5

50 4 0
                                    

Bir gece aniden kalktım.Bir ses duyduğumu düşünüyordum.Ama heryer sakindi.Fakat kimsenin odamda gezdiğini düşünüyordum.

"Kim var orada?"

-dedim.

Hiçkimse cevap vermedi. Oda soğuktu ve ben korkuyordum.Yeniden uyumayı denedim.

Ve bu zaman gülüş sesi duydum.Bu korkunçtu,acımasız gülüştü!Kimsenin ayak seslerini duydum,çatı katına gitti.Ne oluyordu?Bayan Fairfaxın yanına gidip olayı anlatmak istiyordum.Kıyafetlerimi giydim ve odamdan ayrıldım.Ev sessizdi,ama burnuma yanık kokusu geliyordu!Bir şeyler yanıyordu!Aman tanrım!

Koku bay Rochesterin odasından geliyordu.Odaya koşarak girdim ve etrafa baktım.Bay Rochester yatağında uyuyordu ve yatak yanıyordu!

"Ne yapacağım ben?!"

Çabucak,odaya bakındım.Kovada su vardı burada!Kovadaki suyu yatağa döktüm..Ve bay Rochester kalktı.

"Ne oluyor?!"

-diye bağırdı.

"Jane,bu senmisin?Ne yapıyorsun?"

"Bay Rochester,yatağınız yanıyor!Siz kalkmalıydınız!"

O yataktan sıçrayarak kalktı.

"Jane!Sen beni kurtardın!Sen bunu nasıl anladın?Neden kalktın?"

Ona ses duyduğumu ve korkunç gülüş sesi duyduğumu söyledim.

Bay Rochester sinirli ve ciddi görünüyordu.

"Ben çatı katına gitmeliyim.Burda kal ve beni bekle lütfen.Bayan Fairfaxı da uyandırma."

-dedi ve odayı terk etti.Ben de onu beklemeye başladım.

Az sonra geldi.Hala ciddi görünüyordu.

"Yatağına gide bilirsin Jane.Her şey yolunda."

                                   ***

"Çatı katında kim yaşıyor?"

-diye soru sordum bayan Fairfaxa.

"Sadece Grace Poole."

-dedi.

"O bizim hizmetçilerimizden biri.Biraz garip kadın."

Grace Pooleyi hatırladım.Gerçekten garipdi,sessizdi ve kimseyle konuşmazdı.Belki de odamda dolaşan ve korkunç bir şekilde kahkaha atan oydu.Kim bilir?

O akşam,Adelenin dersi bittiğinde,alt kata indim.Bayan Fairfax da buradaydı.

"Bay Rochester bu sabah erkenden evden ayrıldı.Arkadaşları ile kalmaya gitti.Ne zaman geleceğini de bilmiyorum."

Bir kaç haftalığına ev yine sessiz-sakin oldu.Bay Rochester arkadaşlarında kalıyor,ben de Adele ile derslerime devam ediyordum.Artık geceler o korkunç gülüş seslerini de duymuyordum.

Bir gün,bayan Fairfax bana bay Rochesterdan gelen mektupu gösterdi.

"O eve dönüyor."

-dedi.

"Ve kendisiyle bir kaç misafir de gelecek.Görünen o ki ben meşgul olacağım.Bu arada,bayan Blanche da gelecek.O çok güzel bir kadın."

-ekledi.

                                        ***

Bay Rochester ve arkadaşları geldiler.Misafirler çok zengin,önemli insanlardı.Bayan Blanche de onların arasındaydı.O çok güzeldi.

Bense onların yanında çok fakir ve önemsiz duruyordum.Bayan Blanche benimle hiç konuşmadı da.Ben onu ilgilendirmiyordum,ama bay Rochester onu ilgilendiriyordu.Hep onunla konuşuyordu.At sürmeye bile birlikte gidiyorlardılar.

"Bence bay Rochester bayan Blanche ile evlenecek."

Ama bay Rochester bayan Blanche ile ilgileniyor muydu ki?Onu beğeniyor gibiydi,ama onunla birlikteyken mutlu görünmüyordu.

Jane Eyre (türkçe versiyon)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin