1.Revolutionary Road

120 22 8
                                    


ژانر فیلم: درام، عاشقانه

سال ساخت: 2008

مدت زمان فیلم: 119 دقیقه

کشور سازنده: آمریکا، انگلستان

کارگردان: Sam Mendes

نویسنده: Justin Haythe

بازیگران: Leonardo Dicaprio_ Kate Winslet_ Michael Shannon

موسیقی متن: Thomas Hewman

نمره IMDB: 7.3

جایزه های فیلم: بهترین بازیگر زن فیلم درام برای کیت وینسلت

بودجه فیلم:35 میلیون دلار

*توی فیلم صحنه داره پس با خانواده توصیه نمیکنم! با سانسور هم نبینید.

تریلر فیلمو بالا میتونید ببینید.

داستان فیلم: داستان فیلم درباره زوجی در دهه 50 هست که در ظاهرخوشبخت اما در واقع بیشتر در تظاهر به خوشبختی به سر میبرند. وقتی این زوج تصمیم میگیرند برای فرار از روزمرگی و زندگی کسل کننده خودشون دست به کار بزرگی بزنند دچار مشکلات و نابودی های بزرگی میشوند...

یک رابطه که با عشق شروع میشه، و یک زوج خوشبخت که در دید همه خاص و دوست داشتنی هستن برای ساختن یک زندگی رویایی به خونه ای زیبا و متفاوت با خونه های دیگه به جاده انقلابی میرن.

زندگی این زوج دچار ناهمانگی هایی میشه یک دقیقه تظاهر به دوست داشتن میکنن و لحظه ای بعد مشغول بحث و دعوا میشن. رفته رفته حقیقت خودشو نشون میده و اونا میفهمن اون زوج ایده آل و درجه یک نبودن.

برای روایت این داستان چه بازه زمانی بهتر از قرن بیستم؟ تو قرنی که ازدواج ها صرفا برای تشکیل خانواده انجام میشده و نظام مرد سالاری تو همه جا حاکم بوده.

این فیلم به خوبی روایت میکنه توی زندگی ماشینی که انسان حق تصمیم گیری برای خودشو نداره عشق جایگاهی نداره. تنها کسایی که معنای واقعی عشق رو میفهمن تنها دیوانه نامیده میشن! دیوانه هایی که جرات اینو دارند حقیقت رو برای انسان ها آشکار کنند اما هیچ گوشی حاضر به شنیدن حرف های اونا نیست.

اگه بخوام برای این فیلم اسم گذاری کنم اسمشو میذارم تقابل پارادوکس ها! چرا؟ چون در کل فیلم پارادوکس های مختلف روبروی هم قرار میگیرن شاید براتون سوال پیش اومده باشه که پارادوکس چیه؟ پارادوکس دو چیز ضد هم و نقض کننده هم هستند که در تقابل هم قرار میگیرن.

ما تقابل احساس و منطق رو میبینیم، تقابل رویا و رئالیسم(واقع گرایی) و خیلی نقض کننده های دیگه... جدا از فیلمنامه خوب این فیلم اون جو احساسی و متاثر کردن بیننده رو به خوبی حفظ کرده.

Seventh ArtWhere stories live. Discover now