7

51 3 0
                                    

Medya-Hayalimdeki Bay Rochester

                                       ***

Öbürü gün,ben şaşırtıcı bir mektup aldım.Bayan Reed,teyzem,ölüyordu ve beni görmek istiyordu.Eğer oraya gitseydim,bu benim için çok uzun yolculuk olacaktı,bay Rochesteri göremeyecektim.

Bu evde yaşarken,kuzenim Johnun ölüm haberini duydum.Bayan Reed de çok hastaydı.İlk başlarda,o benimle konuşmak istemiyordu.Bir gün,bana bir mektup verdi.Bu benim Madeirada yaşayan amcamdandı.Mektupta şöyle yazıyordu:

Çok değerli bayan Reed,

Lütfen bana yardım edin.Ben kardeşimin kızını,yani Jane Eyreyi bulmak istiyorum.Ben zengin bir adamım ve yalnız yaşıyorum.Janenin buraya gelip benimle kalmasını istiyorum.

~John Eyre.

Ben mektupu okudum ve tarihe baktım.

"Ama bayan Reed."

-dedim.

"Bu eski bir mektup,siz bunu bana üç yaşımdayken vermeliydiniz."

-"Biliyorum."

-dedi.

"Ama ben senden hoşlanmıyordum Jane Eyre!Bu mektupu okuduktan sonra senin amcana mektup yazdım ve dedimki,Jane Eyre artık hayatta değil!Ona senin Lowood okulunda öldüğünü söyledim.Şimdi git!Beni yalnız bırak!"

Bay Rochesterin malikanesine geri döndüğümde Adelenin beni özlediğini duydum.Ama ben bay Rochesteri özlemiştim.Acaba o da beni özlemiş miydi?O da beni görmek istiyor muydu?

Adele ile dersimi bitirdikten sonra bahçeye indim.Burada bay Rochester ile karşılaştık.

Biraz konuştuk.

"Ben evleneceğim Jane?"

Ne?

"Peki Jane,sen burada mutlu musun?"

-"Evet,ben burada çok mutluyum."

"Adeleyi ve bayan Fairfaxı çok seviyorsun öyle mi?"

-"Aynen öyle."

"Ve buradan ayrılırsan,onları özleyeceksin."

"Ama sen burayı terk edeceksin."

-dedi.

"Neden?"

-dedim ben de.

"Çünkü sen de bir gün evleneceksin Jane."

-"Evet,doğru söylüyorsunuz.Siz Bayan Blanche ile evleneceksiniz yani ben de—"

"Jane."

-dedi.

"Ben bayan Blanche ile evlenmeyeceğim.Ben onu istemiyorum.Sen de istiyorsan,ben seninle evlenmek istiyorum Jane.Benimle evlenir misin?"

İnanamıyorum.Bay Rochester,bu malikanenin sahibi,benimle mi evlenmek istiyordu?

"Evet,ben de sizinle evlenmek istiyorum."

-"Seni çok mutlu edeceğim Jane.

Gerçekten bu cümlesi bile beni mutlu etmeye yetmişti.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Jul 06, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Jane Eyre (türkçe versiyon)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin