Part 75

19 6 13
                                    

Myungsoo yang kebetulan nak beli air dekat kantin terdengar jeritan ahli Dark Queen.

"Kenapa dengan Jungyeon dan ahli Dark Queen menjerit?".Tanya Myungsoo.

Myungsoo terfikirkan kemungkinan ada benda yang membuatkan ahli Dark Queen menjerit.

"Lebih baik aku panggil ahli Dark Prince kemungkinan ada serangga datang ke".Teka Myungsoo.

Myungsoo terus pusing ke belakang dan berlari tetapi terlanggar seseorang iaitu Yonghwa.

Myungsoo dan Yonghwa terjatuh secara serentak. Yonghwa memandang Myungsoo.

"Myungsoo engkau dah kenapa berlari?".Tanya Yonghwa."Yeeun dan ahli Dark Queen menjerit dekat depan bilik tempat simpanan makanan beku sejuk yang lama."Beritahu Myungsoo.

Yonghwa menyuruh Myungsoo memanggil lagi 10 ahli Dark Prince.

"Myungsoo panggil ahli Dark Prince yang lain aku akan pergi dekat tempat tu dan tengok apa yang berlaku."Beritahu Yonghwa."Okay."Jawab Myungsoo.

Myungsoo pun bangun dan terus berlari. Sampai je Myungsoo terus membuka pintu belakang dan menjerit.

"Korang!".Jerit Myungsoo.

Semua memandang Myungsoo.

"Engkau dah kenapa menjerit?".Tanya 10 ahli Dark Prince."Ahli Dark Queen menjerit dekat tempat penyimpanan barang sejuk beku yang lama."Beritahu Myungsoo.

Gikwang terus bangun.

"Jomlah."Ajak Gikwang.

Gikwang, Myungsoo dan termasuk 8 lagi terus keluar dari kelas.

Yonghwa pun ke depan dan melihat apa yang membuatkan ahli Dark Queen menjerit. Yonghwa terkejut melihat ada jasad yang beku.

"Macam mana dekat dalam ni ada jasad?".Tanya Yonghwa pada ahli Dark Queen.

Semua ahli Dark Queen memandang Yonghwa.

"Kami tak tahu."Jawab ahli Dark Queen."Okay."Jawab Yonghwa tanpa mengetahui yang ahli Dark Queen menipu.

Kedengaranlah sebelas manusia sesat yang berlari ke arah Yonghwa dan ahli Dark Queen. Yonghwa menjulingkan biji matanya ke atas.

Yonghwa bagi ayat yang menyentapkan hati ke arah 11 manusia.

"Baru sampai ke apa?".Tanya Yonghwa sarkastik.

Myungsoo pulak menjulingkan biji mata tanda annoying dengan Yonghwa.

"Tadi dia suruh aku panggil 10 manusia yang ada dalam kelas."Kata Myungsoo dalam hati.

Seo Rin melihat ketegangan yang berlaku antara Yonghwa dan Myungsoo. Seo Rin pun mencelah.

"Sudahlah tu ada jugakkan aku tendang korang berdua pergi planet Marikh."Ugut Seo Rin.

Gikwang berjalan mendekati Seo Rin dan menyentuh bahu Seo Rin.

"Sabar tapikan Gik dah tak sabar nak tengok mayat yang ada dalam tempat pembeku penyimpanan makanan."Beritahu Gikwang.

Tapi kepala Gikwang pulak dicepuk oleh Seo Rin.

Pukk...

"Sakitlah Rin!".Marah Gikwang."Nak tengok sangatkan mayat tu dipersilakan."Seo Rin memberikan kebenaran pada Gikwang.

Seo Rin tarik Gikwang pergi ke tempat pembeku penyimpanan makanan. Gikwang menekup mulutnya.

Seo Rin memandang Gikwang yang menekup mulutnya.

"Kenapa?".Tanya Seo Rin."Mayat perempuan yang tegur Gik semalamkan?".Tanya Gikwang.

Seo Rin memandang Gikwang.

"Iya kenapa?".Tanya Seo Rin."Tak ada apa."Jawab Gikwang.

Seo Rin memeluk tubuh tanda geram dengan Gikwang.

"Kenapa malu sangat ke nak tanya soalan yang berkaitan dengan mayat perempuan tu?".Tanya Seo Rin.

Gikwang menggosok tangannya sebelum mulakan soalan.

"Boleh tak Gik nak tanya satu soalan?".Gikwang meminta kebenaran pada Seo Rin."Apa dia?".Tanya Seo Rin.

Gikwang menarik nafas sebelum tanya sesuatu.

"Macam mana mayat perempuan yang tegur Gik ada dekat bilik tempat pembeku penyimpanan makanan?".Tanya Gikwang.

Seo Rin memandang Gikwang dengan pandangan maut.

"Penting sangat ke mayat tu bagi Gik?".Tanya Seo Rin."Penting."Jawab Gikwang."Oh okay."Seo Rin memeluk tubuhnya tanda merajuk dengan Gikwang.

Seo Rin berjalan pergi meninggalkan Gikwang. Gikwang menggaru kepalanya yang tak gatal.

"Alah manusia sorang ni sikit-sikit nak merajuk seballah macam ni."Bebel Gikwang seorang diri.

Seseorang tersenyum memandang Gikwang bersama senyuman kemenangan.

"Akhirnya Seo Rin dan Gikwang bergaduh lagi."Kata orang itu.

Siapa yang tengok Gikwang?

jupiterhwa Kkim_Sooyun woon_cloud GrUmpY_W00ji byunbaconxx- feattaegyu- jhaenut

[C] King & Queen Of Light SchoolWhere stories live. Discover now