Bab 26 ( Rahsia )

312 17 14
                                    

3 minggu kemudian

" yaya kau balik ni cuti ehh ? " soal Leo

" boleh lah katakan .. tgk lah kalau aku nak balik .. " kata yaya

" ouh ok hmm hafiz mana ? " soal im

" tah mana aku tahu .. dia dengan bini dia lah kot " kata yaya

" kau pulak tak balik jumpa Az ka ? " kata Im

" ermm nanti nanti lah balik .. bukan tak jumpa kan ? .   Lagipun tu rumah aku " kata yaya cuba berdalih . Dia sebenarnya malas nak bersua muka dengan suaminya sendiri kerana dia masih lagi curiga tentang gambar tempoh hari .. dia pura pura seperti tidak tahu apa apa pasal ini .. padahal dia orang pertama tahu dari kawan kawannya .. dia malas nak bahas soal ni .. nanti divawa bergaduh saja ..

" lah kenapa pulak  .. kau cakap macam tak nak jumpa dia je ? " kata Im

" ermm manada kau ni .. merepek je kerja nanti aku balik lah .. kalau dia rindu aku dia datang lah rumah mak ayah aku .. macam dia tahu pulak rumah mak ayah aku . Melainkan dia tu memang tak datang langsung sepanjang aku takde kan .. " kata Yaya .. Leo dan Imran berpandang antara sesama mereka berdua kerana yaya seolah olah tahu yang Azwar langsung tidak menjenguk mak ayahnya sepanjang ketiadaan dia di sini selama ni .

" kau nih merepek lah mesti Az jumpa mak ayah kau .. apa lah " kata rina

" ye ye lah korang kan .. apa apa lah .. kau ingat aku takde kat sini aku taktahu ke apa yang jadi " kata yaya spontan ..

" jadi apa ? Tak jadi apa apa pon .. " kata Zaty sengaja sembunyikan sesuatu ..

" yelah tapi jangan sembunyikan apa apa .. kalau aku dapat tahu korang sembunyikan something dari aku .. tunggu korang . " ugut yaya

" haha kau nih manada lah dah dah jom masuk dewan loceng dah bunyi dah .. " kata Zaty

" hmm ok .. aduh nasib dah last paper .. penat aku .. " kata Rina

" haah kan .. tu bukan hafiz dengan keisha ke ? " kata Leo

" mana ? Tak nampak pon .. " kata Imran

" tu lah mana ?? " kata rina pula

" tu bawah pokok tu .. nampak tak " kata leo cuba tunjuk ke arah keisha dan hafiz .. mereka semua terpaku disitu akibat terkejut kecuali yaya . Yaya dah biasa dah lihat mereka begitu ..

" dah dah jom masuk lantak kat dorang dorang kan dah takde paper .. cepat lah nanti cikgu marah lak .. dah jom " kata yaya sambil menarik mereka semua pergi ke dewan ..

" ha yelah yelah .. " kata mereka serentak . Masuknya mereka di dewan .. sekali mereka terkejut apabila melihat Azwar dan Amira ulangkaji bersama  .. yaya yang juga melihat sengaja menganggu mereka ..

" huyoo ulang kaji nampak .. ?  Sejak bila pandai ulang kaji tanpa kitaorang ni " kata yaya dengan selamber ..

" ehh yaya ke .. ouh takde lah tadi saya ajar mira tajuk ni .. dia tak paham .. " kata Azwar

" ouh tak paham .. ehmm teruskan lah ye.. aku chou balik tempat lu .. " kata yaya sambil jalan sehingga sengaja langgar kerusi mira .. hampir saja mira jatuh tapi sempat di tangkap oleh Azwar .. yaya di tepi tersenyum sinis .. kebetulan pulak Hafiz masuk dalam dewan dan ternampak situasi itu .. yaya jalan tanpa mengucapkan maaf . Geng suraya yang nampak terus tersenyum dan saling high five dengan Yaya .. Gengnya yang lain pelik melihat yaya macamtu .. mereka mula syak yang yaya tahu sesuatu .. hafiz yang nampak terus kembali ke tempat duduknya di sebelah yaya ..

" kau asal ? Muka macam penyodok sampah .. " kata yaya

" takde ahh .. sakit pulak hati aku .. bini aku kot . " kata Hafiz

You Always In My Heart ❤️ ( COMPLETED)Where stories live. Discover now