08 :: mirrOr

36 19 0
                                    

" ahh—" sihyoun tersedar daripada pengsannya apabila ada sumber cahaya yang terang benderang telah menerpa wajahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" ahh—" sihyoun tersedar daripada pengsannya apabila ada sumber cahaya yang terang benderang telah menerpa wajahnya .  Perlahan-lahan kelopak matanya dibuka untuk melihat suasana yang dia duduki sekarang ni .

Apabila pandangan menjadi jelas  , tempat pertama yang dia nampak selepas mata dibuka luas adalah sebuah bilik yang agak suram dan lembap . Dan mempunyai banyak akar-akar yang berada pada dinding bilik tersebut  . Terus itu  , dia menukarkan posisinya kepada duduk  . Anak matanya liar melihat sekitar tempat yang dia berada sekarang  . Sebuah penjara yang teramatlah kotor dengan titisan air yang telah mambasahi ruang tersebut  , dia terbaring diatas tanah yang lembap . Bau yang kurang enak mula menusuk didalam rongga hidungnya  .

" ahhh .. Sakit  " sihyoun merintih perlahan tatkala dia terasa bahagian lehernya agak pedih sedikit . Dia mengusik bahagian lehernya jikalau ada yang cedera ke  ? Andaian sihyoun tepat sekali  . Dia dapat rasakan ada kesan cakar pada bahagian lehernya dan juga dibahagian tangannya . 

Dia mula meninjau diluar penjara tersebut  , kosong malahan sunyi menyepi melainkam bunyi titisan air yang bertakung  . Dimanakah dia berada sekarang  ? Siapa pula yang bawanya ke sini  ? Soalan yang langsung tiada jawapan  .

" ada sesiapa tak dekat luar sana  ? " laung sihyoun  , bergema satu ruang itu dengan suara milik sihyoun  . Langsung tiada bayangan sesiapa pun di luar  . Sihyoun mengesat air matanya yang mula mengalir keluar  , kenapalah dirinya amat bodoh sekali  . Ikut sahaja gerak hati  . Sekarang dia sudah berada ditempat yang lebih jauh beza daripada tempat yang dia tinggal sebelum ini  . Rasa kesal  .

Kalaulah dia ikut pesan yunho tu mesti dia takkan berada disini  . Kau memang degil sihyoun  , suka menyusahkan orang sahaja  . Kemungkinan kau akan terperangkap disini seumur hidup kau  . Detik hati sihyoun  .

                     ▩▩▩▩

Mereka berlapan berkumpul diruang tamu yang luas itu , masing-masing sudah menjadi mundar-mandir atas kehilangan sihyoun  . Yunho yang berasa salah itu hanya mampu tunduk wajahnya  , tidak berani ingin bertentangan mata dengan hongjoong yang sudah naik angin  . Tetapi—dia dah pesan kot dengan gadis itu  .

" jadi  ? Dimana sihyoun  ? Engkaulah orang yang terakhir berjumpa dengan dia  ? Takkan kau tak tahu mana dia pergi  .. Kau tahu tak  , kalau dia pergi kota lain memang nyawa dia berada dalam keadaan bahaya lah  .. Lebih lagi di kota alice's
, kalau masuk ke sana bagaimana kita nak buat  ? Semuanya sudah berakhir ditangan mereka  .. " bentak hongjoong geram  , sungguh dia berasa berang dengan sikap yunho yang cuai  . Dia risau kalau gadis manusia tu masuk ke kota sana  . Kerana gadis itu telah mempunyai tanda kota atiny's  . Mereka ialah orang pertama yang dapat memilikinya  . Kalau kota lain dapat perasan pasal tanda itu , tak sia-sia manusia itu dibunuh tanpa belas kasihan  .

" hongjoong hyung apa kita nak buat sekarang  ? Kita semua tak boleh masuk dalam kota-kota yang lain  .. "

" kecuali yeosang hyung—"anak mata mereka kini tertumpu ke arah bayangan yeosang yang berdiam diri . Yeosang memandang mereka bertujuh silih berganti  .

【C】The Mirror :: i will back Where stories live. Discover now