Ertesi gün daha bir misafir gelmişti..Bay Mason.Genç erkekti,siyah saçları vardı.O Bay Rochesteri görmek için gelmişti.Ama bay Rochester onu gördüğü için memnun görünmüyordu.Ne zaman bay Mason adı geçiyordu,o zaman bay Rochesterin yüzü bembeyaz oluyordu.
Bu gece onlar baya konuştular.Geç saatlerde yatak odalarına gittiler.Ben gece yine aniden kalktım.Çığlık sesi duymuştum.Bu sefer emindim.
"Yardım edin!Yardım edin!"
-birisi bağırıyordu.
"Bay Rochester!Çabuk gelin!Bana yardım edin!"
Kapı açıldı.Birisi koşarak gözden uzaklaştı ve çatı katına gitti..Ben galiba yanılmıyordum,o gece duyduğum sesler boşuna değildi!Bir şeyler dönüyordu bu evde!
Evde herkes uyanmıştı.
"Neler oluyor?Yangınmı çıktı yine?Bu ses de neyin nesiydi?"
-herkes şaşkındı.
Bay Rochester çatı katından döndü.
"Lütfen merak etmeyin.Her şey yolunda.Lütfen yatağınıza gidin ve uyuyun."
Yavaş-yavaş bay Rochesterin misafirleri yatak odalarına gittiler.Ben de odama gittim.Fakat uyuyamadım.Oturdum ve öylece pencereden dışarıyı seyrettim.Ev yine çok sakindi.Çatı katından da ses gelmiyordu artık.
Bay Rochester kapımı çaldı.
"Jane,benimle gelir misin?"
Ne diyordu bu?
Mecbur gittim onunla,çatı katına çıktık.
Bay Mason yatakta uzanmıştı ve çok kötüydü.Aynı yıllar önce okuldaki görüntüyü anımsatıyordu bana.
"Öldü mü o?"
"Hayır."
-dedi bay Rochester.
"Sen onunla kal,ben de gidip doktor bulayım.Merak etme,o sana zarar vermez."
Yataktaki adam haraket edip konuşmaya çalıştı.
"Konuşma Mason!Sen de Jane!Sizin aranızda konuşma geçmeyecek?Tamam mı?"
Bay Rochester gitti.Bu sessiz adamla bay Rochesteri beklemeye başladım.Korkuyordum.Çünkü Grace Poole diğer odadaydı.Çok uzun süre bay Rochesterin gelmesini bekledik.
"Ne zaman dönecek?"
-diye kendi kendime sorular soruyordu.
***
Sabah bay Rochester doktorla eve döndü.Doktor bay Masonu muayene ederken bay Rochester benimle konuştu.
"Her şey için teşekkürler Jane.Doktor onun evden ayrılmasına yardım edecek.Bir daha onu burada görmeyeceğiz."
-dedi.
"Siz bilirsiniz bay Rochester."
-dedim ben de kısık sesle.
Biz de bay Masona yardım ettik.Sabah daha erkendi ve herkes uyuyordu.
Ben de uyumak istiyordum.
"Gitme,Jane."
-dedi bay Rochester.
"Benimle bahçeye gel,konuşalım."
Biz bahçeye indik.
"Ne geceydi ama."
-dedi.
"Sen,korktunmu Jane?"
"Evet,biraz.Grace Poolenin diğer odada olduğunu bildiğim için korktum.O gitmeyecekmi?"
"Hayır."
-dedi.
"Ama Grace Poole için telaş etme.Onu unut.O tehlikeli biri değil.Tehlikeli olan bay Mason.O da artık burada değil!"
Duyduğum bende şok etkisi yaratmıştı.
"Bay Mason?O tehlikeli birine benzemiyordu ama."
-dedim.
"Ummadık taş baş yarar Jane.Şu an o burada değil ya,artık çok rahatım."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Jane Eyre (türkçe versiyon)
FanfictionJane Eyre yoksul genç öğretmendir.O,bay Rochester için çalışıyordu.Jane bay Rochesteri seviyordu ve onunla evlenmek istiyordu.Bay Rochester de Jane'i seviyordu.Fakat onun bir sırrı vardı,onu mutsuz eden ve kimseye söylemeyeceği sırrı.. Orjinal İnter...