Tragedie

69 11 9
                                    

        Dimineața se trezi sub mângâierea razelor de soare ce intrau prin fereastra deschisă. Se frecă la ochi și trase un suspin adânc de plăcere în timp ce se întindea. Se uită la ceas, ohhho era trecut de zece.

        -Da am dormit, nu m-am jucat, își spuse ea, si se ridică, somnoroasă.
         Patul era încă plin de cadourile pe care le admirase cu o seară înainte.

         Strânse totul, desfăcu patul, pentru a prinde aer, se spălă, schimbă rochița nouă cu o pereche de pantaloni scurți și un tricou, și ieși în fugă.

        Intră în bucătărie, strigând:
      - mami, s-a trezit puturoasa.! Bună dimineața la toată lumea!

          Era modul ei de a saluta, fiind sigură că o aud toate animalele din gospodărie.

       Se miră când nu văzu pe nimeni în preajmă. Se duse la masă, curioasă să vadă ce îi pregătise mami pentru micul dejun. Văzu o foaie de hârtie, rezemată de vază, și o citi în fugă. Era scrisă de mami:

       -Stela, mami, noi am plecat la oraș!
       Nu am vrut să te trezesc, dormeai așa bine în mijlocul tuturor acelor cadouri că am înțeles imediat cât de târziu ai adormit. Tati avea treabă în oraș, așa că profit și eu să mai cumpăr câte ceva.  Nu întârziem mult, poți merge la mătușa Lucia, dacă te plictisești, am vorbit eu cu ea. Sunt și băieții, așa că vei avea companie.
        Te pupăm și te iubim.

        Luă în fugă micul dejun și merse să controleze animalele, dacă le lipsește ceva. Trecu să-l salute pe Rotofei, am uitat să vă spun, așa se numea micul și de acum, bătrânul ponei.

         Adună ouăle, mai dădu un pic de mâncare la găini, și se întoarse în casă.
         Făcu un pic de ordine, apoi,privi un film de desene animate.

         După amiază, văzând că încă nu s-au întors, se gândi să le facă o surpriză. Cântând, prepară compoziția pentru clătite, și se apucă de ele. Știa să le facă, și încă bune, mami o învățase rețeta ei.

         Trecu o oră, clătitele erau gata, așeză frumos masa, ieși pe terasă și se așeză în balansoar. Începea să se însereze, iar ea deveni gânditoare, oare de ce întârzie atât de mult mami cu tati?
         Auzi pași dinspre poartă, se ridică și fugi să îi întâmpine, fiind sigură că sunt ei, dar se înșela. Era mătușa Lucia.

        - Bună, scumpo, am venit să te iau la noi, părinții tăi rămân peste noapte la unchiul Mircea. Tatăl tău mai avea ceva de făcut și au hotărât că e mai bine așa, ca să nu mai facă un alt drum.               
         Vei dormi la noi în noaptea asta.

         Ceva în vocea mătușii Lucia îi dădea de gândit, părea tristă, vocea îi părea înecată de suferință.

         -S-a întâmplat ceva, mătușă? pari tristă?

         -Nu scumpo, fugi să îți iei pijamaua și hai să mergem, cina este gata. Ceilalți ne așteaptă, știi că nu au răbdare când e vorba de mâncare.

        Stela o zbughi pe ușă și într-o clipă era înapoi. Purta cu ea și clătitele.

      - Le-am făcut eu, vroiam să le fac o surpriză, acum le vom mânca noi, zise ea.

        Ajunși la casa mătușii, Stela notă un aer misterios pe fețele celorlalți, ca și cum îi ascundeau ceva. Se așeză la masă, și în tot timpul cinei, simți asupra ei privirile lor, priviri furișate, pline de compasiune.

RENEGATĂ  Unde poveștirile trăiesc. Descoperă acum