4.ChinaTown

47 17 12
                                    


ژانر فیلم: درام، رمزآلود

سال ساخت: 1974
مدت زمان فیلم: 130 دقیقه

کشور سازنده: آمریکا

کارگردان: Roman Polanski

نویسنده: Robert towne

بازیگران: Jack Nicholson_ Faye Dunaway_ JohnHuston

موسیقی متن: Jerry Goldsmith

نمره IMDB: 8.2

جایزه های فیلم: جایزه گلدن گلوب بهترین فیلم درام

بودجه فیلم: 6 میلیون دلار

*فیلم صحنه های جنسی داره و در کل محتوی اون مناسب دیدن با خانواده نیست و اینکه دوبله وسانسور فوق العاده بدی داره.

داستان فیلم: جک گیتس ( جک نیکلسون ) کارآگاه خصوصی است که تخصص در پرده برداشتن از خیانت های زناشویی دارد. وی به استخدام زنی به نام خانم مالوری ( فی داناوی ) در می آید تا پرده از خیانت های همسرش بردارد اما...

محله چینی ها، فیلمی که حتی اسم اون هم سرنخی برای درک محتوی پیچیده فیلم هست!

زندگی سراسر آشوب رومن پولانسکی روی خیلی از فیلم های اون تاثیر گذاشته و محله چینی ها هم از این قائده مستثنا نیست.

اون چیزی میشه توی فیلم حس کرد، فساد و بهم ریختگی جامعه است و اربابان فاسد این جامعه دست به هرکاری میزنند، رسانه ها، مردم، و حتی پلیس نه تنها جرات رویایی با این فساد رو ندارند بلکه حتی برای از دست ندادن شغل و مقامشون از اونها حمایت میکنند و با کسانی که سعی در آشکار کردن این فساد دارند مقابله میکنند.

جزئیاتی که در فیلم از دید تماشگران و حتی شخصیت ها بیهوده هستند در واقع از سرنخ های اصلی و کشف حقیقت داستان اند و این هنر پولانسکی رو توی توجه ویژه به جزئیات نشون میده.

شخصیت فوق العاده ای که جک نیکلسون در این فیلم به نمایش میزاره به طوری که انگار اون یک کارآگاه متولد شده! جک نیکلسون با نگاه های شرورانه، لبخند های تمسخر آمیز، هوشیاری و جسوری یکی از بهترین شخصیت های کارآگاه رو به جهان سینما معرفی میکنه.

موسیقی جنایی که به زیبایی نواخته شده، به تن و روح این فیلم نشسته و پولانسکی در دقیقه هایی این موسیقی رو پخش میکنه که میخواد همراه با شخصیت کارآگاه، مخاطبین هم از سرنخ های فیلم آگاه بشن.

محله چینی ها در سالی ساخته شد که این ژانر افت کرده بود و کم توجهی مواجه شده بود، این فیلم رویکردی جدید از این سری فیلم ها به سینما معرفی کرد.

فیلمنامه محله چینی ها یکی از بهترین و بنیادی ترین فیلمنامه های تاریخ سینما محسوب میشه به طوری که در تمام سطوح آن یعنی داستان، شخصیت ها، زمینه تاریخی، پویایی تصویری و در مجموع در بنیادی ترین سطوح فیلمنامه نویسی کارایی داره.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 16, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Seventh ArtWhere stories live. Discover now