2. FEJEZET - HIM - HIS INFERNAL MAJESTY

35 2 0
                                    

PROBLÉMÁK A NÉVVEL, SÁTÁNISTA VERSÉK ÉS IMÁK

(fordítás: Bring HIM to Hungary – A HIM magyar rajongói oldala)

A HIM eredetileg a His Infernal Majesty rövidítése volt. A Sátánra utaló kifejezés természetesen gondot jelentett, és Ville Valo elismeri, hogy néha megbánta a nevet. De annál jobban bosszantja, hogy nem regisztrálták elég korán. Ezért a HIM Amerikában HER.

1991: Ville Valo alakított egy bandát, His Infernal Majesty névvel. Ville játszotta a gitár részeket hat akkordos basszusgitárján, Migé játszotta a basszus részeket, és különböző srácok fordultak meg a dobok mögött.

Akkor a His Infernal Majesty nem tartott túl sokáig, bár igazi reklámhangulat volt a levegőben. A Vantaanjoki folyó partjain kitettek néhány reklámképet (igazán hátborzongatóak voltak, mondja ma Ville) és Ville hat hónapig nyaggatta Juhani Merimaa-t, a Tavastia Club menedzserét, hogy engedje ott fellépni a bandát. Végül, 1992 szilveszter éjszakáján meghívták őket fellépni a Semifinal Club-ba, amely közvetlenül a Tavastia mellett van. „Csak akkor egyszer léptünk fel, és aztán a banda feloszlott, mivel Migének be kellett vonulnia katonának" emlékszik Ville. „Felidegesített, hogy várnunk kell Migére, amíg eltávozást kap. Ez volt a HIM első kezdetének vége."

A His Infernal Majesty név végtelen viták eredményeként született meg

Ups! Gambar ini tidak mengikuti Pedoman Konten kami. Untuk melanjutkan publikasi, hapuslah gambar ini atau unggah gambar lain.

A His Infernal Majesty név végtelen viták eredményeként született meg. Először a trió úgy gondolta, a Kafferi nevet adja a bandának – a "Kaffer" egy színesbőrűekre használt kifejezés, egész pontosan a bantu négerekhez tartozó etnikai csoport megjelölése. A nevet H.P. Lovecraft régi könyveiből merítették, amikben nagyon elmerült a banda. A mai álláspontok szerint Lovecraft regényei tele vannak rasszizmussal, de ezeket a könyveket azzal a korral összefüggésben kell vizsgálni, amikor azok keletkeztek, az 1920-as és '30-as években. Ville néhány fekete barátja a „Kaffer" nevet túl groteszknek találta, így végül letettek róla.

A Kafferinek sikerült felvennie egy demót, amely egy Xilqa Xilqa Besa Besa című dalt tartalmazott. Ezután változtatták a nevet HIM-re, és felvették Witches and Other Night-Fears demót. A szövegeket valójában valami más ihlette, mint a szerelem.

„Később csináltunk egy Borellus című dalt a HIM-mel, amit egyenesen Lovecrafttól loptunk, így a Lovecraftért való lelkesedés nem tűnt el az együttesben", mondja Mige. „A szóban forgó regényben halott embereket és más furcsa eredetű teremtényeket hoztak létre. Valójában Ville a dal legfontosabb részeit egyenesen Lovecraft könyvéből énekli, és ez átkozott jól működött. Lovecraft nagyon líraian írt, és a szövegeket módosítások nélkül énekelheted. És egyébként az első HIM dalok Lovecraft szellemében készültek."

„Akkoriban utcazenészként is forgolódtam, afrikai dobokon játszottam a barátaimmal, például a Kauppatori-n (Helsinki piactere)", mondja Ville. "Összegyűjtöttük a pénzt japán turistáktól, így tudtunk venni egy doboz LM cigit. Kijártam Kumpula régi részére és Oranssi tereire, együtt lógtam hippikkel és reggaes srácokkal, a Finn Rasztafarikkal. Ők hívták Haile Selassie-t His Imperial Majesty-nek. Egy idő után elegem lett belőle, és érdeklődni kezdtem a Death Metal iránt. Az egész Imperial Majesty (őfensége) dologtól hánynom kellett, aztán elolvastam A Sátán bibliája című könyvet Anton LaVey-től, aki írt egy verset Őpokoli fensége címmel (His Infernal Majesty), ha jól emlékszem. Olyan horrorfilm-hangulata volt, ami nagyon passzolt a mi Black Sabbath-típusú zenénkhez." /VILLE/

Synnin Viemää - Gone With The Sin - HIMTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang