Kapitel 1
Saras perspektiv
Jag skulle flytta till foster familj.
Mamma sa om jag inte lyssnar på henne då kommer hon skika mig till foster familj, men jag trodde att hon skojade men nej, jag är på väg ditt.
Jag var framme vid husset, jag gick fram till dörren på dörren stog det "VÄLKOMNA TILL MOLANDER HUS" okej detta efter namn ska jag bära.
Jag knackade på dörre, snappa sten hörde jag blötsligt öppnade en man dören han hadde blåa ögon och var lång.
-Hej, jag är Sara som kommer bo här jag har pratat med Karin om att...
-Ja, jag heter Adam och är Karins man. Anbröt han mig. Han bakade för att jag skulle in, jag gick in och sätte mig ner.
-Karin kommer om några minuter sa han glatt
Dören öppnades in kom Karin jag känner igen henne för att vi har träffat för ut tänkte jag.
-Hej Sara sorry för att jag var litte sen. Sa hon surt
-Det gör inget sa jag med en leeande.
Hon sätte sig och berättade att dom har en son som heter Oscar och att dom ville att han skulle ha en sysster som är nästan lika gammal som han det fick bli jag. Han är 17 år och jag är 16år inte stor skilnad.
-Vet han om mig då? Frågade jag och kollade på dom.
-Ja, han blev glad för det, sa karin glatt.
Dom vissade mig runt sen till mitt rum det var fin städdat och stort.
-Du kan ligga dina klädder i denna skåpet. Sa karin. Jag nickade och började plocka mina grejer efter ett tag öppnades dörren där stog Adam.
-vill du äta något? Frågade han
-Nej, jag ska i alla fall sova nu jag är jätte trött från resan hitt. Svarade jag. Han nickade och stängde dörren
Jag bytte om och slängde mig på sängen derekt somnade jag.-----------------------------------------------
Detär kort men nii vet hur svårt att skriva början men det gick bra. 👇komentera👇 vad ni tucker!!!...
Puss/Sara😘
YOU ARE READING
Ogges syster
Fanfiction16 åriga Sara flyttar till foster familj hennes bror som hon ska börja kalla är inte en vanlig person Ogge Molander i kändaste pojkbandet i Sverigedet är också hans vänner som är med Felix,Omar och oscar. Hon börjar i en skola och blir skolans "Bad...