9. časť

19 5 0
                                    

,,A potom ma objal, ako vždy, ale neviem, nezdá sa ti to nejaké suché, babča? Ako keď máš punčový rez bez punču.''

,,Moja zlatá, ani mi nehovor že by mohol byť punčák bez punču,'' zasmiala sa, ,,ale neodľahčuj. Pozri, zlatko, rastiete, nebudete navždy krpci a Mark je pekný chlap, vychovaný a inteligentný, niet divu, že má priateľku,'' poškriabala sa na spánku a pokračovala: ,,ale to, že je vychovaný a inteligentný a samozrejme pekný, neznamená, že ho to ospravedlňuje.''

,,Dávam ti za pravdu, babča...len, akosi ma to mrzí, keď si spomeniem, že ešte dnes ráno bol iný o stoosemdesiat stupňov,'' vzala som si ďalší slaný slimáčik a napchala si ho do úst.

,,Veď počkaj, keď príde k nám, dostane jednu za ucho,'' zasmiala sa opäť. Babkina dobrá nálada sa dala krájať, mala nákazlivý smiech a vždy vedela z dusna urobiť príjemný vzduch. Kráčalo sa s ňou po svete lepšie. Nevedela som si predstaviť, že by som sa takto otvárala Emme alebo komukoľvek inému okrem babči.

V pozadí stále hral Bon Jovi, ktorý babke počaroval už ako mladý a mne počaroval už ako starý, keďže som ho za mlada nepoznala.

,,Ďakujem,'' usmiala som sa.

,,Neďakuj mi, Clara, si jediná s ktorou sa môžem nezáväzne rozprávať! Emma je šialená, v dobrom slova zmysle, ale je šialená a Liam je ešte šialenejší, zdá sa že sa našli,'' usmiala sa na mňa. Stále sa len usmievala a mne to vháňalo do žíl pokoj. 

,,Babča, musím ti niečo povedať, ale nemôžeš ma prezradiť,'' nahla som sa k nej bližšie akoby tu bol okrem nás dvoch ešte niekto, kto by to mohol počuť.

,,Sem s tým, uši mám otvorené!''

,,Ale nevieš o ničom, jasné?''

,,No tak, zlatko, nenapínaj moju starú dušu a rozprávaj!''

,,Emma...Emma je tehotná,'' vykoktala som.

Babčin úsmev sa rozšíril a oči sa jej rozžiarili.

,,Čože je? Tehotná? Bude mať bábo?'' Tešila sa.

,,Áno, bude mať malé bábo ktoré jej dá poriadne zabrať,'' vysmiala som sa Emme v dobrom, hoci to nemohla počuť.

,,To si píš, že dá, bude ešte horšia, aká bola Emma keď bola malá,'' opäť sa babča smiala zvonivým smiechom.

,,Aká bola? Bola moc neposedná?''

,,Ani sa nepýtaj, Clara! Spomedzi teba a Lillie vynikala v tom, aká bola opička, neustále všade vyliezala až sa jej to raz vypomstilo a spadla z kuchynskej linky a zlomila si, našťastie, mliečny zub.''

Zdvihla som obočie a zasmiala som sa.

,,Preboha, chúďa, prečo som doteraz o tomto nevedela?''

,,Neviem, ich mama to vždy preháňala, dokonca ich nepúšťala von, len aby neboli spotené, ale Emma si vždy našla otvor, kadiaľ prešla von a vyjašila sa. Lillie bola iná, uprednostňovala vnútrajšok a Emmine činy sa jej vždy zdali trápne,'' povzdychla si, bodnutá spomienkou z pred dosť rokov.

Pravdou bolo, že Lillie kompletne zanevrela na všetkých, okrem jej mamy. Babča bola pre ňu cudzí človek a to pochopiteľne ubližovalo babčinmu srdcu.

,,Áno, Lillie sa kompletne líši od Emmy, musím uznať,'' zobrala som si do rúk pohár s pomarančovým džúsom a napila som sa.

,,Dobre, k tejto téme sa vrátime neskôr radšej mi povedz o tej Markovej Nicol,'' pomädlila si dlane a bola pripravená na spŕšku nadávok z mojej strany.

Malinové lízankyWhere stories live. Discover now