Bab 2 ( ehh !! Budak baru)

2.6K 58 1
                                    

Smk putrajaya

Setelah selesai urusan perskolahan... hafiz mnunggu guru kelasnye ... smbil dia berjalan untuk menunggu cikgu ruhaila... hafiz sja ingin menerokai sekolah trsebut...

Sewaktu dia ingin mengambil angin dia trlanggar stu susuk tubuh budak perempuan dn dari situ brmula la .....

" woi!!! Kau jgn guna mata ke guna lutut .. punya besar org kt sini kau tk nmpk ... aq tumbuk kng satgi ... " jerkah amira

" sorry sya tk sengaja .... tpi kn awak dh tau ade org nk lalu kenpa awk tk ketepi erkk ...Kayu !! " selamba hafiz menjawab dia tidak tahu yg dgn spa dia brcakp...

" ehhh spatutnye kau yg tepi .. nih kau pnggil aku apa .. aku tk dengar la nerd ?!! Kta Amira smbil ketawa melihat org yg dilanggarnye.. dia sengaja mahu lnggar budak tu sbb yaya bgitahu yg ade budak baru masuk ...

" kau pnggil aq nerd .. aq pnya hensem Kau kta aq nerd ..?? Jawab hafiz selamba...

" muka mcm .." bru sja Amira nk mulakn percakapan tetiba ade org yg memotong ayat nye..

" mcm cekodok basi" smbung yaya yg menghampiri mereka brdua...

" ehh kau ni aq bru nk ckp kau potong kn " kata Amira ..

" biar ahhh " smbil menjelir lidahnye  ke Amira ..

" athirah ?? " sapa hafiz ..

" spa pnggil aq athirah " kta yaya smbil merenung ke arah hafiz ..

" kau athirah kn " kta hafiz inginkn jawapan..

" ye la knpe " jawab yaya selamba

" kau lupa aq ke athirah " kata hafiz smbil memandang ke arah athirah yg sedang memikir..

" mmg x la Aq nk lupa kau kn " kata yaya

" hafiz !! Kau pindah sini bukan nk inform aq kan .. smpai hti .. mama papa mcmna??? Keisha mcmna ?? Dia tahu Kau pindah ?? Tanya yaya bertubi tubi..

" lex2 athirah aq jawab satu2 .. k 1 mama gn papa dh tkde .. " jwab hafiz smbil menundukkan kepalanye .. " oh sorry knpe tk inform bonggok !! Kata yaya smbil menjeling ke arah hafiz .

" eh nk knalkan ni Amira pnggil dia Mira ok ... mmg perangai dia mcmni .. dn Mira ni hafiz " kta yaya smbil memperkenalkan Amira dgn hafiz ...

" ok bye la nk msuk kelas " kta Mira

" ok !! Kau nk pgi mna ni ? Tnya yaya

" nk pgi bilik pengetua .. tunjukkn bole ? " kata hafiz

" pgi la sendiri tnye la org lain .. Aq nk msuk kelas .. goodbye!!! " kata yaya berlalu pgi ...

" alah kau ni pon " kata hafiz smbil mengeluh

" k tata ! " kta yaya

--------------------
Kelas 5 tranformasi

" bangun!!! " kata ketua kelas

" selamat pagi " kta cikgu dn cikgu pon me jawab. Slam tersebut...

" ok kelas hrini sya nk knalkan kawan baru korang ye " kata cikgu natrah .. guru kelas 5 tranformasi

" kawan ke " kata azwar smbil ketawa brsama geng nye ..

" Azwar !! " kta cikgu smbil mencekak pinggang ...

" okok cikgu sorry " kta Azwar smbil menjeling ke arah arah hafiz ..

" hafiz knalkan diri awk " kata cikgu natrah

" nama sya hafiz hanafi .. pnggil sya hafiz je " kta hafiz smbil memandang seisi kelas

" ok hafiz awk bole duduk tepi Amira " kta cikgu natrah ..

" ka.... cikgu tknk la dok bdk nerd ni .. " kta Amira berdalih dri mnyebut kakak .. sbnrnye cikgu natrah tu kakak Amira ... tpi tiada sapa pon tahu kcuali geng diaorang...

" biar la kt dia " kta cikgu natrah tidak melayan Amira .. adiknye itu tk abis2 nk buat perangai ...

Semasa ingin berjalan ke tempat duduknye.. yaya sngaja mngeluarkan kakinye untuk menyadumkan hafiz .. dn hafiz terjatuh tersadum ke depan .. satu kelas melihat kjadian itu smbil ketawa melihat hafiz ...

" hahahaha padan muka " bisik yaya ...

" diam la kau " kata hafiz smbil menjeling ye.. dri dulu smpai sekarang perangai yaya tk berubah ...

" yaya ! Kata cikgu natrah

" sorry cikgu tk sengaja " kta yaya smbil ketawa ...

" ok kls buka buku " kata cikgu natrah mula kan pelajaran pda waktu itu ....

--------------------
Waktu rehat

You Always In My Heart ❤️ ( COMPLETED)Where stories live. Discover now