,, Ale firma już na pierwszy rzut oka sprawiała wrażenie wydmuszki. Przerost formy nad treścią zawsze budził wątpliwości Załuskiej. A tutaj wszędzie były emblematy bogactwa: złoto, diamenty, symbol dolara. Jak w sekcie."
,, Musiała przyznać mu rację. Też się starała. Nie kląć, nie palić, być dobrą matką. Wychodziło różnie. Większość przestępców się starała, a mieli na koncie czyjąś głowę. Mówili, że świat im nie sprzyjał. Więzienia są pełne tych, którzy mieli dobre intencje, ale im nie wyszło."
,, - Są w życiu momenty, które zmieniają jego bieg na zawsze. Po nich nic już nie będzie takie samo. Bóg czuwa nad nami, daje nam duży kredyt zaufania, prowadzi. Ale to my podejmujemy decyzje. Jest wszechwiedzący, wszechmocny, może, ale nie chce nas do niczego zmuszać. Nie powie: wybierz tak, bo to dla ciebie lepsze. Tylko wskazuje: oto dobro, a to zło. Wybieraj. Czasem jednak zło ukrywa się pod postacią piękna. I dajemy się uwieść. Nie ma ludzi złych, są tylko ci, którzy dokonali złych wyborów lub nie dokonali ich wcale. I potem pragniemy, by to był tylko sen, chwilowa ułuda, ale nie da się niczego cofnąć. Wtedy człowiek do śmierci będzie dążył, by naprawić błąd, podjąć inną decyzję, cofnąć czas."
,, - Ostatnio dużo mówił o samobójstwie. Raz chciał się zabić. Zostawiłem tę szybę, żeby pamiętał, gówniarz. On się cały czas czegoś bał, czekał na coś, na zemste nie wiem. To był strach, to go zabiło. Dziewczyny w niczym nie pomagały."
,, Bo nikt poza samym zainteresowanym nie zdoła naklonić alkoholika do leczenia. Nikt za niego nie wygra z chorobą, tak jak nikt nie zmuszał go, by pił nałogowo. Żaden życiowy problem nie tłumaczy choroby. Są ludzie, którzy przeżyli najpotworniejsze traumy, ale pić nie zaczęli. Picie to forma ucieczki. Alkoholik pije, bo nie potrafi rozwiązać swoich problemów i szuka rozwiązania na zewnątrz. Poszukuje, pragnie czegoś. Dlatego, nawet kiedy przestaje pić, wciąż musi uważać, by radzić sobie ze swoimi lękami. Sasza znała ten mechanizm i wiedziała, że choć jest abstynentką od tylu lat, wciąż nie wytrzeźwiała. Nadal ma kupę niezałatwionych spraw. "
,, Nie było śladu spękanych żyłek ani opuchlizny, które cechują pijące kobiety."
CZYTASZ
Cytaty cz. 1 [ZAKOŃCZONE]
De TodoZbiór cytatów głównie z książek, ale też z piosenek, filmów, seriali, znanych ludzi itp.