[٢٦/٧ ٧:٥٤ م] Bassant Naser: عند مى كانت مى تبحث عن مكتب رفعت .
مى وهى تسأل فتاة : ممكن تقوليلى فين مكتب استاذ رفعت.
الفتاة وهى تنظر بحقد لهذة الفتاة صاحبة العيون الاخضر الممزوج بالعسلى ذات البشرة البضاء والفم الممتلئ وما زادها جمالا هذا الخمار الذى ترتدية: فى الدور الرابع.
توجهت مى الى الاصانصير وجأت لتصعد بة لتجد شخص يضع رجلة ويمنع غلق الاصانصير .
دخل رفعت الى الاصانصير .
وجاء ليغلقة.
مى بفزع : انت هتعمل اية.
رفعت بنبرة مرحة : هدى حقنة للاصانصير اصلة بيطعم عقبال عندك.
مى: لو سمحت مينفعش تقل الاصانصير واحنا الاتنين بس فية .
رفعت : ودا لية.
مى : علشان مينفعش عن اذنك انا دخلت الاول يبقى انت تخرج .
رفعت : مش خارج لو عايزى اخرجى انتى.
مر بتأفف : تمام .
وخرجت من المصعد وصعدت الدرج على قدمها.
جأت مى لتدخل مكتب رفعت لترى نفس الشاب الذى صعد فى الاصانصير بدلا منها يقف مع فتاة ويمزح معها بغير حدود ويضربها بيدة على رأسها.
مى وهى تدخل المكتب : بنات مشافتش ربع ساعة تربية .
دخلت الى المكتب لتجدة فارغ.
[٢٧/٧ ٢:٠٩ م] ماما: جأت لتخرج لتجد ة يدلف الى المكتب .
مى بتقزز : انت اية الجايبك هنا كمان.
رفعت بخبث : اظن انى مش محتاج استأذن علشان ادخل مكتبى.
مى بصدمة : مكتبك .
رفعت بأبتسامة جزابة : اة انتى جاية هنا لية بقا.
مى بخجل : انا السكرتيرة الجديدة يا استاذ رفعت .
رفعت : طب اتفضلى على مكتبك .
مى : تمام وزهبت .
ملاك فى نفسها : معقولة هشتغل مع الانسان الزبالة دة.
-----------------------------------.
عند احمد .
كان نائم على الاريكة بجانب ملاك .
وكان متعرق للغاية وهو يحلم بشئ ما .
كان يحلم بفتاة تجرى وتصرخ بعلة صوتها ويوجد اشخاص يركضون خلفها ولكن فجأة تحولت الفتاة الى فتاتان نسخة من بعضهما ويركضون ويصرخون وفجأءة تسقط واحدة منهم فى حفرة سوداء ويظهر رجال يحملون سلاح وتبتسم الفتاة وتزهب معهم جاء لينقذها لتختفى الحفرة ويظهر عماد عمة.
عماد بحسرة : انت معرفتش تحافظ على الامانة رجعها يا احمد انت قادر ترجعها للطريق الصح رجعها يا احمد رجعها يا احمد .
اخذ هذا الصوت يتكرر فى ازنة عدت مرات حتى استفاق وهو يصرخ بأسم ملاك .
استيق
[٢٧/٧ ٨:٢٤ م] Bassant Naser: احمد بصراخ : ملااااك.
استفاقت ملاك على صوتة بفزع .
ملاك بخوف ولم تستطع ان تقوم من مكانها ؛ استاذ احمد انت كويس.
احمد ولم يتكلم وجهه ملئ
[٢٧/٧ ٨:٢٥ م] Bassant Naser: بحبات العرق ويلهث بشدة.
[٢٧/٧ ٨:٢٦ م] Bassant Naser: ملاك وقد تحاملت على نفسها وقامت من مكانها واحضرت كوب من الماء واعطتة لة.
انتبهه احمد اليها والى وجهها المتألم بشدة .
احمد بغضب وهو يصرخ بها: انتى مجنونة ازاى تقومى من مكانكذذ
[٢٧/٧ ٩:٤٥ م] ماما: ملاك وقد بدأ التعب يظهر بشدة على وجهها : خد بس الماية اشرب انا كويسة .
ولكن لم تكمل جملتها حتى سقطت على الارض .
-----------------------------------.
عند كنان وروان .
احضر كنان المأذون وجاء لعقد القران.
روان بدموع لاستعاطف كنان: هو انا مش قد المقام علشان ابو سيادتك ميجيش شكرا جدا على الاهانة دى.
كنان وقد احس انها ستضيع منة للمرة الثانية .
كنان بنبرة حنونة: ابدا ياحببتى انا هخلية يجى.
اصر كنان على والدة او ما يسمى الملك وهددة انة سيتخلى عنة ويسافر ان لم يحضر عقد قرانة فوافق الملك.
جاء الملك ولكنة استغرب عندما وجد روان تنظر لة بتشفى ولكنة لم يبالى بالامر .
روان بداخلها: صدقنى هدوقك من العزاب الوان انت وقعت مع البنت الغلط .
تم عقد القران وزهب الملك وهو غاضب من تلك الحقيرة التى تنظر لة بتشفى كما اسماها .
كنان بفرح : اخيرا بقيتى ليا وملكى يا روان .
روان بداخلها : انا عمرى ما هأزيك بس صدقنى هندم ابوك على كل لحظة الم انا حسيت بيها.
----------------------------------.
عند لمار واد.
احضرت لمار لة كوب القهوة وجأت لتضعة ليسقط على الارض ويتهشم لمأة قطعة.
لمار بفزع : هاررررررر اسوح .
[٢٧/٧ ٩:٤٥ م] ماما: ادم بغضب : انتى جموسة .
لمار بغضب: مسمحلكش تشتمنى مج وراح فى داهية لو زعلان علية اجبلك بدالة.
ادم بغضب: صوتك ميعلاش دى اول حاجة تانى حاجة عقابا ليكى هتنزلى تلمى الازاز بأيدك.
نظرت لة لمار بغضب ونزلت لتجمع اشلاء الزجاج .
اخذت تلم الزجاج الى ان قطعت احدى الزجاجات يدها ولكن الجرح كان هميقا للغاية مما جعل الارض تغرق بدمائها .
شعر ادم ان هناك نصل غرز بقلبة ولكنة حاول اظهار قوتة.
ادم بغرور واحضر علبة الاسعاف : قومى اطهرلك الجرح.
لمار بعناد رغم دمائها التى غرقت بها الارض ورغم تألمها: مش عايزة منك حاجة.
لم ينتظر ادم كلمة اخرى منها ليحبها من يدها ويجلسها على الاريكة ويجلس مقابلها وامسك يدها ولكن صدم عندما وجد يدة هو الاخر غرقت بدماء من يدها.
ادم بغضب : انتى مجنونة ازاى تعملى فى ايدك كدا. واخذ يمسح الدماء.
ولكن دون جدوى امسح ادم الهاتف ورن على رفعت فهو خبير بهذة الامور لانة كان يشارك فى اسعاف المرضى المصابين بالحروق.
جاء رفعت ونظر الى يدها .
رفعت بزهول: هاار اسوح اية العمل فى ايدها كدا.
ادم بغضب: انت لسة هتتكلم .
قام رفعت بأحضار ابرة وخيط للجروح . رفعت ؛ لازم تاخدى بنج علشان مش هتستحملى الوجع.
لمار وهى تنظر الى ادم بغضب وتحدى واخذت من رفعت الخيط والابرة واخذت تخيط يدها .
كان رفعت مزهول من جبروت هذة الفتاة .
رفعت بزهول بعد ان رحلت لمار:اية الجبروت دة .
ادم بشك: البنت دى فى حاجة غلط وراها الجبروت دة مش بالساهل .
انتهى اليوم على ابطالنا بعد تعب ومجهود على الجميع.
دخلت لمار الى بيتها لتجد اختها زو العشر سنوات ملقاة على الارض وتبكى بشدة وهذا الفظ يلعنها ويسبها بأبشع الالفاظ.
لمار بغضب: حرام عليك بقا انت مش هتبطل الانت بتعملة دة . ووجهت نظرها الى امها التى تجلس بلا مبالاة .
لمار بغضب : وانتى مش دى بنتك سيباة يضربها ويشتمها كدا لية انتى اية معندكيش قلب اتجوزتى بعد موت بابا بأسبوعين دا حتى عدتك مخلصتش ومتكلمناش لكن ان اختى كل يوم تتهان بالشكل دة انا مش هسمح بكدا.
امها بغضب: وطى صوتك يا قليلة الادب وبعدين انتى اتأخرتى ومجبتيش فلوس فقولت اتسلى شوية على اختك.
لمار بغضب : مش هدفعلكم مليم واعلى ما فى خيلكم اركبوة.
نعيم زوج الام : يبقى هتطلعى انتى واختك المصونة برا البيت وسحبها من شعرها هى واختها وقام برميها خارج المنزل ولكن لسوء الحظ وهو يلقى اختها اختل توازنها وسقطت من اعلى السلم الى اسفل.
لمار بصراااخ: نرمييييين.
نزلت الى اسفل لتجد اختها غارقة بدمائها.
جاء الاسعاف واخذها الى المستشفى.
فى المستشفى .
الطبيب ........
طب ما نكمل البارت الجاى 😂