Hazara şaşkınlıkla baktım.
-Onun bana yanlışı hiç olmadı ki , o daha büyümedi bile.
Olayı yeni anlamış gibi.
-sabahki olaymı?
Diye sorgular bakış attı bana. Kafamı onaylar şekilde salladım.Sonra sessizce yanımda oturmayı sürdürmüştü.Aklıma gelen soruyla Hazar'a döndüm.
-Hazar sen bugün nişan bombasını patlatınca bir şey oldumu?
Ardından o güzel kahkasını koyverip konuşmaya başladı.
-herkesin surat ifadesini görmen lazımdı. Babam ilk karşı çıkmaya çalışsada susturmayı başardım. Toplantıdan çıkınca konakta küçük bir kıyamet koptu. Bütün amcamlar babamlar üstüme yürüdü resmen . Sonra olayları anlatınca herkes anlayış gösterdi. Amcam bana dönüp"bu iş iyi oldu en azından kızım emin ellerde" dedi. Böylelikle bütün konak ögrendi her şeyi. Dilşahta utancından odasından çıkamadı nerdeyse tüm gün.
Diyip bütün gülüşünü gözler önüne serdi.Anında hazara dönerek.
-Bilmiyorlarki benim için daha zor oldu , senin gibi öküzle uğraşıcam.
Diyip bir kahkaha patlatı verdim. Canım bukadar yanarken bu adam beni güldürmeyi nasıl başarıyordu. Hazar benden fazla gülerek.
-Ben senin gibi çatlakla uğraşıyom ya.
Dedi kolunu tuttuğum gibi ısırdım.
-aaa köpekmisin kızım sen ya etimi kopartıcaksın.
Biz böyle bağırırken yanımıza nerdeyse tüm ev ahalisi geldi. Şaşkınlıkla onlara bakarken babam konuşmaya başladı.
-kızım ne bağırışıyorsunuz bişey oldu sandık .
Diyip yerdeki sedirlere oturmaya başladı herkes . Babama dönerek.
-bana çatlak dedi , bende kolunu ısırdım bağıŕmaya başladı.
Bütün herkes gülmeye başladı. Hazarın moraran suratını görünce bende patlattım bir kahkaha.O sıra çalışan kadınlar çay dağıtmaya başladi. Abimin sıkıntılı tavrını görüp.
-Abi o canını sıkma ,beni bile bile ateşe atmıyacaģını biliyorum . Bu sayede 2 sevda kavuşturdum işte . Belkide bu sayede bende sevdaya kavuşurum. Hem evde kalmaktan kurtuldu şımarık kardeşin. Oyüzden bu konakta kimsenin ağladığını üzüldüğünü duymıcam . Şimdi o güzel gülüşünü bize bahşedermisin??
Abim rahatlamış gibi nefes alıp bir çırpıda deyiverdi.
-özür dilerim mevâmm
Onun yanına gidip sarılıp tüm inçtenliğimle gülerek.
-özürünüz kabul edildi ama o kürtçeyi banada öğretmen lazım.
Şaşkınlıkla bana dönerken herkes , amcam babama dönerek konuşmaya başladı.
- abi buyuzdenmi konakta kürtçe konuşulmicak mevâ nın yanında dedin.
Babam başını sallayıp amcama dönerek konuşmaya başladı.
-evet kardeşim bilmediği için aramızda manasız bakışlarını atmasını istemedim.
Amcam anlamış gibi başını salladı o sıra yengemin biri konuşmaya başladı
-Düğün var bir ay sonra hazırlık yapmamız lazım ve bu gençlere yüzük almamız lazım gelen giden çok olur hayırlı olsuna . Yüzük görmediklerinde ellerinde şüphe çekerler.
Babam hızla konuştu.
-Doğru söyler hicran .Haydi herkes yatağına .
Diyip ayaklandırdı herkesi . Iyi geceler diyip gitmişti herkes . Bende yerde kalan boş bardakları toplayıp aşağıdaki mutfağa inmeye başladım.
Tam o esnada arkamdan birinin geldiğini hissederek arkamı döneceğim sırada merdivenlerde itildim acı bir çığlık atıp gözlerim karanlığa esir oldu.