Tanıtım

172 7 0
                                    

Birileri odamdaydı.Bu bir kadındı.Büyük bir kadındı,uzun ve güçlü.İlk başlarda onun yüzünde hiç bir şey göremedim.O aynada kendine baktı ve ben onu gördüm.Bu çok korkunç bir yüzdü.O sinirli ve acımasız görünüyordu.

Jane Eyre Bay Rochester için çalışıyordu.Büyük bir ev olan Thornfield Hall'da küçük bir kızın öğretmeniydi,Adelenin.Ancak Jane Bay Rochesteri seviyordu ve onunla evlenmek istiyordu.Peki Rochester de onu seviyor muydu?Jane onu sevmekte doğru mu yapıyordu?

Bay Rochestor çok zengindi,Jane ise yoksuldu.Fakat en önemlisi,Thornfield Hall'dakı sırdı,korkunç sır.Bu sırrı sadece Bay Rochester biliyordu ve kimseye söylemeyecekti.

Yazar Charlotte Bronte 1816 yılında İngilterede,Yorkşir köyünde doğmuştu.1821 yılında,annesi vefat ettikten sonra kendisine teyzesi bakmaya başladı,aynı şekilde onun dört kız kardeşi ve erkek kardeşi,Branwel.1824 yılında dört kız kardeş:Maria,Elizabeth,Charlotte ve Emily,okula başladılar.Bu okul soğuktu ve korkutucu yerdeydi.Bunun için de Maria ve Elizabeth hastalandı ve vefat etti.Bu okul,Charlotte Brontenin çok sonra Jane Eyre kitabında bahsettiği okuldu.Daha sonra Charlotte,onun iki kız kardeşi ve Branwell derslerini evden çalışmaya başladılar ve onlar hikayeler yazmaya başladılar.Charlotte öğretmen olarak çalıştı,iki yıl içerisinde,o,Brüsselde alman ve fransız dillerini  öğrendi.

1844 yılında,Charlotte eve döndü ve kız kardeşleri ile kitaplar yazmaya devam etti.Emily "Wuthering Heights" kitabını,Anne "Agnes Grey" kitabını yazmaya başladılar.Charlotte "The Professor" kitabını satamadı.Yazmaya devam etti ve "Jane Eyre" kitabını yazdı.Bu kitabı 1847 yılında bitirdi ve okurlar tarafından çok sevildi.

Charlotte meşhur oldu,ama şanssızlıktan,takip edilmeye başladı.Onun tüm kardeşleri öldü:Branwel Eylül 1848-de,Emily Aralık ayında (aynı yılda),Anne 1849 yılında.Charlotte iki kitap da yazdı,"Shirley" kitabını 1849 yılında ve "Villette" kitabını 1853 yılında.O 1854 yılında evlendi,1855 yılında ise vefat etti.

Kitap,intermadiate level'den çevirilmiştir.

Jane Eyre (türkçe versiyon)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin