kurban

223 8 0
                                    

Alsanın  sesini duymayı beklmiyordum
-Hazar , Ceylan siz ne dersiniz. Biriniz kızın canına kıyar . Diğeriniz sırf kardeşi  için sevmediği  kadını , sevdiği kadın varken nikahına almaya kalkar. Öbürünüz berdeli bile bile kız kaçırır  . Oyuncağınızmı lan bu kız , gidip tek tek bu kızla evlenirmisiniz diye soracaksınız heh. Kız meraklı dimi size kızın hayatını mahvettiniz lan. Siz nasıl insanlarsınız kurban  etmişsiniz kızı kendi hayatınız  için . İkinizde yürüyün bu olayı kökünden çözücem .
   Haklıydı Alsan hem de sonuna kadar bir kızın hayatını  mavf edip oyuncak gibi oynuyorduk. Tam ağzımı açıcaktımki Alsanın sözüyle sustum
-Hazar ağa boşa o çeneni yorma bir kızı  kimse oyuncak edemez.
    Ardından hastaneye yürümeye başladı. Bizde ceylanla sus pus olmuş peşinden gidiyorduk.

Yazardan
   
         Ceylanla hazar olacakları tahmin ediyorlardı . Ameliyathanenin önüne geldiklerinde bütün gözler onlara dönmüştü.Alsan direk ağzını açtı sonunu bile bile kurdu o cümleleri.
- hastaneye gelirken arkada ceylanla hazarın konuşmasına rast geldim. Hazarla ceylan birbirlerini seviyorlarmış. Mevâ içinde başka koca arıcaklarmış. Bu arada mevâyı ceylan atmış o merdivenlerden.
     Bir solukta anlatmıştı olanları Alsan . Serpil konuşmaya başladı.
-ceylan hazar  ne der Alsan
   Verecekleri bir cevap yoktu ikisininde. Pişmanlıkları yüzlerinden okunuyordu. Hakkı ağa aldı sözü.
-kızıma birşey olmasın ceylan yoksa sonun hiç iyi değildir. Alisir  Arhan bütün herkesi götürün konağa ben gelene kadar hiç kimse uyumasın. Alsan oğlum sende kanını ver bir an önce.
      Alsan başını sallayıp gitti. Hakkı ağa okadar sinirliydiki bir kaşık suda boğmak istiyordu hepsini. 1 saatin ardından ameliyat bitmiş doktor ailenin yanına gelmişti.
-Merak etmeyin durumu stapil sadece  cam kırıkları bir çok yerini kesmiş onlara dikiş atıldı. Kolunda kırıklar var ağrı  kesici vericez bundan sonrası mevânın elinde nezaman uyanır. Uyandığında hafızası yerinde olurmu bilmiyorum . Hep beraber uyanmasını bekliyeceğiz . Şimdilik  yoğun bakımda  takip edicez.
      Diyip oradan uzaklaştı doktor peşinden mevâyı çıkardılar mevâyı. Hakkı ağa  dayanamadı  kıźını böyle görmeye. Hemen hanımına dönüp konuşmaya başladı.
- hanım ben Alsanla konağa gidip işimi halledip gelicem birilerinin hesap vermesi lazım
  Anlayışla  başını salladı serpil.
Hızla  alsanla arabaya binip sessizlikle konağın  önüne  gelmişti hakkı ağa .
Alsana dönüp  konuşmaya başladı.
-Alsan  oğlum istemezsen anlarım .
  Alsan diceklerini anlamış olmalıki hemen hakkı ağanın sözünü kesip konuşmaya başladı.
-Amcam ben nikâhıma alıcam mevâyı , kimsenin oyuncak gibi oynamasına izin vermicem . Sabaha varmadan bu haberi bütün urfa duysun amca.

     Gülen gözlerle karşısındaki ondan sonra ağa olacak adama baktı. Ağlığını ona bırakıcaktı biliyordu Alsan kızına can verdiği gibi mutlulukta vericekti. Hakkı ağa genç adama bakıp sarıldı. Ardından ikisi bir konağa  girdiler . Ardın Hakkı ağanın o tok sesi duyuldu.
-herkes avludaki masaya insin çabuk.
  Ardından tek tek masalara yerleşti herkes . Şen şakrak olan konaktan kimsenin sesi çıkmıyordu.Hazar bir anda cesarete gelip konuşmaya başladı
-Amca
Ama hakkı ağa ilk defa bukadar katıydı.
- Sen sus hazar . Benim  kızım abisinin kurbanı oldu. Geldik buraya dilşah sevdalı diyip   kendinizce planlar yaptıniź ses etmedim. Kalkmış simdi hazar   bana dersin ben başkaşına sevdalıyım.  Senmi erkeksin lan benim kızıma laf yaparsınız ama burdakilerden daha yürekli cesaretlidir benim kızım. Bütün urfa şimdiden Alsanla Mevânın nişanlı olduklarını konuşmaya başladı . Artık kızımın çevresinden hazar ve ceylan ikinizide görmek ıstemiyorum  kızımın konağından ikinizide kovuyorum evlenirmisiniz ne yaparsınız  bilmem. Ne haliniz varsa görün dua edin kızıma birşey olmasın. Kızım uyansın 1 hafta içinde Alsanla evlenicek . Şimdi hepiniz odalarınıza.
    Ardından hazar tekrar konuşmaya başladı.
-amca ne dersin sen .
      Hakkı ağa cevap bile vermeden hızla konaktan çıkıp  hastanenin yolunu tutu. Hazar bu sefer babasına dönüp .
-baba neden bir şey demessin amcama.
Mehmet ağa sinirle hazara döndü.
-lan siz bizde yüzmü bıraktınız. Masum bir kızı öldürmek nedemek . Ya ölseydi o kız vicdanınız rahat edebilecekmiydi. O kız sırf senin kardeşin aşım diye senle evleniyordu. Senin teşekkürün onu öldürmekmidir hazar. Siz ikiniz kimsiniz ağa kızına dokunursunuz nekadar amcanız olsada o bir ağa kızı. Göster  üstüne tek bir yer varmı veyatta o şirkette kazandığın olmasa tek bir paran varmı. Yok dimi hazar o zarar verdiğiniz kızın üzerinde  şanlıurfanın yarısı . O size neler yapar bilirmisin sen .nereye gideceksin söyle şimdi  .
    Hazar kendini sıkışmış hissediyordu bu seferde Alisir amcası açmıştı ağzını.
-naparsın sen ceylan  , zararsız bir kıza nasıl zarar verirsin. Allah'ın verdiği cani nasıl almaya çalışırsın. Ya o kız birdaha yürüyemesse  ne olucak ceylan. O kıza bir şey olursa yaşayacaginızimi sanıyosunuz. Birde kalkmış kıza  başka  koca ararıź dermişsiniz siz kimsiniz lan. O kızın yerine koy kendini ceylan o kızın . Benim senin gibi bir kızım  yok ceylan .
   
    Ceylan  gözyaşlarını tutamıyordu artık annesine baktı annesi nefret kusarcasına konuştu buseferde.
- bana bakma ceylan hanim senin o vicdansızlığın ağlıyarak  bitmez. O kız hiçbiri olmasa bile senin kuzenin aynı candan kandansınız siz . Nasıl yaparsın bunu .
    
     Diyip kızının suratına bir tokat atması bir oldu Aslımın. Koşarak odasına çıktı ceylan bunlara dayanamayan hazarda attı kendini dısarı. Busefer konuşmayı Arhan ağa aldı.
-Sen neden yaktın kendini oğul
    Dedi Alsana . Alsan buruk bir tebessümle babasına baktı .
-oyuncak gibi oynuyorlar baba kızla benim vicdanım buna dayanmazdı. Bak benimde kız kardeşlerim var . Ben mevâ hariç hepsiyle abi kardeş gibi büyüdüm . Mevâ benim için yabancı onun yüzünü bile sedyede hareketsiz yatarken gördüm. Bir kıza bunları yaptıklarını göre göre o kızı yanlız bırakmam babam. Benim kalbim elmasla beraber gömüldü  bilirsin baba. Ben elmas gibi mevânında kahrından ölmesini kaldıramam şansım varken kurtarmam lazım onu baba.
  
     Diyip  yutkundu Alsan ardından oğluna gururla baktı Akşın yanağını  öpüp.
-senin o kalbini yeniden yeşertir inşallah o çatlak kız
      Diyip bütün  gülüşüyle oğluna sarıldı . Ardından aklına gelen soruyla babasına döndü Alsan.
-baba amcam konağın mevanın olduğunu söyledi nerden çıktı bu.

     İşte gerçekler çıkıyordu  tek tek bugün  diye  geçirdi  Arhan ağa içinden ardından kimsenin beklemediği o cümleleri kurmaya başladı...

TÖRE(TAMAMLANDI)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin