Chapter 1
Julia’s pov
Het is koud als ik de deur achter me dicht doe. Het is half november dus dat is ook logisch. Ik moet een beetje opschieten om mijn trein te halen richting Zwolle, daar zit ik namelijk op school. Ik woon in Steenwijk dus het is ongeveer een half uurtje met de trein.
Na tien minuten fietsen zijn mijn zus en ik aan gekomen bij het station. We zijn zoals gewoonlijk net op tijd, want de trein van Roos staat er al.
‘Doei Roos’, zeg ik tegen mijn zus als zij in de andere trein stapt richting Amsterdam. Mijn zus is een fashionista, ze houd heel erg van mode en zit dan ook op de modeacademie in Amsterdam.
‘Doei Juul, tot vanmiddag’, zegt ze vrolijk terwijl ze al zwaaiend de trein in stapt.
Mijn trein komt ook net aanrijden, gelukkig maar want ik bevries hier zowat. Ik stap de trein in, die al lekker vol zit met studenten. Als ik me door de menigte heen druk, zie ik mijn beste vriendin Iris zitten. We zijn al vanaf de eerste klas beste vriendinnen en zoals iedereen al verwachte gaan we nu ook naar dezelfde school.
‘Heee Iris!’ zeg ik terwijl ik haar aanstoot.
‘Jeetje Juul, je laat me schrikken idioot’ zegt ze lachend terwijl ze haar oordopjes uit haar oren haalt.
‘Sorry hoor. Beetje zin in de laatste echte schoolweek? ’vraag ik haar. We gaan namelijk na deze week op onze eerste stage. En die is op Schiphol! Ik heb er super veel zin in.
‘Jawel, maar ik vind stage wel spannend hoor’. Ik zag aan Iris dat ze het echt heel erg vond.
‘Ik weet echt zeker dat het heel leuk word’. Iris en ik lopen samen stage bij KLM in de lounges.
‘Ja gelukkig zit ik wel bij jou, dan kunnen we tenminste nog een beetje praten’ zegt Iris lachend.
We zitten inmiddels alweer een kwartier in de trein, ons te vervelen en muziek te luisteren. Dan stoot Iris me aan.
‘Zie je die jongens daar?’ zegt ze. Ik zie aan haar dat ze zenuwachtig van het groepje word en ik vraag me af waarom.
‘Ja die zie ik. Wat is er dan mee?’ vraag ik aan haar. Dan kijk ik weer richting de jongens die nu iets dichterbij gekomen zijn. Dat is wel vreemd.
‘Dat is Nick. Die enge gozer van de discotheek…’
‘Serieus, die jouw laatst wilde zoenen?’ vraag ik. De jongens zijn nog een stukje onze kant op geschoven. En die Nick kijkt mij nu recht aan. Ik kijk snel weg, in de hoop dat hij me niet gezien heeft.
‘Ja die ja...’ zegt Iris nu nog zachter. Ik zie aan haar dat ze geen zin heeft om met die Nick te praten. Ik weet alleen niet waarom, maar dat vraag ik haar later wel. Ik weet nu alleen wel dat ik het even voor haar moet afhandelen met hem.
‘Iris, doe alsof je naar de wc moet. Dan praat ik wel met die gast’ zeg ik tegen mijn vriendin, die niet weet hoe snel ze op moet staan. Voordat ik het weet is ze weg en komt Nick op me af.
‘Heee, waar is die knappe vriendin van je nu gebleven?’ zegt hij en hij lacht er eng bij. Ik krijg gewoon kippenvel op mijn armen, op de manier hoe hij het zegt.
‘Hallo, Nick was het toch? Of ik moet me vergissen.’ zeg ik vriendelijk en steek mijn hand naar hem uit. Ik zie dat hij niet weet wat hij nu moet doen, maar pakt dan uiteindelijk toch mijn hand vast en schud hem.
‘Ja dat klopt ja en wie ben jij dan wel niet?’ zegt hij sarcastisch.
‘Ik ben Julia, de beste vriendin van Iris. En ik denk niet dat Iris zin heeft om nu met je te praten, daarom is ze denk ik ook weg gegaan.’ zeg ik en kijk Nick daarbij arrogant aan. Zo ben ik normaal niet, maar met dit soort jongens wel. Dit soort denk dat ze ieder meisje kunnen krijgen en denken dat ze enorm knap zijn…