ژانر فیلم: کمدی، درام، عاشقانه،
سال ساخت: 2000
مدت زمان فیلم: 92 دقیقه
کشور سازنده: ایتالیا
کارگردان: Giuesppe Tornatore
نویسنده: Luciano Vincenzoni
بازیگران: Monica Bellucci_ Giuesppe Sulfaro_ Luciano Fedrico
موسیقی متن: Ennio Morncone
نمرهIMDB: 7.5
جایزه های فیلم:
جایزه بهترین موسیقی فیلم از اتحادیه ملی روزنامه نگاران ایتالیاجایزه بهترین فیلمبرداری از جوایز دیوید دوناتلو( جوایزی است که هرساله توسط آکادمی سینمای ایتالیا به فیلم های برتر اهدا می شود.)
جایزه بزرگ بهترین کارگردانی از فستیوال کابورگ
بودجه فیلم: اطلاعاتی از بودجه فیلم نبود اما این فیلم در باکس آفیس 14.4 میلیون دلار تونسته کسب کنه
*فیلم صحنه های جنسی زیادی داره پس اصلا با خانواده تماشا نکنید!
داستان فیلم: داستان فیلم از سال ۱۹۴۰ و شرکت ایتالیا در جنگ جهانی دوم آغاز میشود؛ همسر مالنا، نینو اسکوردیا به جنگ میرود و مالنا در شهر کوچکی در جزیره سیسیل همراه با امید به پایان جنگ و بازگشت شوهرش تنها میماند. فیلم در ادامه به زندگی فلاکتبار مالنای تنها و زیبا و همچنین ماجرای عشق شیفتهوار پسری تازه بالغ به او میپردازد...میخوام معرفی این فیلم رو با یک جمله از صادق هدایت شروع کنم: فاحشه را خدا فاحشه نکرد آنان که در شهر نان قسمت می کردند او را لنگ نان گذاشتند تا هر زمان که خود لنگ هم آغوشی ماندند او را به تکه نانی بخرند.
سال 1940، موسیلینی رهبر فاشیست ایتالیا اعلام جنگ میکنه و این شروعی برای زجر کشیدن مردمی که از این سرنوشت راضی هستند!
داستان فیلم توی یک شهر کوچیک در ایتالیا اتفاق میفته، جامعه ای پرتنش با تفکر سنتی و تفاوت فکری نسل ها! شهری که خیلی زود مردم باور میکنند و به راحتی واقعیت ها رو تغییر میدن! مالنا اسکوردیا ( با بازی مونیکا بلوچی) زن زیبایی که یکی از قربانی های جنگ محسوب میشه چون شوهر اون به جنگ رفته و مالنا تنها با پدرش زندگی میکنه.
مالنا قربانی تفکر و خرافه گرایی مردمی میشه که خودشونو پشت مذهب پنهان کردند.
همه این اتفاقات از نگاه یک پسر سیزده ساله روایت میشه که در زمان اوج بلوغ جنسی به سر میبره و اون هم مثل بقیه مردم شیفته مالنا میشه اما خیلی بیشتر از یک احساس ساده، این روایت از طرف رناتو فیلم رو با فضای طنز همراه میکنه.