11 :: mirrOr

36 19 0
                                    

Yeosang dan sihyoun berjaya merentasi kawasan di the b's town tanpa sebarang halangan daripada orang-orang disitu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Yeosang dan sihyoun berjaya merentasi kawasan di the b's town tanpa sebarang halangan daripada orang-orang disitu . Sekarang mereka masuk ke dalam kawasan yang langsung tiada sesiapa duduki  . Ianya sebuah hutan yang terbiar  . Dengan langit berwarna jingga sahaja  . Mereka bersyukur  , ada juga tempat untuk mereka bermalam disebabkan tiada sesiapa jadi ianya selamat bagi mereka  .

Sebuah pokok yang tinggi dan mempunyai dahan yang besar menjadi tempat berehat buat mereka berdua yang letih dengan perjalanan jauh tanpa berehat  . "Nah  " yeosang menghulurkan buah-buahan kepada sihyoun  , kebetulan tadi dia ada nampak banyak buahan jadi dia pergi kutip untuk dibuat makan malam mereka  . Lagipun perut masing-masing masih kosong tanpa sebarang makanan.  Nasib dekat tempat ni ada sumber makanan juga  .

" kau  ? Tak makan juga kah  ? Mesti kau lapar juga kan  ? " sihyoun seperti ragu-ragu dengan pemberian yeosang  , sudah berapa kali dia terhutang budi dengan yeosang yang menolongnya daripada dihukum lepastu berikan minuman kepadanya malaham makanan sekali  .

" aku tak apa  , kau seorang manusia patut makan  kalau tak sia-sia kau akan mati didepan aku ni  " kata yeosang . Sihyoun akur  , ini sahaja cara untuk teruskan kehidupan dia.
Betul kata yeosang  , manusia akan mati jika tak dapat makanan  .

" terima kasih untuk makanan ni  .. " ucap sihyoun lalu dia memasukkan buah pisang ke dalam mulutnya dan dikunyah menjadi lumat kemudian ditelan masuk ke dalam perut.

Yeosang sekadar memerhati gerak geri si gadis itu  , tidak lama kemudian dia tersenyum sendirian tanpa sihyoun sedari. " mesti kau rindu dengan keluarga kau kan  " kata yeosang seraya memecahkan kesunyian ini  . Sihyoun mengangguk perlahan  , dia amat rindu akan keluarganya yang berjauhan itu  . " kau nak pulang ke tempat asal kau ke? "Tanya yeosang  . Sihyoun terhenti daripada mengunyah.

" ya  , aku tak patut berada dekat dunia kau  .. " balas sihyoun . " apa perasaan aku bila berada dekat tempat yang berbeza  ? " yeosang mengajukan soalan lagi  . Ya  , soalan ini dia ingin mendengar daripada mulut gadis itu sendiri.

" pada mulanya terasa janggal tetapi makin lama aku dah biasakan diri dengan korang  .. Dan  , buat pengetahuan kau inilah pengalaman yang tak pernah aku lupakan  .. Aku gembira dapat berjumpa dengan korang semua tapi , aku kesal sebab dah menyusahkan korang .. Hurmm—benar kata kau yang manusia memang suka menyusahkan .. "

"—aku degil , bukan  ? " sihyoun melirik anak mata memandang yeosang dihadapannya  . Mata mereka berdua saling bertentangan  , sihyoun terkedu apabila yeosang dengan secara tiba-tiba sahaja menarik tubuhnya masuk ke dalam dekapan hangat lelaki itu  . " aku berjanji akan bawa kau pulang ke tempat asal  " ucap yeosang perlahan  , dia mengusap badan belakang milik sihyoun  . Sihyoun sekadar biarkan sahaja  , jantungnya sudah tidak normal lagi  .

" patutkah aku jujur dengan dia pasal perkara sebenar  , ahh malangnya kami bukan setanding  " detik hati sihyoun perlahan  .

" kau jangan risau aku akan sentiasa berada disisi kau .. " kata yeosang kemudian meleraikan pelukan itu  , dia menarik senyuman lebar  . Pertama kali , sihyoun melihat wajah lelaki itu bila tersenyum  . Iyelah  , selama ini lelaki itu hanya buat muka dingin saja  . Tetapi  , sikap itu tiba-tiba berubah bila bersama dengannya  .

                      ▩▩▩▩

Keesokkan harinya  , sihyoun tersedar daripada tidur lenanya . Terus itu  , dia meliat kecil dan menggosok mata yang kelihatan samar-samar itu  . Benda pertama yang dia nampak selepas mata dibuka adalah  , seorang Wanita tua yang berpakaian seperti seorang bidadari tengah berdiri dihadapan dia  . Sihyoun menukarkan posisinya kepada berdiri  , dia hairan  .

Siapa pula wanita tua yang muncul dihadapan pandangan dia nih  , wanita itu menarik senyuman mesra  . Sihyoun kagum melihat setiap inci tubuh wanita itu yang bercahaya  . Tertanya-tanya juga siapa orang ni  ?

" makcik ni siapa ya  ? Dan dimana yeosang  ?" baru sihyoun tersedar yang yeosang tidak bersama dengannya  . Mana pula yeosang pergi menghilang ni  .

" manusia yang cantik  , siapa nama kamu  ? " soal wanita tua itu dengan ramah dan lembut.

" moon sihyoun  " kata sihyoun. 

" mesti kamu nak tahukan cara bagaimana untuk pulang ke tempat asal  " katanya  . Sihyoun buat muka kurang faham tapi dia cuba buat-buat tahu walaupun taktahu apa-apa yang wanita tu nak sampaikan dekat dia  .

" bagaimana  ? " tanya sihyoun. Yang berasa ingin tahu tentang itu  , ya  dia perlu kembali pada pangkuan keluarganya  .

" cara ini amat menyeksakan tapi kamu patut harus dilakukan  .. "

" lakukan  ? "

" atiny's town  , salah seorang daripada mereka berlapan .. Kamu terpaksa menaruh nyawa kamu untuk kembali ke tempat asal  .. "

" mereka berlapan  ? Maksud makcik  ? "

" disebabkan mereka yang tawan kamu datang ke kota sini  .. Jadi  , salah seorang daripada mereka berlapan dengan sukarelanya terpaksa bunuh kamu dialam sini .. Kerana salah seorang daripada mereka berlapan mempunyai pedang   " jelas wanita tua itu kemudian dia lesap . Sihyoun bingung  . Dia masih kurang faham  ? Makcik tu bagi pejelasan yang memeningkan kepalanya saja  . Sihyoun cuba mentafsirkan kata-kata makcik tu  .

                     ▩▩▩▩

" yeji bangun  ! " taeil menggoncangkan tubuh yeji yang lena dibuai mimpi itu  , dengan perbuatan itu membuatkan yeji terjaga daripada tidur  . Mamai sahaja dia merenung wajah taeil di pagi hari  .

" jomlah kita cari sihyoun " ajak taeil yang tak sabar-sabar  . Yeji bangun lalu melihat sekeliling kawasan situ  . Dan anak matanya tertancap pada pokok epal yang terdapat di hujung sana  , tidak seberapa jauh daripada situ  .

" sebelum tu kita isi perut dulu lagipun saya lapar tak makan daripada semalam  " ajak yeji lalu dia bingkas bangkit dan berlari anak menuju ke arah pokok epal merah  . Taeil sekadar mengikuti yeji dibelakang  .

" nah  , awak patut makan " yeji memetik sebiji buah epal dan buah epal merah dihulurkan ke arah taeil pula  .

" terima kasih  " ucap taeil kemudian dia mengigit besar buah epal itu  . Dan mengunyahnya dengan penuh menikmati  . Sedapnyaa.

" nanti kita pergi cari sihyoun dekat kawasan air terjun sana " pinta taeil .

Selepas mereka selesai menikmati sarapan pagi dengan buah epal merah  , mereka berdua membawa diri ke tempat yang dikatakan oleh taeil  . Terdapat air terjun disekitar mereka berehat buat seketika  . Jadi  , mereka nak bersihkan diri yang sudah kotor lebih lagi bau badan mereka pun kurang menyenangkan  . Rasanya  , dah dua hari kot mereka tak mandi semenjak datang ke sini. Apatah lagi dengan sihyoun  , bagaimanalah keadaan dia sekarang ni  .

      ✎tσ вє cσntínєud









             


【C】The Mirror :: i will back Where stories live. Discover now