اشرقت الشمس على احدى حوارى الوراق حنان بصراخ : بت يا ملاك اصحى.
اسراء بضحك على مظهر اختها ؛ اصحى يابنت الهبلة بدل ما تجيلك زى كل يزم 😂.
حنان وهى تقتحم الغرفة : بنت الجزمة لسة مخمودة .
اسراء وهى تعلم ما سيحدث فتراجعت للوراء وهى تضحك.
حنان بغيظ وهى تمسك خرطوم الغسيل بيد وابو وردة باليد الاخرى وبنبرة شرانية ؛ يبقى البادى اظلم وانهالت عليها بالضرب .
ملاك وهى تقفز من على السرير وهى تتمتم بخوف : يا سوادك يا قرمط والله ماهغش الواجب تانى يامستر واخذت تجرى فى الغرفة ( ملحوظة دى مش ملاك دى انا بس مكررينها😂).
حنان بنفاذ صبر : صبرنى يارب بت انتى هو مفيش مرة توحد ربنا تحضرى فيها محضراتك كاملة لازم تطردى من اول محاضرة بسبب كرشك والنوم.
ملاك بضحك ؛ اعملك اية يعنى ياحنون ما الدكاترة مش مستنينى اما املى كرشي بنجاح انا اصلا قولتلك قبل كدا جوزينى انا اصلا مش وش تعليم.
حنان بغضب من هذة التى ستسبب لها جلطة واكملت بنبرة حازمة: بت خمس دقايق لو مجهزتيش هكمل ضرب فيكى .واكملت بتحسر الجملة الشهيرة بين الامهات( جتها نيلة العايزة خلف)😂.
خرجت حنان والتفتت ملاك الى اسراء التى وقعت ارضا من كثرة الضحك : بقا تسيبيها تعمل كدا فيا يا بنت حنان.
اسراء بضحك : تحبى اناديهالك .
ملاك بضحك : لا ونبى عيال الجيران بقوا يسألونى اضربت انهاردة ولا لا 😂 انا برستيجى باظ يا ابو نسمة.
قامت ملاك بتشغيل اغنية يلا بالسلامات مفيش اخوات وفرقونى واخذوا يغنوا معها.
قامت ملاك بأرتداء جيب اسود وبلوزة بيضاء عليها بعض الحروف وجاكت ابيض وعلية حجابها الاسود الذى زادها جمالا وابرز لون عينيها الخضراء.اما اسراء ارتدت سلوبتة باللون الزيتى واطلقت لشعرها العنان وارتدت كوتش باللوه الابيض .
خرجوا من الشقة اخذت ملاك تتسحب مثل الحرامية .
اسراء بضحك: انتى بتتسحبى كدا لية .
ملاك بخوف : خايفة الواد ادهم يجى هيمرمط برستيجى .
ادهم من وراها : بخ مين جايب سرتى.
ملاك بتوتر : بص يلا انا مش فيقالك .
ادهم بضحك : تلاقيكى خدتى علقة محترمة زى كل يوم .
ملاك بكبرياء ؛ لا عاش ولا كان اليضربنى .
خرجت حنان على صوتها : انتى يابنت الهبلة لسة ممشتيش .
ادهم بضحك ؛ باين اوى.
ملاك بغيظ : انا همشي دلوقتى وحسابكمعايا بعدين يا ادهم الكلب .
وتركتة واستقلت سيارتها الى الجامعة.
فى الجهه الاخرى قام الحمد بأرتداء بدلة غاية فى الجمال باللون الاسود فكان انيق للغاية وزهب الى سيارتة الغالية وقادها .
اثناء سير ملاك بالسيارة كانت اسراء مشغلة اغنية جزينة لاليسا ( اوقات بتموت حجات ) .
ملاك بضحك : هو قالك خلينا اخوات ولا اية.
اسراء بضحك : انتى مش هتبطلى الفصلان الانتى فية دة مش عارفة بيعجبك اية فى شغل التكاتك دة.
ملاك بضحك؛ انا الفصلان بيجرى فى دمى وقامت بتحويل الاغنية الى الاغنية الشهير ( بنت الجيران)اخذت ملاك تضحك وتغنى وترقص الى ان ( بووووووووم).
ملاك بشهقة : نهار الخلفوك اسود.
نزلت من السيارة بغضب : انت يا ابن المفعوصة خبطت عربيتى .
احمد بتكبر واعطى لها بعض المال : خلى الباقى علشانك .
ملاك بغيظ تصدق انك مشوفتش بجنية وربع تربية احمد وقد نزل من السارة وامسك يدها : انتى متعرفيش انتى بتتكلمى مع مين.
ملاك بسخرية : تكونش كروز توم .
جاء احمد ليرد ليقطع كلامة حديث تلك المجنونة .
ملاك بضحك ؛ استنى كدا هو اسمة توم كروز ولا كروز توم.
احمد بغرور : اولا اسمة توم كروز ثانيا وجاء ليكمل لتقاطعة مرى اخرى بضحك.
ملاك بضحك : توم ولا بصل 😂.
ظل احمد مصدوم من تغيرها السريع.
ملاك بشهقة : ياسوادك ياقرمط لو اتأخرت على المحاضرة حنون هتضربنى بأبو وردة اوعى كدة ونفضت يدة وركضت الى السيارة ولكنها عادت لة مرة اخرى .
امسكت ملاك يد احمد ووضعت بها النقود وقالت لة بتحدى ومرح.
ملاك بتحدى ونبرة مرحة: عزم ينتقم لن انساك يا مغرور وسأصب عليك غضبى وتركتة وزهبت .
احمد بضحك لاول مرة منذ خمس سنوات : هههههه اية المجنونة دى دى لاسعة خالص ثم قاد سيرتة وسار بها الى شركتة.
اما عند ملاك زهبت الى الجامعة وهى واسراء وركضوا الى المدجر ولكن قبل دخولهم سمعوا : برااااا.
استوووب نكمل البارت الجاى