01

627 10 2
                                    

-16/04/2019- Turijn, Italië.
"Sien, schiet nou op." Sien, Jane, Aïsha en Lotte stonden op het vliegveld van Turijn Jane en Lotte ook met hun vriendjes. Vandaag was de kwartfinale van de Champions League en morgen was Mikky jarig. Sien had heel erg veel zin in vanavond, want háár vriendje was de aanvoerder. Natuurlijk had ze ook zin in Mikky's verjaardag. Mikky werd eenentwintig en mocht het nou toeval zijn dat Mikky's vriendje met 21 speelde.

Sien moest glimlachen als ze aan het moment dat Matthijs haar vroeg terug dacht. Zo in het zwembad was de perfecte plek als je het haar vroeg. De dag dat ze terug waren uit Limburg had Sien meteen afgesproken om met Jane, Aïsha en Lotte te gaan lunchen. Die dag daarna had ze geluncht met Annick en Mikky en was ze die avond uit eten gegaan met Frenkie, Mikky en Matthijs. Een dubbeldate, zo kon je het wel noemen.

Als het goed is, zou Mikky in het hotel op de vier vriendinnen, Mannes en Kasper wachten. De kamers waren al verdeeld, en Sien en Mikky lagen, zoals eigenlijk altijd, op een kamer. Mannes en Lotte deelde een kamer, Aïsha lag alleen en tot slot, lagen Jane en Kasper ook samen op een kamer.
Meestal was Sien zonder Aïsha, Lotte en Jane bij een uitwedstrijd, maar omdat Ajax tegen Juventus moest, vonden de drie vriendinnen het leuk om mee te gaan. Dan konden ze ook meteen Mikky's verjaardag meevieren.

Annick, een andere vriendin van Mikky en Sien, was ook morgen jarig. Sien had beloofd dat ze langs zou komen als ze weer in Nederland was. Het verhaal achter de vriendschap tussen Sien en Annick was niet een lange, maar wel een onbegrijpelijke voor een buitenstaander. Annick was namelijk de ex van Siens vriendje, Matthijs. Annick had Sien geholpen toen ze Matthijs niet meer snapte. Gelukkig was het allemaal goed gekomen en was Sien nu dolgelukkig met haar vriendje en was Annick happy single.

"Hey Sientje!" Mikky stond in de lobby en zodra ze Sien zag, rende ze op haar af. "Frenkie vertelde me dat Matthijs helemaal in de mineur was omdat jij niet zou komen." Lachte ze.
"Nahw, dat is zielig." Grinnikte Sien. "Ik zal hem wel facetimen vlak voor de wedstrijd."

Sien had Matthijs verteld dat ze in Budapest zat deze week en dus niet kon komen. Het was ook wel zo dat ze in Budapest zat, maar vanmorgen waren ze in Budapest op het vliegtuig gestapt. Als verrassing voor haar vriendje. Kasper en Mannes waren vanuit Amsterdam gekomen en hadden de meiden opgepikt op het vliegveld in Turijn.

Sien trok haar shirt uit haar koffer, een shirt dat Matthijs had gedragen. Het was het uit-shirt van de eerste wedstrijd nadat Matthijs haar had gevraagd. Ook had Matthijs het thuis-shirt van de eerste thuiswedstrijd na die dag bewaard. Die droeg Sien bij thuiswedstrijden en zat altijd in haar koffer als ze op reis ging. Het uit-shirt trouwens ook.

Over een uur zouden alle wags naar het stadion gaan. Wags, dat vond Sien zo'n stom woord. Hetzelfde met voetbalvrouw en spelersvrouw. Een vrouw van een advocaat was toch ook geen advocatenvrouw? Maar ja, Sien was er nou eenmaal een en dus moest ze eraan geloven.
Maar Sien zou Matthijs dan moeten facetimen. Matthijs en Sien hadden afgesproken om op dat moment te facetimen, zodat Matthijs een gaatje vrij kon maken in de drukke voorbereiding van de wedstrijd. Matthijs zou Sien bellen als hij tijd had en dus hoefde Sien zich daar niet echt druk over te maken.

-

"Hoi schatje." Matthijs verscheen op Siens beeldscherm.
"Hoi Matt." Glimlachte de Brabantse. "Ben je er klaar voor?"
"Ja, we gaan die Italianen in hun soep gaar laten koken." Vond Matthijs. "Hoe is het met jou daar in Budapest?"
Sien glimlachte en filmde de bus. "In een woord, ge-wel-dig."
Matthijs keek verbaast. "Maar schat, je was toch in Budapest?"
Sien had de camera weer omgedraaid en knikte. "Was, ja." Grinnikte ze. "Ik kan het toch niet maken om de wedstrijd van mijn vriendje zijn dromen te missen?"
Matthijs glunderde. "Waaraan heb ik jou verdiend?"
Sien haalde haar schouders op. "Gewoon je eigen, leuke, lieve zelf zijn."
"Matthijs?" Sien hoorde Erik ten Hag op de achtergrond. Matthijs riep naar Erik dat hij kwam.
"Ik moet ophangen, schatje. Dan zie ik je na de wedstrijd wel, toch?" Sien knikte. Matthijs stuurde haar een luchtkus en Sien stuurde er eentje terug. Wat hield ze van hem.

Matthijs sloot het gesprek af, waarna Sien nog even op Instagram zat. De opstelling van Ajax was bekend en natuurlijk stond Matthijs in de basis. Dat kon eigenlijk ook niet anders, aangezien Matthijs de aanvoerder was en al het hele seizoen vaste waarde voor het team.

-

Het fluitsignaal ging, wat aangaf dat de eerste helft was afgelopen.
Mikky zuchtte. "Het kan nog alle kanten op."
Sien zuchtte ook. Ajax stond op dit moment een-een gelijk tegen de gastheren, de Italiaanse club Juventus. Cristiano Ronaldo had gescoord in de achtentwintigste minuut en Donny had gescoord in de vierendertigste minuut. Ajax stond op doorgaan naar de halve finale.

"Wil je wat drinken?" Vivian tikte Sien op haar schouder.
Sien knikte. "Doe maar een colaatje."
Vivian keek verbaast naar haar schoondochter. Meestal was zij namelijk degene die tijdens de rust aan een glaasje wijn begon. Vivian vond het wel verstandig en ging drinken halen.

"Poeh, het was druk daar." Fleur plofte op de stoel naast Sien nadat ze Siens cola had aangegeven. Fleur was Matthijs' zusje en had haar moeder geholpen met drinken halen.
"Dat dacht ik al." Grijnsde Sien, met haar gedachten eigenlijk ergens anders. Matthijs kwam namelijk het veld weer op gerend. Zijn gezicht stond geconcentreerd en dat was een van de gezichtsuitdrukkingen van Matthijs waar Sien zo veel van hield.

-

In de zesenzestigste minuut kreeg Ajax een corner mee. Matthijs stond opgesteld in het zestienmetergebied en stond klaar om een doelpuntje mee te pakken. Hakim Ziyech schoot de bal, precies op het hoofd van Matthijs. Hij sprong en kopte de bal richting het doel. De uittribune sprong op. Matthijs had gescoord en rende richting het uitvak. Terwijl al zijn teamgenoten op Matthijs rug sprongen, wierp Matthijs een kushandje naar Sien.
Vivian stootte Sien aan. "Hij houdt van je."

VoltrefferWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu