Bab 36

212 12 1
                                    

Tiba tiba azwar terperasan ada sesuatu yang berlaku .

" huhhh aduh sakitnya kepala " kata yaya yang baru sedar dari koma .

" yaya .. ya Allah terima kasih ya Allah . Kau makbulkan doa aku . " kata azwar sambil mengucup dahi yaya . Azwar terus menekan butang untuk memanggil doktor yang masih bertugas pada malam itu . Doktor terus bergegas ke bilik ward yaya untuk memeriksa yaya . Setelah memeriksa azwar terus meluru ke arah doktor untuk menanyakan keadaan yaya .

" encik maaf ada sesuatu yang harus saya beritahu . Saya harap encik bersabar ye . Encik sila masuk ke dalam cuba encik lihat dan cik akan tahu sendiri . " kata doktor . Azwar kemudian terus meluru masuk ke dalam .

" yaya . Awak ok sayang " kata azwar . Yaya hanya memandang azwar dingin . Dia membisu tidak berkata apa .

" sayang awak ok ke . Kenapa ni . " kata azwar sambil mengusap kepala yaya perlahan . Tiba tiba yaya perlahan lahan menarik tangan azwar dari mengusapnya .

" doktor kenapa dengan wife saya . Kenapa dia tak cakap kenapa dia macam tak ingat saya . " kata azwar

" ini lah bnda yang saya nak beritahu . Dia mengalami amnesia . Dan kalau dia tak bercakap itu mungkin dia masih trauma . " kata doktor membuatkan azwar terduduk disamping yaya . Yaya hanya melihat gelagat azwar .

" yaya awak kenal saya tak ?" Soal azwar lagi . Yaya menggeleng kepalanya menanda dia tidak mengenali siapa azwar .

" cakap lah . Sikit pon tak pe . Asalkan saya tahu awak ok " kata azwar

" saya ok . Awak jangan lah terlampau risaukan saya . Saya tak kenal awak . Mana family saya . Maaf kalau saya tak kenal awak " kata yaya tiba tiba

" alhamdulillah . Takpe saya call diaorang dulu k . " kata azwar kemudian mencapai telefonnya yang berada disisi yaya . Dia terus mendail nombor telefon zaty . Mujur sahaja zaty mengangkatnya . Setelah diberitahu tentang keadaan yaya keluarga yaya terus bergegas ke hospital .

" yaya anak ayahanda " kata ayahanda sambil memeluk yaya .

" yaya ok " kata ayahanda . Yaya keliru kerana dia umpama tidak kenal keluarganya sendiri . Dia ragu ragu untuk bercakap . Dia hanya mendiamkan diri sahaja .

" az kenapa yaya macamni " soal bonda

" doktor kata dia amnesia dan kalau dia tak bercakap tu mungkin dia masih trauma yang membuatkan dia macamtu . " kata azwar

" Allahuakhbar . Tak mengapa lah asalkan dia ok . Tu sudah memadai." Kata ayahanda .

" yaya . Yaya knal tak ni bonda . Ni ayahanda dan ini kakak kembar kamu izzaty . Ingat tak " soal ayahanda . Yaya hanya menggeleng dan terus melihat tanpa berkata apa pun .

" tak mengapa lah kalau kamu tak ingat . Asalkan kamu ok . Sayang kamu rehat esok ayahanda datang lagi k . " kata ayahanda sambil mengusap kepala yaya . Bonda terus memeluk yaya . Yaya hanya mendiamkan diri . Dia masih keliru dengan diaorang dan berasa pelik sahaja .

" takpa yaya rehat dulu . Zaty azwar esok korang dua tak payah pergi sekolah k . Takpa nanti ayahanda bagitahu cikgu kamu berdua . Ayahanda balik dulu nanti esok pagi ayahanda datang balik . K " kata ayahanda kemudian keluar dari bilik ward dan pulang .

" yaya kau nak makan ke apa ke . Kalau nak makan tu ada roti .kau nak ? " soal zaty . Yaya menggeleng dan terus baring semula .

" takpa lah rehat lah . Ok kalau awak nak apa apa bagitahu " kata azwar sambil menyelimutkan yaya .

" takpa saya boleh buat sendiri . Korang tak payah susah susah " jawab yaya

" lah yaya kau boleh cakap . Lega dapat dengar suara kau . " kata zaty

You Always In My Heart ❤️ ( COMPLETED)Where stories live. Discover now