Bab 55

116 7 1
                                    

" DAY BY DAY HOMEWORK MAKIN BANYAK ,NIAT NAK BUAT TAPI TULA NIAT JE "

" Rana Rana cikgu Maziah panggil kau . katanya nak suruh kau buat kerja dekat bilik pengawas . " kata Flora 

" ok Flo nanti aku pergi . bukan sekarang kan dia minta buat kerja tu . " kata Rana 

" erm tak bukan sekaran dia kata lepas sekolah alang alang kau pun kena stayback kan . " kata Flora . Rana hanya mengiyakan sahaja apa yang dikatakan Flora . Tiba tiba terdengar satu pertengkaran yang berlaku dibelakang kelas . Rana cepat cepat meleraikan pergaduhan . 

" ehhh korang jaga sikit mulut  . elok elok sikit kat sekolah orang jangan nak tunjuk kepala ehh kat sini . " marah Rani 

" eh apa nih , sudah sudah lah korang gaduh apa tak malu ke kat budak darjah 1 ehh dorang pun tak perangai macam korang ni " jerit Rana seusai meleraikan pertelingkahan . 

" tak Ulfah ni yang cari masalah . " kata Rani 

" eh asal aku pula , kau yang kacau aku buat kerja pastu kau buat kau tak bersalah pula . macamtu ehh " kata Ulfah yang mempertahankan dirinya . 

" tak sekarang ni apa cerita yang korang gaduh . cerita kat aku " " soal Rana 

" tak macamni Rana , aku buat kerja sekolah maths tadi tak semena mena ni Rani langgar aku sampai habis barang barang aku habis jatuh aku bengang lah tu yang aku marah . " cerita Ulfah . Rana hanya diam dan mengangguk . 

" ok look now takde apa apa kan yang rosak kan . so Rani kau minta maaf kat Ulfah . kau yang salah kau minta maaf k . dah setel kan . " kata Rana kemudian menarik tangan Ulfah dan Rani untuk bersalaman sesama sendiri . 

" sorry aku tak sengaja tadi . " kata Rani sambil menyambut salaman dari Ulfah . 

" ok .. " balas Ulfah . kemudian mereka semua bersurai dan kembali ke tempat dulu masing masing . Setelah berapa kemudian cikgu matapelajaran seterusnya masuk . Setelah sejam belajar kini mereka keluar untuk pergi rehat . 

" Rana rana tunggulah kejap . " panggil Iqmal . Rana terus menoleh ke belakang selepas mendengar namanya dipanggil . 

" ha nak apa lagi kau . asal dalam kelas takleh nak cari aku ke . " kata Rana . 

" ni aku nak cakap pasal Ulfah . kau kenal dia kan . " kata iqmal 

" kau asal tiber ehh , Kalau kau nak tanya pasal dia kau tanya sendiri . " kata Rana kemudian meninggalkan Iqmal yang terpinga pinga . 

" erhhh asal pasal budak tu aku yang kena jawab . eiii menyampah lah . " kata Rana . 

Tepat pada pukul 2 para pelajar sekolah semua bersurai untuk pulang ke rumah . Begitu jug dengan Rana , Ulfah , Megat , Luqman dan Iqmal .Mereka menunggu ibu bapa menjemput mereka . Puan keisha yang ternampak anaknya terus ke arah anaknya untuk menjemput anaknya pulang . Tanpa dia sedari Puan Mira juga dalam jalan yang sama iaitu puan Mira berada di belakang Puan Keisha . Puan Mira yang khusyuk memandangi telefon bimbitnya tidak sengaja terlanggar Puan Keisha yang berada didepannya sehingga membuatkan Puan Keisha sedikit terdorong ke depan  . 

" eishhh tak nampak orang ke macam mana . aku punya lah besar . " leter Puan keisha 

" maaf saya tak nampak . maaf sangat . saya tak perasan Puan . maaf ye " kata Puan Miea sambil mengangkat mukanya untuk melihat siapa empunya tuan badan . 

You Always In My Heart ❤️ ( COMPLETED)Where stories live. Discover now