10

469 8 1
                                    

-09/06/2019- Porto, Portugal.
Het was stil aan de oranje kant in het stadion. Ze hadden het geprobeerd, maar het was niet gelukt. Portugal had in de zestigste minuut gescoord en de Nederlanders hadden het niet meer kunnen winnen. Eindelijk deed Nederland weer mee, eindelijk een finale van iets, verloren ze die. Eigenlijk hadden ze het kunnen verwachten, maar vier van de drieëntwintig spelers van het Nederlands elftal hadden Ronaldo al eerder uitgeschakeld.
Virgil van Dijk klopte op Matthijs' rug. "Je hoeft niet alles te winnen."
Matthijs schudde zijn hoofd. Dat wist hij wel, maar hij wilde winnen voor Sien. Hier in Porto was de eerste vakantie waar ze samen waren geweest. Naja, Siens vader en broers waren er ook, maar zo voelde het niet.
Matthijs werd aangetikt door Cristiano Ronaldo die iets tegen hem zei. Matthijs moest lachen door wat hij zei en zei ook iets terug. Sien vroeg zich vanaf de tribune af wat Ronaldo tegen haar vriend had gezegd en nam zich voor om hem dat zodra ze hem zag te vragen.

Ronaldo vindt dat De Ligt naar Juventus moet: "goede aanvulling op ons team"

"Sien moet je kijken." Mikky stootte Sien aan en liet haar de kop zien. "Complimentje wel, of niet?"
Sien grinnikte. "Matt wil heel graag naar Juventus, maar ook naar jullie."
"Ja, ik wil ook dat jij bij mij komt." Riep Mikky uitgelaten, maar sloeg daarna snel haar hand voor haar mond. De persruimte was naast de plek waar familie en vrienden zo meteen de spelers zouden zien en dus kon iedereen Mikky horen als ze zo hard zou praten.
Frenkie kwam binnen en gaf zijn vriendin een kus. "Het kan nog wel even duren voordat Matthijs door alle pers heen is." Vertelde die. "Iedereen wil hem spreken."
"Ja, ik ook." Zuchtte Sien. "Ik weet het niet." Frenkie sloeg zijn armen om zijn beste vriendin heen.
"Ik weet het ook niet." Zuchtte die. "Ik zou het je zo graag willen vertellen, je uit je onzekerheid verlossen, maar ik weet het ook niet."
"Frenk, jij hoeft dat niet te doen." Was Siens mening. Ze vond dat Matthijs duidelijkheid moest geven, want hij vertelde nu steeds dat er interesse was, maar niet van welke clubs en of hij er heen wilde.

-

"Hè hè, eindelijk." Grijnsde Frenkie, die zijn arm nog steeds om Sien heen had geslagen. "Ook weer overleefd." Grapte hij, maar Matthijs had helemaal geen oog voor zijn teamgenoot, alleen voor zijn vriendin.
Matthijs trok Sien in een knuffel en Mikky en Frenkie liepen weg, wetend dat zij op dit moment overbodig waren.

"Schatje, wat is er?" Matthijs streek over Siens rug heen.
"Ik weet het niet." Zuchtte Sien. "Ik weet niet wat waar is en wat niet Matthijs, ik wil duidelijkheid."
Matthijs had dit zien aankomen, maar hij wilde zelf ook duidelijkheid. Mino kwam steeds met nieuwe clubs die ook interesse hadden in hem. Matthijs' hart zei Juventus of Barcelona, maar Mino wilde absoluut niet dat hij naar Barcelona ging.
"Schatje, ik wilde dat ik duidelijk kon zijn, maar op dit moment weet ik ook niets."
"Hoe kan het dat de media en pers dan wel alles tot op het detail weet?"
Matthijs keek radeloos. "Ik weet het niet, schatje, echt niet."
Sien zuchtte. Ze wilde Matthijs geloven, enorm graag, maar het aller moeilijkste was om dingen over je vriend te lezen die niet eens waar waren.
"Ik hou wel van je hoor." Mompelde Sien in Matthijs borst.
Matthijs tilde Siens hoofd op. "Ik hou ook heel veel van je, Sien, ook al vind je me stom." Sien drukte een kus op Matthijs mond en sprong daarna op zijn rug. Haar benen deden het even niet meer, ze was zo moe van alles om haar heen. "Echt waar, Sien. Ik hou zielsveel van jou." Fluisterde Matthijs, voordat Sien op zijn rug in slaap viel.

"Matthijs!" Vivian kwam naar haar zoon toegelopen. "Ohw, ze slaapt." Glimlachte ze.
Matthijs keek verbaast naar zijn moeder. Vijf minuten geleden was ze op zijn rug gesprongen en nu sliep ze? Het was wel heel erg schattig, maar het betekende ook dat ze moe was.
"Hoe gaat het met jou?" Frank kwam bij zijn zoon staan. "Ik bedoel, Sien is moe, dat zien we aan alles."
Matthijs moest grinniken. "Ja, ik ben ook moe hoor, maar niet zo moe als Sien." Matthijs vertelde waarom hij dacht dat Sien zo moe was. Matthijs had wel door dat alle druk van de media en alles rondom hem, gewoon te veel werd voor Sien. Ook vertelde hij wat ze zonet tegen hem had gezegd en wat ze de afgelopen tijd had gevraagd aan hem.

-

Sien wist niet hoe lang ze geslapen had op Matthijs' rug, maar toen ze wakker werd, voelde ze de gespierde armen van Frenkie, haar van Matthijs' rug aftillen. Toen ze later in Matthijs' armen de auto in getild werd, sloeg ze haar armen om Matthijs heen. Ze had gedaan alsof ze nog sliep, want ze vond het lief hoe Matthijs' voor haar zorgde. Matthijs had Sien een kus gegeven toen hij haar op de achterbank had neergezet en was zelf naast haar gaan zitten. Hij had gevraagd of hij bij Sien mocht slapen, Mikky en Frenkie op zijn kamer en Nathan Aké bij de roomie van Frenkie. Tot grote opluchting van Matthijs zag Ronald dat Sien grote behoeft had aan de aanwezigheid van haar vriend en mocht Matthijs dus mee naar het hotel waar alle vrienden en familie van de spelers verbleven.

-10/06/2019- Porto, Portugal.
"Goedemorgen schatje." Sien voelde een kus in haar nek en twee sterke armen om haar heen.
"Goedemorgen Matt." Glimlachte Sien, maar Matthijs kon dat natuurlijk niet zien. Hij had zijn hoofd in Siens lange blonde haar gegraven.
"Wat dacht je van een dagje de toerist uithangen?" Vroeg Matthijs aan zijn vriendin. Ze hadden vandaag een dagje vrij en vanavond vloog Sien terug naar Nederland.
Sien stemde daar mee in, dus gingen de twee zich klaarmaken. Ze besloten om ook al te gaan ontbijten in het centrum van Porto, wat Sien helemaal niet erg vond.

"Weet je nog van de vakantie vorig jaar?" Matthijs en Sien liepen hand in hand door het centrum van Porto heen. Iets minder dan een jaar geleden liepen ze hier ook met z'n tweetjes, alleen speelde er nog niets tussen hun. Nu was Sien helemaal verliefd op Matthijs en andersom.
Sien knikte als antwoord op Matthijs' vraag. Natuurlijk wist ze dat nog. Die twee dagen waren de leukste dagen van de hele vakantie geweest. Als ze eraan terugdacht kon ze zich niet voorstellen dat ze nog bijna niets had gevoeld voor Matthijs.
"Ik vind het zo leuk dat we er nu weer lopen." Glimlachte ze.

VoltrefferWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu