chapter 7

187 3 1
                                    

Julia’s pov

Ik word de volgende dag wakker en het is vrijdag vandaag, dus bijna weekend. Wel een druk weekend voor mij, zaterdag een hockeywedstrijd en ’s avonds werken. En zondag heb ik gelukkig niks, maar zaterdag avond ga ik uit met een paar klasgenoten dus dan kan ik lekker lang blijven liggen. Alleen nu moet ik wel opschieten, want anders kom ik te laat op school en het is de laatste dag voor stage! Ik stap snel uit mijn bed en trek mijn nieuwe bloes aan met een spijkerbroek. Ook trek ik mijn nieuwe Adidas superstar sneakers aan, het staat super leuk al zeg ik het zelf. Als ik bezig ben met mijn make-up hoor ik mijn roepen iets schreeuwen, het duurt niet lang en de deur gaat open.

‘Juul ben je bijna klaar, want ik breng wel even naar school.’ Zegt mijn moeder.

‘Hoezo? Mag Iris ook meerijden?’ vraag ik aan haar, anders is het ook zielig voor Iris dan zit ze alleen in de trein.

‘Ik heb toch een afspraak bij de tandarts in Zwolle om half 9. Natuurlijk mag Iris ook meerijden, we gaan over een half uur weg.’ zegt ze en doet de deur weer dicht.

Snel pak ik mijn telefoon en stuur Iris een berichtje. Al snel heb ik een antwoord van haar en natuurlijk rijd ze met ons mee. Ik pak nog even de laatste schoolspullen en loop dan door naar beneden.

‘Dank je mam, hoe laat ben je op school voor dat gesprek?’ vraag ik als we voor onze school staan. We zijn mooi op tijd, dus kunnen we nog even rustig aan doen.

‘Ik ben er om half vier, ik loop dan wel naar de kantine toe.’

‘Oke, dan kom ik wel naar je toe als de les is afgelopen.’ Zeg ik en geef mijn moeder een kus op haar wang.

‘Succes op school dames en jullie best doen!’ zegt mijn moeder.

‘Dank je voor het brengen en succes bij de tandarts!’ zegt Iris en stapt uit. Ook ik stap uit en mijn moeder rijd weg.

Samen met Iris ga ik nog even in de kantine zitten, want we zijn iets te vroeg op school. Dan kan ik haar mooi even bij praten over gisteravond en Daley.

‘Daley is gister nog naar mijn training gekomen hè!’ zeg ik tegen Iris die voor haar zit te staren. Ik geef haar een duw tegen haar arm en ze schrikt op.

‘Sorry wat zei je?’ zegt ze en ze kijkt me aan. Ik zie nu pas dat haar ogen dik en rood zijn. Ze heeft gehuild…

‘Gaat het wel, heb je gehuild?’ vraag ik bezorgt.

‘Nee hoe kom je daar bij?’ zegt ze, maar ik zie dat ze schrikt van mijn vraag.

‘Iris kom op, ik zie toch dat je hebt gehuild. Je kunt me alles vertellen dat weet je toch?’ zeg ik en ik kijk nog bezorgder naar mijn beste vriendin. Ik zie dat ze begint te huilen.

‘Sorry Juul, maar ik kan het je echt niet vertellen. Het is gewoon te erg en ik moet het eerst zelf verwerken, voordat ik het je kan vertellen.’ Antwoord ze. Ik kan hier echt niet tegen, ze kan mij toch alles vertellen. We zijn al jaren vriendinnen.

‘Kom op Iris, vertel hert me nou gewoon. Misschien kan ik je juist helpen…’ zeg ik en ik sla mijn arm om mijn vriendin heen.

‘Nee Juul laat me met rust, alsjeblieft!’ zegt ze boos en ze staat op en loopt snel weg. Ik snap er echt niks van, ik heb toch niks verkeerd gedaan. Ik kijk op mijn horloge en ik zie dat ik ook maar eens richting het lokaal moet gaan.

De bel gaat en het is tijd om naar de andere les te gaan. Rekenen staat als volgende op het rooster. Iris heeft de hele les al niks tegen me gezegd en ontwijkt mijn blikken, ook nu staat ze als eerste op en loopt zo snel mogelijk weg naar de volgende les. Dan komt Rosa naar me toe gelopen.

love is everything~ Daley Sinkgraven fanficWhere stories live. Discover now