Bab 46

161 7 1
                                    

" abang . you ok , nampak macam tak ok je . kalau tak ok pergi lah rest kat atas " kata puan keisha 

" lah you ke . im ok . takde lah I teringat kat member lain . apa citer ehh dorang . sejak kejadian 10 year ago semua tak contact balik . " kata encik hafiz 

" haah kan bang . lama kita jumpa dorang . kalau terjumpa pun bukan tegur pun . kita semua buat macam kita ni tak kenal antara satu sama lain kan . " 

" tulah sayang . nih megat dah tidur ke " soal encik hafiz 

" dah tadi . dah abang jom naik atas .. nih baby dalam perut rindu ayah dia nak usap perut ibu dia . " kata puan keisha 

" ngada ye ibu ni . dah jom kita naik atas . " selepas 10 tahun hafiz membuat keputusan untuk menjaga anak keisha bersama sama . dia sudah tidak kisah apa yang orang mahu katakan asalkan dia bahagia . kehidupan dia sekarang lagi bahagia berbanding dulu . dia happy dengan keisha sekrang . 

" haih kau ingat aku tak tahu ke kau mira ehh , kau tipu aku macam mana pun aku tahu kau mira lah perempuan . kau ingat aku boleh lupakan apa yang kau dah buat kat aku kat yaya . " bisik hati hafiz sambil memejamkan matanya kembali . Walaupun dah 10 sakit hatinya terhadap Azwar dan amira tak pernah terpadam .

keesokan harinya

Encik Hafiz yang sampai di pejabat membuat keputusan untuk sarapan dikedai kegemaran . Dia memberitahu pada pembantunya untuk keluar sekejap . tanpa berlengah waktu dia pun turun ke bawah . kedai itu dekat sahaja dengan pejabatnya itu sebabnya Encik Hafiz berjalan sahaja . Kerana terlalu fokus ke telefon bimbitnya membuatkan dia terlanggar seseorang . 

" aduhhh sakitnya . ehh you tak nampak orang ke " kata seseorang . Encik Hafiz amat mengenali suara yang sedang bercakap dengannya . Dia terus memandang ke arah empunya suara itu . Memang betul sangkaannya . Suara itu dari kawannya sendiri iaitu Yaya . 

" yaya ? huhh kau . " kata hafiz yang masih lagi terkaku dengan apa yang dilihatnya . Yela sudah 10 tahun mereka tidak berjumpa apatah lagi mencarinya.

" fiz ? Ya Allah lamanya tak jumpa kau weh . kau apa khabar ? keisha anak kau semua macam mana . Ok ke ? " soal yaya yang masih tidak menyangka itu adalah Hafiz . Yela sudah 10 tahun tidak bertemu . 

" ehh aku sihat . Alhamdulillah semua sihat . kau macam mana . weh kita masuk minum dulu . jom " kata hafiz 

" eh boleh juga . jom " kata yaya. Selepas memesan makanan dan minuman mereka kembali bersembang . 

" eh yaya aku dengar lah kan kau dah kahwin . is it true . kau dah kahwin balik " soal hafiz 

" yeahh dah 10 dah aku kahwin weh . yelah lepas je aku bersalin aku terus buat keputusan kahwin . malas ahh nak tunggu tunggu lagi . aku ikutkan aja apa yang bonda dengan ayahanda suruh . lagipun amirul tu anak kawan ayahanda . aku tak bantah sangat " kata yaya 

" ouh really . aku pun tahu tahu macmtu je . tu pun keisha yang bagitahu dekat aku weh . takpa lah asalkan kau bahagia aku dah bahagia weh . ingat lagi tak apa yang aku cakap . Kebahagian kau kebahagian aku . bagus lah kalau kau dah mulakan hidup baru . yela nak mengenangkan apa yang jadi . aku tak sangka ahh . aku sayang bagai nak rak . Ni balasan dia kat aku . kalau dia tu hanya ada hubungan biasa biasa je dengan laki lain aku boleh terima tapi ni sampai mengandung anak orang pulak . tapi biar lah dia pun tak lama takde . aman sikit hidup " kata hafiz . Lega dia rasa bila apa yang terbuku dihati sudah dia lepaskan . 

" alah fiz kalau kau kata tak sangka aku lagi tak sangka dohh . yelah ni pun sebab kita maybe . yelah kita tinggalkan dorang tanpa khabar berita . memang semua mendapat lah " kata yaya 

" yaya . aku nak minta maaf lah kalau tak disebabkan kami bertiga kau takkan ikut sama . And semua ni takkan jadi pun . yelah sekurang kurangnya kalau kau ada benda takkan jadi rumit kan yaya " kata hafiz sayu 

" alah Hafiz Allah tu dah susun kan semua perancangan kita diatas dunia ni weh . kalau aku ada sekali pun kalau dia nak berlaku juga pun berlaku juga . kita kena terima lah Qadr dan Qadar Allah SWT . ni semua atas keizinan dia . kalau tak jadi macmni kita takkan dapat pun pasangan yang betul betul paham kita . " kata yaya .Seketika itu Azwar dan juga Mira berancang untuk ke kedai makn pagi yang sedang yaya dan hafiz ada sekarang ni . Selepas hantar Khairani mereka berdua membuat keputusan untuk berhenti sarapan. Tanpa membuang masa Mira dan azwar masuk ke dalam kedai dan mencari tempat duduk . saat itu lah hafiz bertentang mata dengan mira yang semakin hampir ke tempat duduk yang ada sebelahnya . 

" yaya ! kau cuba tengok belakang . seriuslah apa aku nampak ni " kata hafiz cuba berpura pura tidak tahu .

" erhmm mana . ? " soal yaya sambil menoleh ke arah belakangnya . Alangkah terkejutnya dia dengan apa yang dilihatnya . Bagai luruh jantungnya bila melihat Mira masih hidup dan lagi membuat yaya sedih ialah dia terlihat bekas suaminya bersama dengan bekas kawan baiknya . Mereka berdua juga turut tersentak dengan apa yang dilihat mereka 

" yaya ? hafiz ? " panggil Azwar . Azwar perlahan lahan ke arah mereka berdua diikuti oleh mira . 

" Azwar ? huhh kau mira . bukan kau dah mati ke " soal yaya 

"yaya ku boleh explain dekat kau " kata mira 

" explain apa lagi . terang terang kau orang dua tipu kitaorang . Dasar penipu ." jerkah hafiz . Hafiz terus melangkah ke depan tapi ditarik oleh hafiz . Hafiz terus menarik yaya keluar dari situ . tapi sebelum itu dia sudah meletakkan duit diatas meja makan untuk membayar makanan mereka yang maish tidak disentuh . Hafiz menarik yaya keluar dari kedai dan azwar mira juga turut mengejar mereka berdua  . 

" korang nanti dulu !! " jerit Azwar 

" apa lagi . apalagi yang korang nak manipulasi kitaorang . apa lagi yang korang nak tipu kitaorang . haaa jawab ahhh " jerkah hafiz . Dia punya tahap kesabaran sudah tidak boleh tertahan lagi . Selama 10 tahun mereka tipu semua orang . 

" hafiz dengar lah dulu . kitaorang akan explain . kita dua minta maaf " kata mira 

" minta maaf ? kau ingat kitaorang tunggul kayu korang boleh mainkan sesuka hati korang je . haa ok kata nak explain ha explain lah explain kitaorang nak dengar " marah yaya 

" ye kitaorang tahu kitaorang salah tapi ada sebab kitaorang dua buat macamni " kata hafiz

" huh dah lah yaya . takyah dengar dorang ni . kau tahu lah dorang kan suka bohong orang " kata hafiz sambil menarik tangan yaya ke arah pejabatnya tapi tetap diikuti oleh mereka dua .

tbc

You Always In My Heart ❤️ ( COMPLETED)Where stories live. Discover now