......

171 7 0
                                    

-ben yanındayım herzaman iyi ol olurmu fındık  kurdu.
Derin bir nefes çektim sanki kokusu ciğerlerime dolsun bir ömür çıkmasın  diye uğraşıyordum. 
-sen yanımdasın evet ama ruhun başka yerde .

Bir anda sarılmayı bıraktı. Kendimi o an yuvasından düşmüş kuş gibi hissettim. Donuk gözlerle bana baktığını gördüğüm an kafamı çevirdim başka tarafa. Dayanamıyordum bana böyle bakmasına .
-mevâ bu evliliği istemediğini anlıyorum , beni sevmediğini de biliyorum ama bu kadar üzülme lütfen.

-sen bir şey bilmiyosun ki .
Anlamaz bakışlarını bana atmaya başladı Alsan.
-nedemek istiyorsun mevâ , açık konuşurmusun .

-Hiç , hiçbir şey demek istemiyorum neyse sana iyi geceler

Diyip arkamı dönüp yatmaya başladım.Kapının kapanma sesiyle , gözyaşlarım akmaya başlamıştı. Neden canım bukadar yanıyordu ki . Ne kadar ağladım , kaç saat , kaç dakika, kaç saniye  bilmiyordum. Gözlerimi  güneşin yüzüme vurmasıyla açtımm . Okadar yorgundum ki sanki hiç durmadan taş taşımış gibiydim. Yan tarafıma  baktığımda Belma'yı göremedim. Oyüzden annemi aradım.
-Alo mevâm bişeymi oldu.

-Hayır annem sadece duş almak istedim onun için yardım edermisin.

-mevâm 1 hafta daha duş  almak yok , biz kahvaltı yapıyoruz istersen seni alim.

-olur çok sıkıldım odada.

-tamam güzelim..

     Annemi beklemeye başlarken bir yandanda hesaplarımı kurcalıyordum. Wpye baktığımda biririmizi hiç görmediğim. Tek arkadaşımı  hatta en değerlimin mesaj attığını gördüm.

-mevâ  napıyon kuzum

-mevâm nerdesin sen kaç gündür arıyorum açmıyorsun  merak ediyorum artık seni.

-mevâ

-mevâ

  
   Hızla numarasını çevirip kulağıma götürdüm.

-Alo mevâ nerdesin kızım merak ettim seni.

-dur ebru dur sakin sana bir şey anlatıcam kulaklarına inanamıcaksın.

-ne oldu mevâ korkutma beni

- ben şanlıurfadayım

-mevâ şanlıurfadasın ve şimdimi haber veriyosun .Nerdesin hemen yanına gelicem.

-ben sana konum atıcam yanıma  geldiginde herşeyi  anlatıcam.

-hemen geliyorum hazırlanıp kapat kapat aşkıma görucem sonunda .

-deli kız

Diyip gülerek kapattım telefonu. Kafamı çevirdiğimde kapıya yaslanmış beni izleyen bir Alsan beklemiyordum.
-fındık kurdu sonunda işin bitti hadi aşağı  iniyoruz.

Diyip kucağına  aldı beni. Şaşkın şaşkın ona bakıyordum.

-ağzını kapat fındık kurdu ağzını.

Bısey  demeden avluya çevirdim başımı.
Annemin yanındaki sandalyeye  oturttu alsan beni.Teşekkür ettim Alsana ve hemen anneme döndüm.
-anne ben hani burdan bir kızla tanışmıştım ya ebru diye. O gelicek bize birazdan.

-aa sonunda görüceksin demek.

-sonunda görücem anne .

-hadi bakalım.

Gülümseyerek bekliyodum resmen Ebru'yu.
15 yaşımdan beri tanıyordum. Babam beni şanlıurfaya yollamıyordu.onun aileside İstanbula. Bu yüzden hiç görmedik birbirimizi . Hergün görüntülü konuşurduk . O bana neyi varsa anlatıyordu. Bende ona neyim varsa anlatıyordum.Düşüncelerimi bölen konağın kapısının sesi oldu.Resmen deli gibi kapıyı çalıp.
-mevâ aç kapıyı kızım çatlatıcakmısın insanı..

Annem bana gülümseyerek.
-geldi senin çatlak.

Kapıyı çalışanlardan biri açtı ve içeri hemen  bir adet ebru fırladı. Biraz çekinerek konuşmaya başladı.
-Aa burası baya kalabalikmış.
Gülümseyerek ebruya döndüm.
-ebuş hoşgeldin.
-hoşbuldum güzelim.
Bir hışımla yanıma gelip.
-ne oldu  sana böyle .
-bir şey yok tut beni  odaya çıkalım  anlatıcam ebuş.
Herkese dönüp
-afiyet olsun 
Dedikten sonra ebru'ya tutunarak odama çıktım.
-mevâ geldik işte anlat artık ne oldu.

Bütün olanları baştan aşağı  anlatınca ebru şaşkınlıktan ağzını  kapatamıyordu.Hazarla ceylanı anlatınca zor zabt etmiştim .Simdi ise  evleniyorum dedim onun şokundan cıkamıyordu.

-Ebuş artık bişey dicekmisin.

-evleniyorsun he seni daha yeni buluşmuşken.

-bu arada ebuş ben burda kalıcam artık.

Buna  sevinmişti biliyordu Alsanı sevdiğimi anlatmıştım ona . Yıllarca alsanın peşinde  dolaştığımı.
-Mevâ kadere bak kızım sen yıllarca peşinden koş bir halt olmasın. Şimdi gel evlen adamla. Çok sevindim.Bu arada bizim aile sizin aşirete bağlı .

Duyduklarımda şok geçirmiştim.
-Ozaman sen bizim konaktan birine aşıksın.

-mevâ gözünü sevim sus .

-senin sevdiğin çocuğun adı ney artık söyle .

-başhan

-sen bana eltimi olucan kız

-ya mevâ utanıyorum sus ne olur biri felan duyar.

-kim duyucak ya .

Arkamızdan öksürük sesiyle kala kalmıştık.



TÖRE(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin