Part 3

713 30 0
                                    

"You!!" jerit Abu bila dia nampak siapa yang kat depan dia.

*bayangkan macam dalam cerita yang camera tunjuk dari kaki sampai muka tu hshshsh*

  It was Johan. Harini dia pakai jaket hitam, seluar jeans, sneaker and Abu perasan dia ada pakai rantai besi. Again, his inner gay is tickling. Siapa dia ni? Dia lelaki pertama yang buat dia rasa berdebar macam ni.

  "Hi, lauv," Johan menayangkan senyuman menawannya. "Kau nak ape?" tanya Abu dingin. Tak kisah la dia hot ke apa ke, yang penting dia gelabah.

  "Janganlah garang sangat sayang, saya datang nak tengok awak je," kata Johan dengan suara lembutnya. Abu tergamam, sayang?? Oh god, please save me.

  "Cepatlah, apa kau nak, and macam mana kau tau aku kerja kat mana?" tanya Abu, curiga. Johan mengeluarkan seutas loket dari poketnya "I boleh tau mak bapak you tinggal kat mana dengan loket ni," kata Johan, memutarkan loket milik Abu di tangannya. "My locket!" Abu tried to reach for his locket, but Johan pulled it up high in the air. Disebabkan Johan lebih tinggi dari Abu, jadi Abu kene jengket. Tapi dia hilang imbangan, dia terjatuh ke depan, tapi nasib baik Johan sempat sambut. Mata mereka bertaut. Abu blush, dia cepat cepat diri tegak balik.

  Abu garu belakang kepala dia, Johan berdehem. Tersedar, Abu berkata "Cepatlah bagi loket aku tu," pinta Abu dalam nada memaksa. "Boleh, satu syarat," kata Johan, tak menghiraukan muka tak puas hati Abu. "Apa dia? Kau nak buku free? Kau nak vip card? Apa apa pun boleh," kata Abu. Banyak pulak soal mamat ni, bagi jelah loket dia balik.

  "Go out with me," secara tiba tiba, Johan mendekatkan mukanya dengan Abu, and looked deep in his eyes. "W-what?" Abu stutters, otaknya tak mampu berfungsi. "Go out with me, then I'll give you this locket," Johan kembali menjarakkan mukanya, kembali bermain dengan loket di tangan. "No! Kau ingat aku ni senget ke apa?" kata Abu, padahal dalam hati dia dah menjerit. "I'll take that as a yes. Esok malam, pukul 9. I'll pick you up," kata Johan, melangkah pergi. "Eh, eh, bila pulak aku setuju?!" marah Abu. Dia menghempas meja, geram dengan lelaki itu. Baru dia sedar, mana dia nak tau alamat rumah dia? Kalau yang tu pun dia tau jugak gentle Abu pindah rumah.

  Dalam perjalanan untuk kembali ke library, dia terserempak dengan Syafiq dan Ali yang rupa dah macam baru lepas nampak hantu. "Abu, kau g-" belum sempat Syafiq menghabiskan kata katanya, Abu memotong "Diam,"

                                **********

"Abu, mana kau kenal Johan tu?" sesi soal jawab bermula. "Siapa Johan?" tanya Abu acuh tak acuh sambil sibuk menyusun buku ke rak. Syafiq dan Ali berpandangan sesama sendiri, dengan muka tak percaya. "Kau tak kenal siapa Johan??" soal Syafiq, dalam suara tak percaya dia. "Eh, lupalah kau mana pernah kisah pasal benda macam ni," celah Ali. Syafiq pun buat muka "ohhhh" dan mula explain kat Abu.

  "Kau tau tak Johan tu ketua mafia kat bandar ni? Keluarga dia antara keluarga paling terpengaruh dan disegani semua orang. Even polis pun tak berani sentuh dia," terang Syafiq. Abu scoff, "So??" "So, kau dah babitkan diri kau dengan Johan. THE Johan!!" tambah Ali. "And? I don't see the big deal here. So he's ketua mafia, so what? And by the way bukan aku yang babitkan diri aku dengan dia, dia yang langgar aku lepastu curi loket aku," kata Abu, tak menghiraukan pandangan Syafiq dan Ali yang macam tertelan kapur.

  "Dah pergi sambung buat kerja. Korang ni kerja makan gaji buta je kan. Shuh, shuh!" Abu menukar topik, terus menghalau mereka keluar dari situ.

                           **********

"Macam mana tadi boss?" soal Amirul as Johan entered the room. "Semua okay, arrange dinner for two esok malam," kata Johan, melabuhkan punggung di kerusi kerjanya. "Uish, bapak cepat! Dia terima pulak tu??" tanya Amirul, terkejut. "Takdelah, aku buat bodo je bila dia deny. Tapi aku yakin dia akan datang sebab aku nampak betapa pentingnya loket ni pada dia," kata Johan.

  "Ohh macamtu," balas Amirul bersahaja. Lepastu dia perasan Johan dah tersengih sorang sorang. "Boss, angau ke tu?" usik Amirul. "Merepeklah kau, dah keluar," Johan baling cap kat Amirul. Amirul gelak, jalan keluar.

  "Uhhh Mirul??" "Ha??" Amirul pandang sebelum dia keluar "Tolong cari nombor telefon dia sekali boleh?" pinta Johan. Amirul tersengih, "Beres!!" dalam hati, Amirul tau, gentle boss dia ni dah angau.

 

Too Good at Goodbyes Where stories live. Discover now