17

437 7 0
                                    

-07/08/2019- Ibiza, Spanje.
"Veel plezier en doe voorzichtig!" Klaasje en Melvin hadden Sien en Matthijs afgezet bij het vliegveld. Sien gaf haar moeder een laatste knuffel voordat ze door de douane heen moesten. Ze hadden online al ingecheckt, dus dat hoefde ze niet meer te doen.
"Doei mam, ik hou van jou." Glimlachte Sien. Matthijs kreeg ook nog een knuffel van Klaasje en Sien zei ondertussen Melvin gedag.

Sien en Matthijs liepen hand in hand door de grote wachtruimte van het vliegveld in Barcelona. Vanaf hier zouden ze met zijn tweeën een weekje op vakantie gaan en daarna moest Matthijs zich melden op de club. Niet Ajax, maar Juventus. Sien ging dan beginnen met het huis in elkaar knutselen. Naja, de badkamer, de keuken en het toilet moesten er nog in, verder kon Sien gewoon alles gaan inrichten.

-

"Hoe veel warmer is het hier dan in Calogne?" Vroeg Matthijs.
"Ik denk niet zo veel, ook Spanje, eh?" Grinnikte Sien naar haar vriend.
"Tja, daar heb je een punt." Grijnsde Matthijs.
De twee stapten het hotel binnen, waar ze kamernummer 1010 aangewezen kregen.
"Als het weer een love-suite is, Matt." Grijnsde Sien.
"Tja, verrassing schatje." Grijnsde Matthijs.
"Nu heb je het al verklapt het, sukkel." Sien stompte Matthijs in zijn zij.
Sien opende de kamerdeur en moest lachen. Het was inderdaad weer een love-suite. "Wil jij ook graag kinderen ofzo?"
Matthijs moest lachen. "Tja, zo lijkt het wel, eh?" Grinnikte hij. "Maar je kan toch ook gewoon de liefde bedrijven als je voorbehoedsmiddelen gebruikt?"
"Tja, dat kan." Grijnsde Sien. "Maar misschien moeten we dan even nieuwe kopen."

-

"Ik hou van jou." Sien en Matthijs liepen over de boulevard van Ibiza-stad. Matthijs had zijn arm over Siens schouder geslagen.
"Ik ook van jou." Sien kon een glimlach niet onderdrukken. Ze had zo veel geluk met Matthijs. Als hij nooit Starbucks over haar heen had gegooid, had hij nooit een reden gehad om met haar te gaan praten. Matthijs die Starbucks dronk, was überhaupt iets bijzonders. Matthijs die Starbucks dronk en het over iemand heen gooide, was nog maar een keer in zijn hele leven gebeurd, en het toeval was dat dat Sien was en hij haar die avond weer zag, op het feestje van zijn teamgenoot en de beste vriend van Sien.

-12/08/2019- Ibiza, Spanje.
"Goedemorgen, jarige job." Sien gaf haar vriend een kus. Zij was al wakker geweest, Matthijs had net zijn ogen geopend.
"Goedemorgen." Mompelde Matthijs.
Sien grijnsde, als hij eens wist wat er zo meteen op hem te wachten stond, was hij niet zo relaxed wakker geworden. Sien had namelijk geregeld dat ze met een boot konden en daarachter op zo'n band. Matthijs had een keer verteld dat hij dat een keer zou willen doen.
"Roomservice." Er werd op de deur geklopt en Sien stapte uit bed om de deur open te doen.
"Sientje, trek even een shirt aan." Matthijs riep haar na.
Sien keek bedenkelijk. "Ohwja." Grinnikte ze.

"Dit is lekker." Concludeerde Sien die een hap van haar broodje in haar mond had gedaan.
"Weet je wat ook lekker is?" Vroeg Matthijs. Sien haalde haar schouders op. "Jij."
"Kleuter." Grinnikte Sien. Matthijs moest lachen om Siens reactie.
"Maar ik hou van jou." Zei Matthijs met een pruillip.
"Gek." Vond Sien.
"Op jou." Voegde Matthijs toe.

-

"Doe je zwembroek aan." Beval Sien haar vriend.
"Wat gaan we doen?" Verbaast keek Matthijs naar Sien.
"Gewoon." Sien haalde haar schouders op. Natuurlijk gingen ze niet iets gewoons doen, maar dat ging ze lekker niet zeggen.
"Oké, oké." Matthijs gooide zijn handen onschuldig in de lucht. "Ik luister, mevrouw."
Sien moest lachen om haar vriend. Zelf pakte ze haar bikini uit de koffer en trok hem aan. Ze moesten wel een zwemvest aan, dat wist Sien al, want ze had alles al uitgezocht.
Sien trok een jurkje over haar bikini aan en Matthijs een shirt boven zijn zwembroek. De twee liepen hand in hand naar beneden, waarna Sien achter het stuur stapte.
"Waar gaan we heen?" Vroeg Matthijs nog een keer. Sien had nog niet zo vaak gereden deze vakantie, dus dat ze nu zonder iets te zeggen achter het stuur stapte, was Matthijs een beetje verbaast over.
"Een verrassing." Sien glimlachte. Ze had Mikky en Frenkie ook uitgenodigd om twee daagjes langs te komen. Vandaag gingen ze dan met zijn vieren varen en morgen zouden Mikky en Frenkie gewoon hun gang gaan, hier, op het eiland.

-

"Twee violen en een trommel en een fluit!" Mikky en Frenkie sprongen uit de bosjes. Matthijs schrok zich kapot, en Sien ook. Ze had gedacht dat de twee gewoon bij de verhuur zouden wachter. "Want Matta die is jarig en de vlaggen hangen uit!" Zongen Mikky en Frenkie. "Ei, ei, ei, want we zijn zo blij, want Matta die is jarig en dat vieren wij!" Mikky stopte met zingen, maar Frenkie ging nog even door.
"Hoera, hoera, staat de koffie nog niet kla-" Frenkie keek verbaast om zich heen. "Waarom zing je niet meer Mik." Zei hij verontwaardigt.
Mikky haalde haar schouders op. "Het liedje was klaar, dat jij er nou nog eentje achteraan moet plakken, daar kan ik ook niets aan doen."
"Wat doen jullie hier?" Vroeg Matthijs verbaast.
"Dat zie je toch." Mikky haalde haar schouders op. "Een beetje verassingen voor de jarige job produceren."
"Klopt." Voegde Sien toe. "Wanneer willen jullie het geld, nu of achteraf?"
Frenkie moest lachen, maar Matthijs keek verbaast naar de twee.
Sien stompte haar vriend. "Het was een grapje schat."

"Gaan we dat doen?" Matthijs weest hoopvol naar een plaatje van een boot met een band erachter. Sien knikte. "Yes!" Matthijs sprong in het rond.
"Kleuter." Vond Sien, Mikky en Frenkie stemde daar mee in. De vier kregen een zwemvest en werden naar de boot gebracht. Matthijs en Frenkie hadden allebei wel hun vaarbewijs, maar de vier kregen een kapitein mee, zodat ze ook met zijn vieren op de band konden.

-

"Dat was leuk." Opgelucht stapte Sien van de band af. Het was toch iets enger dan ze had gedacht, maar ze vond het wel leuk.
"Ik vond het ook leuk, dankjewel Sientje." Glimlachte Matthijs en drukte een kus op Siens kruin. Sien glimlachte. Ze was blij dat Matthijs het een leuk verjaardagscadeau vond.

-

Die avond gingen de vier vrienden uiteten. Sien en Mikky hadden een restaurant uitgezocht en de mannen waren benieuwd of het een beetje te pruimen zou zijn. Sien had gelachen toen ze Matthijs en Frenkie er over hoorden praten. Een klein beetje vertrouwen hadden ze toch wel in hun vriendinnen.
Gelukkig kwam iedereen gezond van het restaurant vandaan en de jongens hadden het nog lekker gevonden ook.

"Bedankt." Matthijs gaf Sien een kus. Hij was haar dankbaar voor alles wat ze vandaag had gedaan voor hem. Ze had een hele verjaardag voor hem geregeld, ook al was Sien best moe van alle nieuwe indrukken en alle stress van de afgelopen tijd.
Sien glimlachte naar Matthijs. Ze was blij dat hij het leuk had gevonden, maar nu was ze wel enorm moe. Iets wat Matthijs al had verwacht en dus zorgde hij ervoor dat ze een relaxed avondje hadden. Ze hadden het plan om een film te kijken, maar nog voordat de eerste scène afgelopen was, was Sien in slaap gevallen. Matthijs had de film uitgezet en had tot hij in slaap viel naar zijn vriendin gekeken. Hij vond haar zo mooi en was blij dat hij op Frenkies verjaardag haar had durven aan te spreken. Tevreden viel hij in slaap. Hij had het goed getroffen.

VoltrefferWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu