[٢٠/٧ ٩:٤٣ م] Bassant Naser: [١٨/٧ ٦:٠٤ م] Bassant Naser: جاء احمد ليتكلم ليسمع صوت ضرب ونار وفى اقل من ثانية وجد ملاك ملقاة على الارض.
ركض اليها احمد واخذ يتفحصها بخوف شديد خاصة بعدما علم حقيقتها ولكنة لم يجد بها شئ.
احمد بخوف وهو يحدث اسراء : هى مالها حصلها اية.
اسراء بخوف على اختها وبكاء :الحقها ونبى يا استاذ ملاك مريضة قلب.
وقعت الكلمة على احمد كالصاعقة وحملها وجاء ليزهب ليسمع صوت عاصم الصارخ بأسمة.
عاصم بصراخ : الحق يا احمااااد.
جرى احمد ليرى عم ابراهيم غارق فى دمائة
[١٩/٧ ١:١٧ م] ماما: احمد بصراخ فى عاصم : انت لسة بتتفرج هاتة بسرعة على العربية.
ايرع احمد وعاصم الى العربية قاد احمد السيارة بسرعة كبيرة حتى انة كان سيقوم بعمل اكثر من حادث فى الطريق وصل احمد الى المستشفى.
احمد بصراخ : تروووولى هاتوا ترووولى.
احضر الممرضين ترولى لملاك وابراهيم.
امام غرفة العمليات كان احمد يقف يتذكر الحوار الذى داى بينة هو وابراهيم.
فلاش باك.
احمد بصدمة : اية الفلوس دى كلها.
ابراهيم بخوف من ردة فعلة : انا ابقى زميل عماد الله يرحموا واسمى الحقيقى سيد.
احمد بصدمة : حضرتك عمى سيد شريك بابا وعمى .
ابراهيم بايماء : للاسف اة.
احمد بصدمة مما يقولة : طب واية اليجبرك تشتغل بواب فى العماير وعندى فى الفلة.
ابراهيم بخيبة امل : عمايل ابوك هى الوصلتنى لكدا .
احمد بصدمة : طب واية دخل بابا فى البيحصل دلوقتى.
ابراهيم بحزن : انا هحكيلك كل حاجة .
واكمل بحزن اكبر: عماد وابوك كانوا شركائي فى الشركة وكانوا اصحابى بس للاسف جدك الله يرحموا عمل خلاف كبير بنهم كتب كل حاجة لعمك علشان يعوضوا عن طفولتة التحرم منها وهو عايش مع مامتة فى امريكا ومكتبش اى حاجة لابوك واما راح يطالب بحقة من ابوة ضربوا وقالوا لو جيت جنب عماد انا هقتلك ابوك اتعصب وجية حكالى كل حاجة وحكالى ان مرات عماد فى المستشفى وولدت توأم بنات وكان عايز يخطف بناتة مقابل ان عماد يديلوا حقة الشرعى فى الورث وقتها اتصدمت من طلبة وقولتة.
ابراهيم بصدمة : انت ازاى تفكر فى كدا طب وهما اية زنبهم انك تخطفهم.
مراد بحقد : انا تعبت فى الشركة دى وكبرتها بتعبى كنت بسهر بالشهور علشان تبقى اكبر شركة ووصلها للمركز الهى فية دلوقتى.
ابراهيم بحزن فهو يعلم ان صديقة محق: طب جرب اطلب حقك من عماد مش هيقولك لا.
مراد بحقد : انا متعودتش اطلب حاجة من حقى. وتركة وزهب .
فلاش باك .
احمد وهو يتذكر ما حدث فى ذلك اليوم فى المستشفى .
احمد وكان عمرة
[١٩/٧ ١:١٧ م] ماما: احمد وكان عند مرات عمرة 10 سنوات .
احمد ببرائة: الله دول شبة بعض اوى يا مرات عمى بس لية واحدة عينها ملونة والتانية لا.
منى ( مرات عمة ) بضحك : عادى يعنى مش لازم يكونوا زى بعض فى كل حاجة وبعدين بص دى فى على ايدها شامة كبيرة ازاى واشرت على ملاك.
احمد بضحك ؛ خلاص انا هتجوز دى دى قمورة اوى وعينها خضرة.
منى بضحك : طب ما تتجوز الاتنين وتكسب فيا ثواب .
جاء احمد ليتكلم ليشعر بأحد يكمم فمة ومنى تصرخ بشدة وبعد هذا غاب عن الوعى .
فلاش باك..
احمد بخوف على ملاك : ربنا يقومك بالسلامة يا .... اة صح هى اسمها اية .
احم
وهو يحدث نفسة : انا وعدتك يا عمى انى ارجع بناتك ورجعتهم وصدقنى هرجعلك حقك من القتلك واكمل بحزن حتى لو كان القتلك دة ابويا .
[١٩/٧ ١:١٧ م] ماما: وبعد ثلاث ساعات .
الطبيب بأسف : معلش مقدرناش ننقذ المريض وتوفى البقاء لله .
احمد بخوف : طب والمريضة التانية الجات معاة.
الطبيب : هى بقت كويسة ونقلوها غرفة عادية تقدر تشوفها.
[٢٠/٧ ٨:٥٧ م] Bassant Naser: جرى احمد الى غرفتها وفتح الغرفة ووجد انها نائمة مثل الملاك فكان شعرها الاصفر الطويل مفرود على المخدة مما زادها جمالا.
اقترب احمد منها وامسك يدها ورفع من عليها كم الدريس الذى كانت ترتدية .
احمد بصدمة وفرحة فقد وجد تلك الشامة التى تميزها: رجعتيلى تانى يا قطة بس المرة دى مش هسيبك من ايدى.
مر الوقت بسرعة الرق وجاء منتصف اليل كان احمد نائم على الكرسي ورأسة على السرير ومحتضن كف ملاك.
استيقظت ملاك وجدت احمد نائم وممسك يدها بتملك.
ملاك بأستغراب : دا نايم هنا لية وماسك ايدى كدا لية.
ولكن كالعادة حل ببالها فكرة خبيثة ملاك فى نفسها بضحك: اما اقطعلة الخلف.
تصنعت ملاك النوم وهووووب ونزلت بقلم ثلاثى الابعاد على قفا احمد .
احمد بخضة : اية فى اية.
ملاك وهى تضربة ومازالت متصنعة النوم : ابعد يا كلب يا متحرش انا هضربك لا دا انا هساوى وشك بالاسفلت واخذت تضرب بة.
احمد وقد علم انها تمسل وامسك يدها بعنف .
احمد بغضب: بتضربينى انا صح.
ملاك بخوف وضحك: هو انا اقدر يا ابو عضلات يا عسل انت.
احمد بخبث وقد اقترب منها: اة واية كمان كملى.
ملاك بغضب وهى تدفعة للخلف :ابعد يلا بدل ما اعمل من وشك خريطة مصر.
[٢٠/٧ ٩:٣٨ م] Bassant Naser: احمد بغضب فلم يستطيع احد قط ان ينظر فى عينة فكيف لها ان تحدثة هكذا : بصى بقا لو انتى متعرفنيش انا ممكن اعرفك انا مين كويس ولسانك لو طول تانى هقصهولك انتى فاهمة
[٢٠/٧ ٩:٤٢ م] Bassant Naser: ملاك بخوف ولكن حاولت مدارتة بمرحها ووضعت يدها على كتفة بطريقة درامية: جرا اية يا ابو عضلات انت بتتحول كداذ لية
[٢٠/٧ ٩:٤٤ م] Bassant Naser: وجائت لتكمل كلامها لتشعر بدوار ونغزة بقلبها ملاك وهى تضع يدها على قلبها :....
نكمل البارت الجاى