i'm at the point of my life where i don't force people to stay.
if you want to go away , then go.*****
Pintu bilik dibuka dengan perlahan-lahan. Dia hanya berdiri di depan pintu sambil memandang Monica yang sedang tidur dengan nyenyak. Wanita itu tersenyum manis melihat wajah polos Monica ketika tidur.
"Mom?"
Terkejut Puan Belinda. Pantas tangan menekup mulut Erddie. Mata pantas memandang Monica semula ingin memastikan dia tidak terjaga dari tidur.
"Jangan kejutkan Mama boleh tak!?" seraya melepaskan mulut Erddie.
"What are doing? Depan bilik Monica lagi tu? Mom nak buat apa malam-malam buta depanbilik Monika?"
"Cuma nak tengok keadaan Monica."
"She look fine. So? What wrong?"
"That you not for me. I feel like something bad happen to Monica when she was in the forest for five days but like you say she look fine."
"Mama jek yang fikir macam tu."
"Mama risau lah sebab masa Monica balik, dia terus masuk bilik sampai sekarang tak keluar makan malam."
"She just tired. Mungkin masa tu dia bergelut dengan haiwan buas sampai penat macam ni."
"Erddie!" terjegil mata Puan Belinda. Suara tetap direndahkan agar tidak mengganggu tidur Monica.
"Just kidding mom. Don't take it serius."
"Mom enough. Dah tengah malam ni. Lebih baik mama tidur rehatkan diri. Besok pagi mama tanya lah apa dia buat dekat dalam hutan tu." ujar Erddie lembut.
"Okay." Puan Belinda terpaksa akur lalu meninggalkan bilik Monica.
Erddie yang masih di depan bilik Monica, menutup pintu bilik dengan perlahan. Lalu Erddie berjalan menuju ke biliknya memandangkan dirinya mengantuk dan perlukan tidur yang secukupnya untuk besok pagi.
×××××
Malam yang sunyi diiringi dengan lolongan serigala membuatkan malam itu terasa menyeramkan. Tetapi tidak bagi seseorang yang memakai kerudung hitam. Dia menyusuri jalan hutan dengan tenang berpandukan cahaya rembulan yang menerangi jalannya.
Setiap langkah kakinya melangkah langsung tidak didengari. Wajahnya juga langsung tidak dapat kelihatan kerana memakai kerudung yang agak labuh.
Kakinya berhenti pada sebuah gua dimana gua itu boleh bercahaya sendiri. Bukannya gua yang bercahaya melainkan batu-batu bercahaya yang tertanam dalam dinding gua.
Dia pantas masuk ke dalam gua lalu mendekati pokok yang mempunyai dua jenis warna iaitu biru dan merah.
Dia menundukkan kepala mencari sesuatu di sekeliling pokok itu. Tetapi kelihatannya sudah tidak ada lagi. Tangan menyeluk sakunya mencari sesuatu lalu dikeluarkan nya. Itu adalah kaca bulat yang sama bentuknya pada letakkan bulatan di batang pokok.
Diletakkan pada letakkan bulatan itu dengan berhati-hati.
Dan....
YOU ARE READING
The Bloody Deal
WerewolfMonica Bellamy Mengisahkan seorang gadis rambut merah gelap telah mewarisi sebuah rumah agam. Rumah agam yang pernah dimiliki oleh datuknya. Sejak kematian ibu bapanya, Monica dan adiknya terpaksa tinggal bersama Puan Belinda dan anak-anaknya. Sete...