-25/07/2019- Verona, Italië.
"Hey pap." Sien gaf haar vader een knuffel. Zij en Matthijs waren vanmorgen aangekomen op het vliegveld en waren, met de auto die ze hadden gehuurd, gereden naar het Gardameer waar Tijl, Mannes en Kees ook waren. Lotte zouden ze morgen bij het vliegveld ook ophalen.De week in Curaçao met familie de Ligt was heel erg leuk geweest, Sien en Matthijs hadden leuke avonden beleefd. En de muren van het hotel waren gelukkig geluiddicht, of niemand had er iets over opgemerkt. Dat kon ook nog.
Sien begroette Mannes en Kees, net als Matthijs. Sien had uitgekeken naar de week met haar vader en Matthijs had er ook zin in. Nu konden ze hun Italiaans alvast een beetje oefenen. Naja, Matthijs. Sien had op school al Italiaans geleerd en had tijdens de reisjes door Europa het woord gedaan in Italië en Spanje, want Sien had examen gedaan in Spaans.
"Leuk je weer te zien." Mannes gaf Matthijs een bro-hug. Tenminste, ze zeiden dat het zo heette. Het zag er in ieder geval raar uit. Kees en Matthijs gaven elkaar ook zoiets, Sien moest lachen om haar broers en vriend.
"Schatje, waarom lach je ons uit?" Vroeg Matthijs quasi-verontwaardigt.
"Het zag er gewoon zo grappig uit." Sien haalde haar schouders op.-
"Ik wil graag een spaghetti carbonara." Matthijs bestelde in zijn beste Italiaans het diner voor de familie Ottink. "En voor haar een pizza Salami." Matthijs wees naar zijn vriendin die naast hem zat. "Een pizza Quattro-fromaggi en twee calzone met ham." De Quattro-fromaggi was voor Tijl en de calzone Pizza's voor Kees en Mannes.
"Komt eraan." De ober liep weg.
"Ik hoop dat we nu onze spaghetti en Pizza wel krijgen Matt." Grijnsde Sien. "En voor de rest hoop ik ook dat ze hun bestelde eten krijgen."
"Was het zo slecht dan?" Matthijs keek quasi-verontwaardigt naar Sien.
Die haalde haar schouders op. "Ik weet het niet, ik ben niet Italiaans, remember,"
Matthijs moest lachen, net als de rest.
Matthijs had geluk, het eten kwam gewoon zoals ze het hadden besteld. Sien en Matthijs deelde van hun eten, dat deden ze meestal als ze samen uit eten zijn. Dan bestellen ze twee gerechten en eten beiden ongeveer de helft. Mannes en Kees vonden dat een goed plan en besloten ook om halverwege om te wisselen. Maar ja, de twee hadden hetzelfde, dus merkten ze niet echt verschil."Gefeliciteerd met je contract." Natuurlijk kwam tijdens het eten Matthijs' contract bij Juventus aan bod.
"Dankjewel." Glimlachte Matthijs. Sien probeerde ook te glimlachen, maar had net een hap spaghetti in haar mond.
"Huisje met uitzicht op het traingscomplex, vertelde Sien?"
"Huisje, nou ja zeg pap." Sien keek beledigd naar haar vader. "Zeg maar gewoon huis." Lachte ze.
"Genoeg voor vier kinderen en een hond, volgens Wouter." Voegde Matthijs er lachend aan toe.
"Tja, wacht met die kinderen nog maar even, ik wil nog geen opa worden." Grinnikte Tijl.
Sien keek Matthijs aan. Ze hadden het, voor zover ze het beiden wisten, alle keren veilig gedaan. Dat kindje kwam dus voorlopig nog niet."Wanneer mogen we in dat huis van jullie langskomen?" Vroeg Tijl aan zijn dochter en schoonzoon.
"Tja, wanneer willen jullie?" Vroeg Matthijs.
"Overmorgen of als het is ingericht?" Voegde Sien toe.
"Beide?" Vroeg Mannes hoopvol.
"Oké, geregeld." Grijnsde Sien.-01/08/2019- Calonge, Spanje.
Matthijs en Sien zaten samen met Kees, Mannes en Lotte in de auto. Matthijs reed en Sien zat op de bijrijdersstoel. De andere drie achterin dus. Lotte was op Mannes' schouder inslaap gevallen, Mannes' hoofd was op die van Lotte gevallen. Kees was ook in slaap gevallen, maar dan tegen het raam. Ze waren onderweg naar de vakantiebestemming van Melvin en Siens moeder, Klaasje. Zij, Max, Jasper en Niels waren gister aangekomen.Tijl, Mannes, Kees en Lotte hadden met open mond naar het huis van Sien en Matthijs gekeken. Sien vond het zelf ook wel erg groot hoor. Sien had besloten om haar moeder en Melvin te laten komen als het huis af was, iets wat Klaasje vaak kon waarderen.
Matthijs had zijn hand op de versnellingspook en Sien had hem erop gelegd. Matthijs had moeten glimlachen toen hij het voelde, hij wilde haar een kus geven, maar hij moest op de weg letten. Ze waren nu in de buurt van Barcelona, het was nog een uur rijden naar de plek van bestemming, een huisje in Calonge. Matthijs was blij geweest dat hij met open armen was ontvangen in de familie van Sien, zowel bij haar moeder als bij haar vader. Jasper had de hele dag met hem willen voetballen, want Mannes, Kees en Niels wilden dat nooit en Sien en Max konden het niet, volgens Jasper.
-
"Hoi lieverd." Sien, Matthijs en de rest waren aangekomen bij het huisje dat Klaasje en Melvin hadden gehuurd. Klaasje begroette haar dochter en zoons enthousiast. Ook Matthijs en Lotte werden warm ontvangen.
"Deze is voor jou en Matthijs." Klaasje leidde Sien rond, terwijl Matthijs alweer met Jasper moest voetballen.
Sien opende de kamer en zag dat ze uitzicht hadden op zee. Ze zette de koffer neer en liet zich op het bed vallen. Ze was moe van vandaag. Ze hadden de hele dag in de auto gezeten."Waar is Sien?" Jasper was klaar met voetballen en Matthijs was zijn vriendin nu kwijt. Hij wist dat Klaasje haar had rondgeleid, maar waar ze nu was, dat wist hij niet zo goed. Klaasje zat namelijk aan de buitentafel, maar Sien had hij nog niet gezien.
Klaasje haalde haar schouders op. "De laatste keer dat ik haar zag, was voor jullie kamer, samen met mij."
"Oké, dan ga ik daar even zoeken."
"Tweede kamer rechts als je boven komt!" Riep Klaasje haar schoonzoon na. Ze was blij dat Sien zo'n goede jongen voor haar had gevonden."Sientje?" Matthijs stak zijn hoofd om het hoekje van de deur. Hij glimlachte toen hij haar op bed had zien liggen. Ze sliep, en Matthijs wist dat ze moe was van vandaag, maar waarschijnlijk ook nog van al het gedoe rondom de transfer van hem.
"Schatje, ben je zo moe?" Matthijs had Sien een kus gegeven en Sien voorzichtig wakker gemaakt.
Sien haalde haar schouders op. "Ik denk het?"
"Dan gaan wij volgende week lekker weinig doen." Was Matthijs' conclusie.
Sien was het daar mee eens en besloot dat ze zich moesten kaar maken voor het diner, dat had Klaasje net naar boven geroepen.
JE LEEST
Voltreffer
FanfictionMatthijs en Sien zijn gelukkig, met elkaar, maar ook zeker in het leven. Matthijs was dit seizoen aanvoerder en Sien maakte veel reisjes met haar drie vriendinnen Jane, Aïsha en Lotte. De transfergeruchten rondom Matthijs worden steeds groter en Sie...