02 :: mirrOr

64 19 0
                                    

Jantungnya seperti ingin tercabut terus kerana berdegup terlalu kencangnya , sistem pernafasan mula menjadi tidak teratur dan tercunggap-cunggap , anak mata sudah terbuka luas tatkala dia ternampak seekor raksasa yang agak mengerikan berdiri tepat...

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jantungnya seperti ingin tercabut terus kerana berdegup terlalu kencangnya , sistem pernafasan mula menjadi tidak teratur dan tercunggap-cunggap , anak mata sudah terbuka luas tatkala dia ternampak seekor raksasa yang agak mengerikan berdiri tepat dihadapannya  . Perlahan-lahan sihyoun mengundur-undurkan dirinya cuba untuk berjauhan daripada makhluk mengerikan itu .  Bulu romanya mula naik akibat ketakutan yang tidak dapat dipulihkan semula  . Air matanya mula mengalir keluar membasahi wajahnya , makhluk mengerikan itu sekadar merenung setiap inci tubuhnya dengan wajah biasa namun masih nampak seram macam hantu  .

" S—siapa kau  ? " sihyoun memberanikan dirinya untuk bertanya kepada makhluk yang berdiri dihadapannya  . Terketar-ketar kakinya ingin mengundur ke belakang  . Sungguh dia langsung tak pernah nampak mahkluk seperti ini seumur hidupnya melainkan filem-filem yang kerap dia tonton  , dan inilah kali pertama dia melihat dengan anak mata sendiri .

"—j.. Jangan apa-apa kan aku  , aku hanya manusia biasa saja  .. Daging aku tak sedap untuk  makanan kau  .. " kata sihyoun dalam nada terketar-ketar akibat ketakutan yang teramatnya  . Dia mengundur ke belakang sehingga lah tubuhnya bertembung dengan dinding  . Sekarang  , dia sudah tiada tempat untuk ditujui kerana makhluk hodoh itu makin lama semakin menghampiri ke arahnya  . Sihyoun mula cemas  . Mungkin inilah penamat hidupnya  . Matanya dipejam rapat menunggu takdir yang akan menimpanya  . Jantungnya masih berdegup kencang  , didalam hati tidak henti-henti berdoa agar dia dapat menjalani kehidupan yang lebih lama .

" kenapa kau ke sini  ? " makhluk tersebut mula bersuara  , terus sihyoun membuka kelopak matanya semula  . Dia tak silap dengar kan  ? Mahluk ngeri ini boleh bercakap  ? .. Amat menakjubkan  ..

" A—aku  ? Manalah aku tahu macam mana aku boleh berada dekat tempat ni  .. Sepatutnya sekarang aku berada didalam bilik  .. Siapa pula yang bawa aku ke sini  ?"soalan dibalas dengan soalan  , sihyoun memang berasa bingung sekarang  . Bagaimana dia boleh berada dekat tempat begini ? .. Lebih lagi  , bertemu dengan makhluk yang amat mengerikan saja  .

" engkau orang daripada kayangan yang tiba-tiba masuk dalam dimensi ni ? "

" Ahh  ? " penuh dengan tanda tanya kotak fikiran sihyoun , dia berada dekat dimensi lain  ? Ini bermakna  ... Dia sekarang berada dekat dunia lain dan bukannya dibumi  ... Fikir sihyoun didalam kotak fikirannya  . Arghh  , rindu kampung halamannya di Pohang  .

" hurmm—aku nak balik semula dekat dunia aku  ! Hiksss  .. Macam mana aku boleh masuk dekat sini  ? Eomma appa  ! Taeil oppa ! Aku rindu korang semuaaa  !"sihyoun menunduk wajahnya  , air mata tidak henti-henti mengalir keluar  . Hatinya berasa amat sebak  , mungkin keluarganya juga risau akan kehilangannya yang secara tiba-tiba  . Makhluk dihadapannya itu sekadar merenung lama gadis dihadapannya yang tersedu-sedan menangis  .

" wooyoung san  ! Ke sini sekarang  ! "

Dalam sekelip mata sahaja  , munculnya dua orang lelaki yang bernama wooyoung dan san  .

【C】The Mirror :: i will back Where stories live. Discover now