Sudah 3 minggu yaya masih lagi tidak sedarkan diri . Mira sudahpun boleh keluar dari hospital . Mereka menunggu yaya yang masih koma di ward . Sejak dari hari itu imran masih tidak menunjukkan mukanya kerana takut dan rasa bersalah dekat mira dan yaya. Semakin hari semakin gengnya mencurigai tingkah lakunya . Sikap rina masih dingin dengan imran kerana kejadian tempoh hari .
" bilalah yaya nak bangun . Dah 3 minggu dah . Tak lama lagi dah nak exam . Kalau aku tahu nak jadi macam ni aku takkan biarkan diaorang pergi berdua . " omel azwar
" az , aku tahu kau sedih tapi kita tak boleh nak lawan takdir kita az. Aku yakin dalam tempoh terdekat ni yaya pasti sedar . Kau tahu kan yaya kuat . Dia mesti akan bangun juga . " kata zaty sambil menepuk nepuk belakang azwar
" ye zaty . Aku tahu tapi aku masih lagi bengang siapa lah yang buat yaya dengan mira macam tu . Apa salah dorang sampai macam ni sekali orang tu buat . Aku takut zaty andai yaya bangun kalau dia tak ingat kita macam mana ? " kata azwar
" kalau kau bengang aku pon bengang . Yaya adik aku kot . Kalau aku dapat lah orang dia mahu aku gayang dia dulu . Eerggh .. apa apa pon kita kena pikir positif yaya akan ok . Percaya lah . " kata zaty . Tiba tiba pintu bilik ward dibuka oleh seseorang rupanya hafiz dan amira . Mereka datang melawat yaya yang masih tak sedar kan diri lagi .
" hai korang . Macam mana harini ada respon tak . " soal mira
" tak mira . Yaya tak respon apa apa lagi . " jawab zaty
" ouh . Haih kita kena bersabar dengan ujian ni . Nak buat macam mana kan . Takpa kita kena banyakkan berdoa pada Allah supaya yaya cepat cepat bangun dan sembuh macam biasa . " kata amira
" ye betul tu .. " kata azwar tanpa memandang sesiapa pon dan hanya memandang yaya yang sedang koma . Tiba tiba air mata yaya mengalir membuatkan mereka semua tersentak . Azwar yang berdekatan dengan katil itu terus menekan butang untuk memanggil doktor . Beberapa minit kemudian doktor hadir bersama jururawat jururawat yang lain untuk memeriksa keadaan yaya . Doktor menyuruh mereka menunggu diluar bilik ward . Mereka hanya turuti sahaja kata doktor . Dalam beberpa minit kemudian doktor keluar dari bilik ward dan terus menemui mereka semua yang berada diluar .
" doktor doktor macam mana dengan yaya . Dia dah sedar ke doktor " soal azwar
" iye dia cuma beri tanda tanda sahaja tapi dia masih lagi belum sedar . Tapi kita kena yakin dia pasti akan sedar dalam masa terdekat ni . " kata doktor .
" ouh yeke .. terima kasih doktor " kata zaty .
" ye sama sama saya pergi dulu " kata doktor kemudian melangkah meninggalkan mereka .
" azwar zaty sabar ye . Kita semua kena kuat untuk jaga dia . " kata hafiz .
" ermm zaty takpa lah kitaorang nak balik dulu sebab parents aku tak bagi aku keluar sangat . Ni pun diaorang bagi sekejap je . K lah aku dengan hafiz pergi dulu " kata mira kemudian menyalam dan berlalu pergi .
" azwar kalau kau nak balik balik lah . Aku teman yaya malam ni . " kata zaty
" tak pa lah kot aku nak stay . " kata azwar
" az kau tu dah berapa hari tak rehat . Rehat lah dulu pergi balik ke apa ke . Kau ni dah makan ke " cadang zaty .
" belum tak lapar lah zaty . " kata azwar
" tengok tu . Kau ni dah aku tolong belikan makanan . Kalau tak makan nanti sakit pulak ." Kata zaty kemudian meninggalkan ward untuk keluar membeli makanan untuk azwar .
Hafiz dan amira pov .
" sayang . Saya risaulah dengan keadaan yaya . " kata mira
" sayang sapa saja yang tak risau kan . Yaya tu masih lagi belum sedar . Tapi nasib saja lah dia dah bebas zon kritikal kan . Tu pun dah cukup baik dah " kata hafiz
YOU ARE READING
You Always In My Heart ❤️ ( COMPLETED)
RomanceAmira hmm cakap pasal dia sapa yang tak kenal . Instafamous .. plus pulak dengan hafiz yang nerd dan blur yang baru pindah .. Nak dijadikan cerita mereka dipaksa kahwin akibat wasiat yang diamanahkan oleh ibu bapa hafiz .. bukan setakat mereka saja...