Ben Thornfield Halla giderken çok heyecanlıydım.Ev çok genişti,ama çok sessiz görünüyordu.Bayan Fairfax beni kapı ardında bekliyordu.O asil suratı olan güzel bir kadındı.
"Oturun,bayan Eyre."
O dedi.
"Seyahatten geldiğin için çok yorgun görünüyorsun.Daha sonra,Adele ile görüşürsün."
"Adele benim öğrencim mi?"
-diye sordum.
"Evet.O fransız.Bay Rochester ona ingilizceyi öğretmeni istiyor."
-bay Rochester bunu istiyordu.
"Bay Rochester kim?"
Tanımıyordum kendisini.
Bayan Fairfax şaşırmış gibiydi.
"Gerçekten kim olduğunu bilmiyor musun?"
"Thornfield Hall bay Rochestere ait."
-dedi.
"Ben yalnızca onun için çalışıyorum."
"Peki Bay Rochester burada mı?"
-soran bendim.
"Hayır,o uzakta.O Thornfielda pek uğramaz.Ne zaman geleceğini de bilmiyorum."
***
Sonunda Adele ile tanıştım.O çok güzel küçük kızdı.Onunla fransızca konuştum,sonra ise İngilizce öğretmeye başladım.O dersleri dinlemekten memnundu bense anlatmaktan.Adeleyi de,bayan Fairfaxı da beğeniyordum.Thornfield Hall da olmaktan memnundum.Ama bazen sıkılıyordum,buna rağmen burada her kes bana iyi davranıyordu.
Bir gün ben mektup göndermek için köyde dolaşıyordum.Kış ayıydı,yol buzla kaplanmıştı.Thornfield Hall a geri dönerken bir ses duydum.Önümden çabucak bir at geçti.Adam beni görmedi.Aniden,yüksek sesle,yabancının atı buzun üzerinde düştü.Adam yere düştü,kalkmak için yeltendi.Ona yardım etmek için koştum.
"Bayım,canınız yandı mı?"
Yabancı şaşkın ifadeyle yüzüme baktı.
"Çok az."
-cevap verdi.
"Ata yetişmek için bana yardım ede bilir misin?"
Yabancı ayağa kalkmak istedi fakat onun bacağı daha çok acıyordu.O bana yeniden baktı.
"Bana kalkmamda yardımcı ola bilir misin?Güzel.Teşekkürler,hanımefendi."
Buradan uzaklaşırken ben ona baktım.
"Bu kim?"
-diye sordum kendime.
"Yakışıklı değildi,ama ilginç yüzü vardı.Onu tanımak isterdim."
***
Thornfielde döndüğümde her kes heyecanlı görünüyordu.Bayan Fairfax çok meşguldu.
"Neler oluyor''
-diye sordum.
"Oh,bayan Eyre!Bu bay Rochester!Aniden geri döndü.Ama yine gide bilir.Şimdi,bayan Eyre,git ve en güzel elbiseni giy.Bay Rochester yemekten sonra seninle ve Adele ile görüşmek istiyor."
Öğlenden sonra,Adele ile bay Rochesterin odasına gittim.Aslında onunla görüşmek için tedirgindim.Sakince odaya girdim ve onu gördüm.Onu tanıyordum.O ilginç yabancı bay Rochester idi!Atın üzerindeki adamdı bu!
***
Bay Rochester hiç bir yere gitmedi.O gün içinde çok meşgul oluyordu ama bana ayıracak vakit de buluyordu.O ciddi insandı,hiç bir zaman güldüğünü ve gülümsediğini görmemiştim.Ama çok ilginç adamdı.
Ben artık burada olmaktan mutluydum.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Jane Eyre (türkçe versiyon)
FanficJane Eyre yoksul genç öğretmendir.O,bay Rochester için çalışıyordu.Jane bay Rochesteri seviyordu ve onunla evlenmek istiyordu.Bay Rochester de Jane'i seviyordu.Fakat onun bir sırrı vardı,onu mutsuz eden ve kimseye söylemeyeceği sırrı.. Orjinal İnter...