A HIM ELSŐ LEMEZE ÉS ANTTO ÉRKEZÉSE
(fordítás: joy_sorrow)
A HIM első lemeze ugyanazon a napon jelent meg, amikor Kari Vepsä megnyerte a Syksyn Sävel dalfesztivált. Hamarosan csatlakozott az együtteshez a billentyűs Antto, akinek a próbateremben egy váladékoltáron kellett imádkoznia.
A HIM első EP-je a hatásvadász 666 Ways to Love: Prologue címet kapta. A dalok, amiket kiválasztottak rá, a Stigmata Diaboli, a Wicked Game, a Dark Secret Love és a The Heartless voltak. A borítóhoz találtak egy képet Ville anyukájáról abból az időből, amikor 19 éves volt és egy cipőboltban dolgozott az Aleksanterinkatun [Helsinki fő bevásárló utcája].
„Az EP-t a Munkkiniemi ifjúsági centrumban vettük fel, kicsit szarul, öt nap alatt" mondja Mige. „Az EP-n a második gitáron Mr. Oki játszott a lappeenrantai Charged együttesből. Okinak le kellett lépnie, amikor a fogkeféje Pätkä barátnőjének bögréjében végezte. De a HIM-nek nincs igazán második gitárosra is szüksége, mert van egy csodálatos basszusgitárosuk, aki pótolja mindazt, ami hiányzik."
A 666 Ways to Love megjelenésére rendezett bulit a Tavastia klubban tartották, Helsinkiben, 1996. október 19-én.
„Egyébként ugyanezen a napon nyerte meg Kari Vepsä a Syksyn Sävel dalfesztivált. Tisztán emlékszem rá, mert a tévét néztem a Tavastiában a koncert előtt" mondja Asko Kallonen a BMG-től. „Valójában ez volt az első HIM koncert, amit láttam, a cég gazdasági vezetőjével voltam ott, és ő volt az egyetlen a stábunkból rajtam kívül, aki megjelent. A srácok színpadi show-ja nagyon király volt, és a gazdasági vezető, aki egy idősebb hölgy volt, azt mondta a koncert után nekem, hogy ez az együttes komoly helyekre fog eljutni. De senki nem volt ott a sajtótól."
Az újságírók nem bukkantak fel a Tavastiában, de a Wicked Game-et azonnal sugározni kezdték. Az EP hamarosan a slágerlistákon szerepelt a 20 legkelendőbb kislemez között, és az együttes komolyan is elkezdett próbálni.
„Egy kicsit meglepődtem attól, hogy mekkora figyelmet kapott a végén a 666 Ways to Love" mondja Asko. „De még jobban meglepett Ville jó munkamorálja. Ez volt az első alkalom, hogy az együttes azzal a hozzáállással jött a cégünkhöz, hogy 'hé, mehetnénk a stúdióba megcsinálni ezeknek a daloknak a demóját?'. Meglepett, hogy az együttes nem követelte rögtön a lemezkészítést. Már megcsinálták a demót Hiilivel, így azt mondtam, hogy 'gyerünk, stúdióba mentek és addig fogtok dolgozni rajta, amíg csak kell, hogy jót csináljatok'. És jó lett az EP."
Tiina Vuorinen, aki a WellDone Agency & Promotionnél foglalási ügynökként dolgozott, meghallotta a Wicked Game-et a rádióban, tetszett neki, és azon gondolkodott, hogy melyik országból jöhetett az együttes. Katja Stähl, aki ebben az időben a BMG-nél dolgozott kommunikációs szerkesztőként, benézett a WellDone-hoz, és odaadta a HIM EP-jét Tiinának.
„Amikor Katja odaadta a lemezt, rögtön lejátszottam, ami elég szokatlan. Gondoltam, hogy ez az az együttes a rádióból. És rögtön rávágtam, hogy koncerteket szeretnék foglalni nekik, ha a srácok ők is akarnak engem" mondja Tiina Vuorinen. „Találkoztam a srácokkal, izgatottak voltak. Bár Pätkä volt az egyetlen, aki bármit is mondott, a többiek csak szégyenlősen a cipőjüket nézték. De a dolgok természetesen kezdtek el haladni innentől kezdve. Amikor jobban megismertem Villét, és többet kezdett beszélni, feltűnt, hogy nagyon eltökélt. Jóval idősebbnek nézett ki, mint amennyi valójában volt. Sokszor, amikor mondani akartam valamit, ő legyőzött és az egyetlen, amit mondani tudtam, az igen volt."
ESTÁS LEYENDO
Synnin Viemää - Gone With The Sin - HIM
No FicciónA HIM kizárólag finn nyelven megjelent biográfiájának magyar fordítása. "A HIM üdvözöl téged, kedves olvasó, a családjában. De légy óvatos, ebben a közösségben semmi sem szent és a fizika törvényei nem alkalmazandók. Egy ponton választanod is kell. ...