İmparatoriçe Eugenie Beklerken Hanımları Tarafından Çevrili / Franz Xaver Winter

69 6 0
                                    

Fransa İmparatoriçesi Eugénie de Montijo ve onun nedimelerinden sekizinin tasvirleri vardır.
Ancak kompozisyon çok yapay ve resmidir. Ortanın biraz solundaki İmparatoriçe, grup tarafından çevrelenir ve gruba hakimdir. Sağında bekleyen baş hanımefendi Prensese d'Essling oturur ve kendisine hanımeli ikram eder. Solunda, başhemşire Düşes de Bassano var. Rustik ortamın çarpıcı aksine, bekleyen hanımlar lüks  içinde birbirleriyle rekabet eder. Her biri en iyi balo elbisesini giyer, böylece ressama malzeme resminin virtüöz bir gösterimi için bir bahane olur.

Eugenie, resimde görünür bir mücevher takmayan tek kişidir. 1853'te Eugenie'nin Napolyon III ile evliliği sırasında resmedilen alçakgönüllülüğünü de ortaya çıkarir. Eugenie, başkentin belediye komitesinden elmas kolye hediyesini reddetmiş ve bunun yerine mücevherlerin değerinin çocuklar için bir okul yapılmasına harcanmasını istemiştir. Winterhalter bu taktikle İmparatoriçe'nin sadece fiziksel niteliklerini değil, aynı zamanda ahlaki niteliklerini de göstermiştir. Böylece onu hanımlarından daha yükseğe yerleştirmek, sadece protokole göre değil, aynı zamanda ruhunun yükselişinin bir işaretidir.

Eugenie'nin Essling Prensesi'ne sunduğu hanımeli iplik, on dokuzuncu yüzyılın çiçek geleneğinde gerçek dostluğun sembolüdür. Varlığı imparatoriçenin saçını ve elbisesini ustaca zenginleştiren bir başka çiçek ise leylaktır. Leylak, bahar mevsimini ve ona sıklıkla eşlik eden aşk duygularını sembolize eder. Eugenie böylece dostlukta sadelik, erdem ve sadakatle süslenir. Sahnenin sağındaki leylak sepet, bu oldukça sembolik bitkinin bir başka hatırlatıcısıdır. 1850'lerde, seralarda zorunlu leylak üretimi patlıyordu. Gerçekten de Vitry-sur-Seine kasabası (Paris civarındaki bölgede) bunu bir uzmanlık haline getirdi. Üreticiler bitkinin büyümesini o kadar hassas bir şekilde programlayabildiler ki, çiçeği önceden sipariş edilen tarihler için Ekim'den Mart'a kadar tedarik edebildiler. Paris modasının modeli olan Eugenie, bu çiçeğin tören kıyafetlerinde sıklıkla sergilenmesiyle o dönemde ilham kaynağı olan popülaritesinde kuşkusuz etkili oldu.

Sanat 101Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin