☁️|1

157 16 3
                                    

Jae ni 's

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jae ni 's

Aku membuka perlahan tingkap bilik aku .

Aku mengeluh apabila angin bertiup menyapa wajah ku .

" Kalau lah aku ada neighbour , boleh ajak borak sikit .. "

Bisikku perlahan sambil duduk berhadapan dengan tingkap bilik rumah sebelah yang kosong tidak berpenghuni .

Dah dua tahun sejak jiran lama aku,Rosé pindah kat australia . Dulu , kitorang selalu borak melalui tingkap bilik masing-masing waktu malam . Sekarang , aku nak try pandang tingkap tu waktu malam pun aku tak sanggup kang ter-eye-contact ngan jembalang mana tah.

" Jae .. tolong eomma gi beli grocery ! "

Lamunan aku terhenti apabila eomma di bawah memekik . Aduh malas pulak bontot aku nak gerak pagi² ni .

Aku turun ke bawah disambut oleh eomma dengan grocery list kat tangan . Aku menyambut huluran itu lalu bergegas ke pasar terdekat .

                     — ☁️ —

" Ayam check , sayur check .. ok tinggal beli melon je lagi . "

Kaki aku bergerak laju menuju ke watermelon aisle .

Sesudah mengambil beberapa biji watermelon , aku menuju ke kaunter cashier .

" Eh eunji , aku dengar ada orang baru nak pindah kat perumahan Serenity tu .. "

Perumahan Serenity?! Tu kan rumah aku !

Aku maju sedikit untuk mencuri dengar perbualan makcik maemunah di depan aku ni .

" Lah yeke chorong ? perumahan tu lah yang paling mahal harganya sebabtu lah takda orang masuk setiap tahun .. "

Yep , tu aku setuju gila . Nasib baik eomma ngan appa aku kaya . Hehe .

" Dengar² , diorang move-in jumaat ni tak .. "

Sekarang hari rabu , mean lusa aku ada jiran baru ke ?! Excited nyer titewww ~

Segera aku check-in barang shopping pastu balik rumah

                     — ☁️ —

New fanfic ~ enjoy reading minhee menyusul nanti ye 🌵

window ; kmh Where stories live. Discover now