade sebuah pintu disebalik pokok yang besar dari yang lain...
Iman: ermm... Alicia? Ni tempat ape?
Alicia: Ni tempat rahsia aku.. Aku selalu pergi sini lepas habis latihan atau misi.. Jom kite masuk..
M,I: o-ok*takut*
Alicia pun memasukkan kata kunci untuk memasuki tempat rahsia itu... Ketika pintu itu terbuka..
Moon: woah!! Cantiknya! 😲
Iman: haah la! 😲
Alicia: hahaha ade2 je la korang ni.. Dah jom masuk..

(Korang mesti nak tau ape yang diorang nampak kan😏... Okay! Ni dia



 Okay! Ni dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Kalau kecik sorry ye..

Mereka pun masuk... Setelah itu.. Alicia menunjukkan setiap kawasan yang ade di tempat rahsia itu... Selepas mereka habis pusing satu tempat itu mereka pun lepak di suatu tempat yang tanahnya luas..

Alicia: cantik x tempat ni?
Moon: x kan la x cantik.. Mesti la cantik!!
Iman: haah.. Tempat ni cantik sangat.. Saya teringin nk ade tempat mcm ni..
Moon: haah aku pon!
Alicia: iye? Kalau mcm tu.. Korang amik la tempat ni tapi korang berdua je tau..
Moon: ha!? Betul ke? Terima kasih alicia!
Alicia: sama2😊
Iman: tapi... Kenapa awk bagi tempat ni kpd kami?
Moon: haah la... Kenapa alicia?
Alicia: korang ni dah mcm adik-beradik aku dah.. Sbb korang selalu ade dengan aku.. X kesah la sama ada sng atau susah...
Iman: alaa.. Dah nama kawan baik.. Ape guna kalau kite ade kawan tapi x tolong.. Kan moon?
Moon: haah.. Kau ni... Jgn emotional sangat.. Kite kan dah mcm adik beradik..
Alicia: hihihi.. Terima kasih korang 😄
I,M: sama2😁
Alicia: nanti bila aku x de.. Korang lepak la kat sini ye..
Moon: ha? Kenapa kau x de pulak?
Alicia: oh lupa nk bagitau kau.. Aku nk pergi tempat lain nanti.. Jadi.. Beberapa tahun aku x de kat sini..
Moon: hah? Kenapa?
Alicia: Ade la.. Kau x perlu tau.. Sbb ni hal aku...
Iman: hal awk hal kami jugak...
Moon: haah.. Bagi la tau...
Alicia: haih.. Ye la... Tapi jgn bagitau siapa2 ok?
I, M: ok!
Alicia: aku... Nk cari Ali..
I, M: kenapa x biarkan MATA cari dia?
Alicia: sbb aku sorang je yg tau dia mcm mana...
I, M: haih.. Yela... Kau pergi je ye.. Nanti jgn kau selalu la dtg sini...
Alicia: Eh? Korang ingat aku akan menjauh dari korang ke?
I, M: hm*mengangguk*
Alicia: hahaha mana ade la.. Aku ade buat satu alat ni.. Untuk teleport ke mana yg kite nk.. Tapi aku buat dua.. Satu untuk pergi ke mana2.. Dan lagi satu untuk ke sini...
Moon: so kau akan selalu ke sini la?
Alicia: haah.. Tapi kalau aku busy aku x dtg la... Sbb mungkin kat sana nanti Aku busy😅
Iman: kami x kesah pon.. Asalkan kite dpt jumpa selalu.. Kan moon?
Moon: haah..
Alicia: oh ye.. Lupa nk bagi korang ni.. Nah*bagi brg*
I, M: eh ape ni?
Alicia: ini jam tangan yg membolehkan kite berkomunikasi dengan org lain... Dan x yah guna bateri atau charge pun
I, M: ooo... Lagi2?
Alicia: jam ni jugak.. Dpt teleport ke mana2 tempat yg kite nk.. Dan boleh jadi pelindung untuk korang kalau korang dlm bahaya.. Dan boleh jadi suit
I, M: wah.. Hebatnya ciptaan awk
Alicia: hahaha.. Biasa je la.. Haa! Dan satu lagi.. Korang kalau nk tukar kepada pelindung... Iman.. Awk kena ckp 'iman shield'... Dan moon kalau kau pulak kena ckp 'moon shield' OK?
I, M: ok.. Kalau suit?
Alicia: sama jugak.. 'iman suit' dan 'moon suit' dan kalau nak teleport pulak... Korang kena ckp.. 'teleportal.. Go to' dan bukan korang yg ckp.. Tapi.. Korang kena bayangkan atau berfikir kemana korang nk pergi... OK?
I, M: wah!! OK sangat ni!
Alicia: hahaha.. Ni semua untuk my best friend... 😄
I, M: hehehe
Alicia: okla korang.. Aku kena gerak ni.. Iman.. Ingat eh.. Bagi kat diorang.. Korang pulak.. Bila korang free... Tekan butang yg warna kuning tu dan ckp la dengan jam ni... Mungkin aku akan jwb.. Tapi kalau aku busy aku ckp la yg aku sebok.. OK?
I, M: ok..
Alicia: so.. Jumpa lagi kat sini.. Nanti Aku cerita ape yg ade kat sana..
I, M: hahaha.. Ye2 baiklah..
Alicia: jumpa lagi.. Bye2.. 👋
I, M: bye👋
Alicia pun teleport ke rumahnya.. Manakala moon dan iman balik ke akademi..

Bersambung...

Assalamualaikum semua.. Ape khabar... Maafla kalau cerita ni hambar ke ape ke.. Sbb author x tau nk buat ape... Author akan update esk ye.. Jgn risau.. Tapi x tau lagi pagi atau petang atau mlm.. Byk sangat 'atau' ni😅 so korang stay tune je la ye😄

FINALLY WE MEET AGAIN (BBB AND EA) *discontinued*Where stories live. Discover now