09

473 9 0
                                    

-01/06/2019- Amsterdam, Nederland.
"Sientje, kom eens." Matthijs zat aan de keukentafel te werken op zijn laptop. Dat voetbal meer was dan trainen en wedstrijden spelen, wist Sien inmiddels wel. Bij Frenkie had ze vaak verbaast gekeken toen hij een paar vragenlijsten en verslagen moest maken.
"Wat is er schat, je kijkt zo bedenkelijk." Sien schoof de stoel naast Matthijs naar achter, maar Matthijs trok haar op schoot.
"Ik kan niet kiezen." Zuchtte Matthijs.
"Jij kan nooit kiezen." Was Siens schouderophalende antwoord.
Maar Matthijs vertelde over de keuze die hij moest maken. Verschillende clubs hadden miljoenen voor hem geboden en Sien schrok van de bedragen. Ze wist dat Matthijs goed was, maar het was toch wel veel geld. Een bedrag dat Sien niet kon overzien. En het klonk een beetje alsof hij een ruilmiddel was, iets wat je gewoon even in een winkel kon kopen.
"Maar nu moet ik dus kiezen, of niet, maar dan gaat het waarschijnlijk nooit gebeuren."
"Wat zegt je hoofd?" Sien had haar armen om de nek van haar vriend gehangen.
"PSG." Vertelde Matthijs.
"Wat zegt je hart?" Vroeg Sien nu.
"Juventus of Barcelona, maar Mino wil niet dat ik naar Barcelona ga"
Sien moest lachen. "Wat Mino wil, vroeg ik niet."

-07/06/2019- Porto, Portugal.

Mino Riora wil niet dat de Ligt naar Barcelona gaat. -Voetbal International
Parijs hoopt op komst van Amsterdammer, PSG zegt dat ze bezig zijn. -AT5
Lyon zegt interesse te hebben in De Ligt - AD sportnieuws
Matthijs de Ligt laat per ongeluk iets vallen: "kiezen tussen grote clubs." - rtlBoulevard
Golden boy zoekt golden club: "keuzestress is luxeprobleem." - NOS sport.
Van Dijk: "Als Matthijs komt, zou gezellig zijn." - Veronica Inside

"Matthijs zei dat hij waarschijnlijk ging kiezen tussen Juventus en Barcelona." Mompelde Sien tegen Annick. Sien zat inmiddels in Portugal voor de Nations League en Annick in Nederland. Annick had zomaar wat koppen van artikelen verzameld die over de transfer van haar ex, en Siens vriendje gingen waarover ze nu facetimede met Sien. Annick had wel door dat Sien een beetje leed onder het feit dat Matthijs niet zo goed wist wat het beste voor hem was.
"Wacht, pushbericht." Annick pakte haar telefoon en trok een verbaast, maar boos gezicht.
"Wat is er?" Vroeg Sien.
"Wacht." Annick opende het artikel en Sien zag de emoties van haar vriendin wisselen. Annick vertelde dat Real Madrid zegt dat de deal rond zou zijn, maar Ajax, noch Matthijs zelf hadden bevestigd. Annick beet op haar lip want ze zag dat Siens gezichtsuitdrukking veranderde.
Siens emotie veranderde van boos naar verbaast. "Maar, huh?" Stamelde ze. "Wat raar."
"Ga jij maar die vriend van je bellen." Vond Annick. "Ga eventjes met hem praten."
Sien vond dat ze daarna Annick weer moest bellen om haar op de hoogte te houden van wat er in haar hoofd speelde. Als Matthijs nu vertelde dat hij inderdaad naar Madrid ging, wist Sien niet hoe ze dat nieuws ging verwerken.

-

"Hey schat." Matthijs nam de telefoon op. "Wat is er?"
"Annick had een pushbericht dat Real Madrid zei dat de deal rond was." Ratelde Sien. Matthijs zag dat er iets van angst in Siens ogen bevond.
"Hou toch op met je Annick." Bromde Matthijs. "Maar je moet de media niet geloven. Jij bent de eerste die het hoort als er iets concreets komt." Matthijs glimlachte naar Sien. Hij wist dat Sien het heel erg vervelend vond als ze iets via de media te horen kreeg. Frenkie had Matthijs daar wel voor gewaarschuwd.
"Zeker?" Sien twijfelde wel een beetje. Ze wist dat ze Matthijs kon vertrouwen, maar de media wist alles zo goed uit te pluizen dat Sien niet meer wist wat ze moest geloven.
"Heel zeker schatje, maak je niet druk."

-

"Sien, mogen we je een paar vragen stellen?" Sien was samen met Mikky en de andere spelersvrouwen van Oranje onderweg naar een restaurant. Toevallig waren er een paar journalisten en die wilde natuurlijk weten waar Matthijs heen ging.
"Ja, nou Ne-" begon Sien maar werd na de 'Ja' onderbroken door een journalist.
"Wat zou jij ervan vinden als Matthijs straks voor je staat en zegt dat hij naar Madrid gaat?"
Sien zuchtte en antwoordde kort dat Matthijs niet naar Real Madrid gaat en dat Matthijs dat vanmiddag nog tegen haar had gezegd. Sien had een beetje genoeg van de media. Iedereen wilde alles rondom haar vriend weten en daar kreeg Sien genoeg van. Ze vond het niet erg als ze op vaste persmomenten een interview moest geven, maar als de journalisten zomaar op haar afstapte kon ze dat niet echt waarderen.
Toen de journalist vroeg welke club Sien hoopte dat Matthijs zou gaan keek Sien hulpeloos naar Mikky. Ze wist niet wat het goede antwoord was, want ze wilde Matthijs' keuze niet beïnvloeden door wat zij wilde.
"Sorry maar we moeten gaan, over twee minuten hebben we gereserveerd." Mikky trok Sien mee. "Volgende keer beter."

"Ohw, wat haat ik de pers." Zuchtte Sien toen ze later in het restaurant waren neergestreken.
Mikky was het met Sien eens en vertelde dat ze bij FHM Mikky ook helemaal leeg wilde trekken met informatie over Matthijs. Sien moest grinniken en vond het niet zo erg dat ze ander verplichtingen had gehad die avond én Sien wist al zeker dat Mikky de mooiste wag was.
"Ik niet, maar ik heb m al twee jaar op rij gewonnen, dus ja, het zal wel." Mikky haalde haar schouders op. "Nu gaan we de pers ontwijken."
"Niet negeren." Was Candy-Raes mening. "Want dan gaan ze slecht over je schrijven."
Naomi vond het het makkelijkst als je gewoon vanaf het begin zei dat je van niets weet. Alle andere vrouwen waren het daar mee eens geweest.
"Ja, makkelijker gezegd dan gedaan." Vond Sien. Ook al wist ze wel al veel over het spelersvrouwenwereldje door Mikky, nu ze er zelf in zat, was het toch nog lastiger dan ze had gedacht.

-

"Matt, ik weet het niet meer." Matthijs trok Sien in zijn armen. Sien had Matthijs net in paniek opgebeld en Matthijs was zo snel mogelijk naar Sien toe gekomen. Hij had steeds meer door dat Sien leed onder zijn keuze, nou ja, meer dat hij geen keuze maakte. Tijdens het eten had Sien te veel gedacht aan die ene journalist die zomaar haar vragen ging stellen.
"Matt, beloof je me dat je je hart volgt?" Sien keek haar vriend aan in zijn ogen.
Matthijs knikte. "En ik beloof dat jij de eerste bent die iets hoort."

Sien glimlachte. Matthijs wilde goed voor haar zorgen maar moest soms ook eens aan zichzelf denken in plaats van Sien. Sien snapte het wel hoor. Ze wilde zelf ook graag het beste voor Matthijs.

VoltrefferWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu