عند لمار استيقظت لمار لتجد نفسها فى مكان غريب .
لمار بتعب : اة انا فين .ولكنها لاحظت شئ ما ثقيل على كتفها نظرت الى مصدر هذا الحمل لترى ادم ينام ويحتضن يدها .
نظرت لمار لة مطولا وسرحت فى ملامحة فلاول مرة تدقق النظر فى ملامحة وكم ان مظهرة غاية فى الرجول والجازبية مدت لمار يدها تتحسس ملامحة ولكنها ابتعد سريعا وتوردت وجنتيها اثر فعلتها .
لمار وهى تحدث قلبها : لا مينفعش تدق انا موتك من زمان علشان اختى وانت مت معاها . وقامت سريعا من جانبة وزهبت الى غرفتها .
فتح ادم عينية ووضع يدة مكان لمسة يدها واحس بشعور غريب للغاية لاول مرة يشعر بة ولكن سرعان ما ابتسم على رد فعلها .
ادم بضحك : يخربيت الهبل انا شكلى هقع فيكى يامغرورة .
جأت لمار لتزهب الى غرفتها لتجد عمر فى وجهها .
عمر بضحك : مالك ياهبلة بتتسحبى كدا وبعدين محكتليش بتعملى هنا اية.
لمار بضحك : مارو وحشتنى .
عمر بأبتسامة ؛ انتى اكتر تعالى احكيلى حصل اية وفين نيرمين .
لمار وقد ادمعت عينيها :ربنا يرحمها وقصت لة كل ما حدث .
عمر بغضب: دى مستحيل تكون ام انا هروح اقتلها واخد حق نرمين .
لمار وهى تهدئة ؛ اهدى يا عمر ملوش لازمة .
ولم تكمل كلامها لتسمع صوت دوشة بالخارج . جأت لتخرج لترى ما يحدث لترى يد ادم الغاضب تحيط بيدها وتوقفها اقترب كنان منها وهمس بأذنها ؛ هشوف انا برة اية وحسابك انك قولتيلة وحشتنى بعدين.
خرج ادم ليجد نعيم ومعهة بعض الاشخاص ويبدو انهم صعايدة .
ادم بغضب: انت بتعمل اية هنا.
نعيم بخبث: ابدا بنتنا خوجة واحنا جايبين ليها عريس ونجوزها احسن ما تجبلنا العا.....
ولم يكمل جملتة ليجد يد كنان تلكمة بقوة حتى وقت اسنانة الامامية .
ادم بغضب: حساب نرمين الماتت هجيبوا ولمار مش هتتجوز حد وامشوا اطلعوا برة على رجليكوا بدل ما تطلعوا مكسحين .
نعيم بخبث : تمام احنا هنرفع عليها قضية شرف ووقتها هتيجى مزلولة تحت رجلينا بنت ال....... الو...... .
ادم بغضب وهو يلكمة : دى اشرف منك يا ابن ال... يا كلب يا....... .
عمر وهو يحاول تهدئة الوضع : اهدى يا ادم هيموت فى ايدك .
ادم بغضب وهو ينادى على الحراس : ارموا الكلب دة برة ولو جية هنا تانى تعملوا معاة الصح.
نعيم وهو ينظر لة بتوعد : هتشوف انا هعمل اية .
وقاموا الحراس بطردة.
دخل ادم الى الداخل بغضب ليرى لمار تبكى وبمجرد ان رأت عمر حتى زهبت الية وقامت بأحتضانة واخذت تبكى لم يتحمل ادم هذا المشهد ليقوم بجذبها من احضان عمر وصعد بها الى الغرفة وقام بدفعها لتقع على الارض واغلق الباب.
لمار بغضب: انت بتعمل كدا لية انا عملتلك اية.
ادم بغضب اكبر : عاملة عليا المحترمة اما جيت اقرب منك وضربتينى بالقلم وانتى فى الراحة والجاية عمالة تحضنى فى سى عمر.
لمار وهى تضع يدها على اذنها بشدة لتمنع اذنها من سماع هذا الكلام وبصراخ : خلاااااص كفاااااااية .
ادم بصدمة من ردة فعلها : لمار انتى كويسة.
لمار بغضب:اخرج من حياتى اخرجوا كلكوا من حياتى او اقولك طريقة اسهل هسبهلكم انا.
وقامت سريعا واخذت السكينة من على طبق الفواكة وجأت لتضعة على يدها لتجد يد كنان تسحب السكين ولكنها اخذت تقاومة الى ان رأت يدة تنزف الدماء اثر جرحة بالسكين اخذها كنان منها وقام بصفعها على وجهها.
ادم بغضب: عايزة تموتى طب هتروحى تقولى لربك اية اصل انا مقدرش استحمب قدرك وحكمك عايزة تموتى وتسبينى اوحدى لية وقام بأحتضانها بقوة لتشق لمار ببكاء ووتعلق بقميصة الى ان احس بأستكانها فعلم انها غفت فقام بوضعها على السرير وجلس بجانبها وهو ينظر لها بحب وغضب معا الى ان غفى .
عند ملاك استيقظت ملاك وقامت واخذت دش وادت فروضها وارتدت بلوزة بيضاء بحزام زهبى من على الوسط وارتدت بنطلون جنز وحجاب اسود وصندل اسود ونزلت الى اسفل.