عند مى انهت استحمامها وجأت لتعدل من ملابسها لتسقط على الارض وترتضم رأسها بقوة فى البانيو دخل رفعت سريعا الى الحمام عند سماعة صوت الارتضام ليصدم من هيئة مى .
رفعت بصراخ / مممممى.
قام رفعت بحملها وزهب بها سريعا الى السرير وقام بوضعها عليها وطلب الطبيبة.
بعد ما يقارب من ربع ساعة .
رفعت بقلق / c'est bien. ( هى كويسة )
الطبيبة بأبتسامة / Ne t'inquiète pas,ça va, mais il faut du repas.( لا تقلق هى بخير ولكن تحتاج قصت من الراحة) .
رفعت بأبتسامة / merci beaucoup. (شكرا كثيرا لكى) .
وخرجت الطبيبة جلس رفعت بجانب مى ينظر لها بتفحص والى جمال شعرها الاحمر زو اللون النارى .
رفعت بمعاتبة / انتى غبية علطول تعاندينى وكل ما تعاندى بتقعى فى مصيبة اكبر من القبلها بس قمر اوى وانتى نايمة .
استيقظت مى لتشعر بوجع يجتاح رأسها نظرت حولها لتجد رفعت جالس بجانبها .
مى بتألم واخذت تبكى وامسكت رأسها .
رفعت / اهدى خلاص انتى كويسة.
هدأت مى قليلا .
رفعت بلوم / كان المفروض تنادينى وانا كنت هساعدك .
مى ببكاء / انا كنت بعدل هدومى ووقعت .
رفعت وهو يطبطب عليها / خلاص اهدى حصل خير على العموم بكرة الصبح هتعملى العملية وهتبقى احسن من الاول مية مرة ويلة قومى علشان تاكلى.
مى بنفى / لا عايزة انام.
رفعت برفض / هتاكلى يعنى هتاكلى.
وقام بأطعامها .
رفعت وهو يدثرها / نامى واستريحى وانا هنام على الكنبة.
مى بتسرع /لا .
رفعت بخبث / لا اية .
تحولت وجنتى مريم الى الاحمرار .
رفعت بأبتسامة / طب ممكن انام جنب الاستاذة مى .
اومأت مى بخجل .
زهب رفعت اليها ونام بجانبها جأت مى لتنام لتشعر بيد رفعت تسحبها بتجاهه وقام بأحتضانها.
ابتسمت مى ونامت بجانبة.
فى الصباح .
استيقظت مى باكرا واخذت تنظر الى ملامحة فكم يبدو مثل الاطفال وهو نائم رفعت مى يدها واخت تمررها على لحيتة الخفيفة حتى شعرت بيد رفعت وتمسك يدها وقام بتقبيلها .
شهقت مى بخجل وقامت بسحب يدها بسرعة .
رفعت بضحك على طريقتها / يابنتى انتى لية محسسانى انى كنت هاكلها .