~Ameliyat günü~
"Benden daha heyecanlısın Doğu ha." dedi Can bi yandan ameliyat kıyafetini düzeltirken.
"Sen niye bu kadar sakinsin?" diye sordu Doğu.
"Çünkü hiçbir şey olmicak biliyorum sağ salim çıkıcam bu ameliyattan." yalan söylüyordu.Deli gibi korkuyordu.Sadece Doğu'yu daha fazla üzmeye hakkı yoktu.
"İnşallah" dedi Doğu.Can'ın yanına gidip başına bi öpücük kondurdu.
Biraz sonra iki tane hemşire içeri girdi.
"Hastamız hazırsa ameliyata alabiliriz."
"Hazırım" dedi Can ve kalkıp getirdikleri sedyeye yattı.
Doğu hemen yanına geçerek elini tuttu.
"Doğu kendini,beklerken çok strese sokma tamam mı?Hiçbir şey olmicak.Bir kaç saate çıkıcam" dedi ameliyat odasına yaklaşırken.
"Çıkıcaksın.Eminim." dedi elini biraz daha sıkı tutarak.Kendini inandırmaya çalışıyodu. Ameliyathanenin önüne gelince son bir kez bakışıp Can'ın elini bıraktı.Kapıdan geçip giderken son bir kez arkasını dönüp hafifiçe gülümsedi Can.Sanki son kez bakıyormuş gibi...
Doğu aynı şekilde karşılık verdi.Bi kaç saat ona ölüm gibi gelicekti anlaşılmıştı.Ayakta durmayıp duvarın kenarına çöktü ve kafasını duvara yaslayarak beklemeye başladı.
Bir kaç saat sonra ameliyatı yapan doktor çıktı içeriden.Doğu hemen ayağa kalktı.
"Can nerde?" diye sordu içeriye doğru bakarak.
"Maalesef,üzgünüm" dedi doktor kafasını yere eğerek.
"N-ne maalesef? ne demek üz-üzgünüm?" diye sordu Doğu korkuyla.
"Hastayı kaybettik." dedi doktor ve gitti.
Doğu kendini daha fazla tutamayarak yere düştü.Kafasını ellerinin arasına alarak hıçkırarak ağlamaya başladı.Başında biri adını sayıklıyordu fakat kim olduğunu idrak edemiyordu.
"Doğu"
Ses birden yükselince Doğu hızla gözlerini açtı.Etrafına hızla bakındıktan sonra gördüklerinin bir rüya olduğunu farketti.Hızla ayağı kalktı.Babası gelmişti.
"Oğlum iyi misin?" diye sordu babası.
"Can?O nerde?" rüyanın etkisindeydi hala.
"Ameliyatta oğlum." dedi ve "Sen kabus mu gördün?" diye sordu.Alnından oluk oluk ter akıyordu çünkü.
Doğu rüyayı aklından geçirince ağlamaya başladı ve başını babasını omzuna koydu.
"Ç-çok kötü bi kabus gö-gördüm baba" dedi küçük çocuklar gibi.
"Tamam bak geçti yok işte bir şey.Kendini harap etme be oğlum.Can sağ salim çıkıcak inan bana" dedi.Doğu daha söylememiş olsa da babası biliyordu.Can ile ilgili bi kabus görmüştü.
"Evet çıkıcak sağ salim çıkıcak" dedi kendini geri çekil göz yaşlarını sildi.Saate bakınca daha Can ameliyata gireli bir saat olduğunu gördü.
"Ben bi elimi yüzümü yıkayıp geliyim" dedi ve lavaboya gitti.Can çıkana kadar gördüğü rüyanın gerçekleşmiyeceğinden emin olamazdı.İçinde hala huzursuzluk vardı.Lavaboda çok oyalanmadan tekrar ameliyathanenin önüne döndü.Babasının yanına oturararak onun için aldığı sulardan birini kafasına dikti.Ameliyatın bitmesine daha iki saat vardı ve kendini yiyip bitmesi olağandı.
Duyguları geçirebiliyo muyum?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BROTHER -BxB
Short StoryKitapta klişelere denk gelebilirsiniz. Başlangıç Temmuz/2020 Bitiş Ağustos/2020