mi történik az ST és az IT fandomban, amiért kiszállok belőle?

127 14 29
                                    

üdv mindenkinek. nemrégiben kiírtam, hogy elhagyom a címben említett két fandomot, bizonyos okok miatt. ez természetesen semmit sem fog változtatni a történeteimen, és a készülő ötleteimben, emiatt semmi kétség.

én mindkét fandomba 2017 végén és 2018 elején csatlakoztam. nem volt olyan régen, de azért azóta sok minden változott. mikor beléptem, egy nagyon kedves, dráma és toxikus emberektől mentes "családra" találtam, ami nekem akkoriban nagyon is szükségem volt. ahogy viszont teltek a hónapok, az évek, minden teljesen megváltozott. 

a Stranger Things fandom:

ahogy közeledett az ST harmadik évada a fandom megkergült. a Byler és a Mileven fanok fele egymásnak estek, hogy mi az, hogy nem shippelik az egyiket, meg a másikat. ennek a végeredménye az lett, hogy a mai napig utálják egyesek egymást emiatt. persze, csak az úgynevezett toxikus Mileven és Byler fanok. ez a harc egészen addig volt nagyon durva, amíg egy Byler fan oldalt üzemeltető lányt, (akit én addigra már jól megismertem) addig piszkáltak a Mileven fanok, a rassza és a véleménye miatt, hogy öngyilkossági kisérletet hajtott végre, aztán nem jött vissza soha, mert azzal kezdék el támadni, hogy nem is halt meg és csak figyelmet akart magának. ez volt 2018 nyarán. majd 2019-ben mikor kijött az új évad és hirtelen mindenki megnézte, egyre több ehhez hasonló toxikus ember csatlakozott a fandomhoz. mára 2020-ra ott tartunk, hogy az összes színészt, cancelni akarják apró hibák miatt. a toxik Byler és Mileven fanok a mai napig marják egymást, sokan elmebeteg teóriákat gyártanak, hogy bizonyítsák, hogy Finn és Millie együtt vannak, mikor két teljesen különböző helyen laknak, egyesek Finn Wolfhardnak adják ki magukat és sokan sajnos be is veszik ezeket. mások folyamatosan cancelik Noaht, mások meg akarják menteni Calebet, nem tudjuk mitől, de nagyon meg akarják menteni. menjünk sorba azokon amik nálam kiváltó okok voltak, hogy elhagyjam a fandomot. én értem, hogy Calebnek több fényt akarnak és, hogy hypeoljuk fel, mert megérdemli, de a TikTok fandom ott tart, hogy azt hastegelik, hogy "savecalebmclaughlin." mitől kell megmenteni? senki se tartja őt fogva, mi csak szeretetet akarunk neki adni, nem megmenteni a semmitől. a nagyobb kiváltó ok pedig, a folyamatos canceljük a másikat. a cancel kultúra mára már ott tart, hogy minden kis szarért utálni kell a másikat. Finnt azért próbálták egyesek cancelni, mert azt mondták, hogy homofób, de ez szinte azonnal le lett rendezve. a másik akit ebben az évben másodszorra cancelnek, az Noah. az első eset még valamikor júliusba történt, mikor egy bizonyos Noah fanoldalról kiderült, hogy két éve, slut-shamelte Milliet, (amit nem tudok lefordítani normálisan) homofób, transzfób megjegyzéseket tett. ezek a felszínre kerültek nemrég. ezt a lányt Hylernek hívták és ő sokat beszélt Noahval. alapból Schnapp sok fanjával a mai napig tartja a kapcsolatot és pár csoportba is benne van a fanokkal, ami nagyon jó, csak, hogy ezek az emberek simán tönkretehetik a karrierjét. visszatértve a sztorira, valaki kiszivárogtatott egy videót, amiben Noah nevet és azt hitték, hogy azon nevet, hogy ez a bizonyos Hyler nevű lány slut-shamelte Milliet. ez nyilván nem volt igaz. elkezdék egymást gyanusítgatni, hogy ki tehette ki. aztán elkezdtek Noahnak és Hylernek is olyan üzeneteket küldözgetni, hogy "öld meg magad" meg "bár haltál volna meg" és egyéb ehhez hasonló nyalákságokat. Noah, Hyler védelmére kellt a lány fanoldalán, amivel csak jobban szította a tüzet, ugyanis az emberek borzalmas embernek tartották/tartják Hylert azért amit két éve tett. a vége ennek az egésznek az lett, hogy Noahnak ugyan megbocsátottak, sokan azt akarták, hogy kövesse ki Hylert és hasonlók. a másik cancelés Noah számára akkor jött, mikor a mai napon, pontosan 2020.08.26.-án éjjel, felkerült egy olyan videó ahol Noah és a bizonyos barátai egy Chris Brown számot énekelnek és az n-betűs szónál azt kezdik el énekelni, hogy "neighbour". a videón ez teljesen tisztán hallatszódik, viszont egyesek azt állították, hogy az n-betűs szót mondja ki. Noah ez instagram sztorijában bocsánatot is kért, hogy ezt tette, azt mondta, hogy inkább csöndbe kellett volna maradnia mikor az a rész jött. és én ennyivel le is rendeztem ezt magamban, hogy jóvan bocsánatot kért. viszont a fehér népség ezzel nem volt kielégedve. Noah fekete börű fanjai megbocsátottak neki, mert a többségük szintén az említett "neighbour-t" hallották, viszont azt is megjegyezték, hogy tényleg inkább csöndbe kellett volna maradnia. a fehérek viszont még most is háborognak miatta. a másik ok amiért egyszerűen csak elegem lett az egész fandomból, hogy folyamatosan szexualizálják a gyerek színészeket. emlékeztek még Sadie és Finn, Pull and Bear-es fotozására? sok Fillie fanatikus elkezdte bántani Sadiet, hogy nem is szép és hasonlók. egyszerűen csak hányni tudtam volna azoktől az emberektől. az egész fandomot ellepték a toxikus emberek és folyamtosan terjesztik a hülyeségüket Twitteren és az Instagrammon. ezért is töröltem le a Twitterem, mert elegem volt, hogy akárhányszor beléptem valami ehhez hasonló poszttal találkoztam, mikor én amúgy csak azért mentem fel, hogy megnézzem, hogy Tom Ellis vagy Stephen King írt ki e valamit. és én úgy érzem, hogy felesleges ezekért a drámákért beletartoznom a fandomba. nyilván ettől függetlenül tovább fogom követni azokat az editorokat akiket eddig is, de nem fogok részt venni a fandom dolgaiba. emelett én is nyilván még foguk róluk editelni, csak a fandom részét hagyom ki. szerintem egyáltalán nem maradok le semmiről. egy csomó sorozat fandomjába nem vagyok benne amit nagyon szeretek és nem maradok le semmi ténylegesen fontos dologról.

az IT fandom:

az IT fandom annyira még nem rossz, egyszerűen csak kezd kihalni. az egyetlen dolog ami viszont itt is megvan az a cancelés. Sophia Lillist és Jack Grazert is azért kezdték el cancelni, mert nem beszéltek eleget a BLM-ről. egy bizonyos Twitter felhasználó azt válaszolta valakinek, mikor az a bizonyos ember megvédte Jacket, (hogy ő azért posztolt róla,) idézem: "már későn posztolt róla." és nálam ez kicsapta a bizosítékot. a BLM nem egy trend, mint egy TikTokos tánc, hogy egy hónapig menő, majd már senki sem beszél róla. erről beszélni kell még most is. utána pedig azzal kezdett el ez a lány érvelni, hogy homofób és rasszista. bizonyítéka a mai napig nincsenek, de mondja a magáét. itt szeretném leszögezni, hogy Jack nem az egyáltalán. a haramdik dolog ami most Jackkel történt, az az, hogy a volt barátnőjét Elliet megcsalta e vagy sem. én már csak elfáradtam. nem néztem utána a részleteknek, annyit tudok erről, hogy Ellie egy liveban sírta el a nézőknek, hogy őt Jack megcsalta. innen szeretnék szólni, hogy minden lány tud sírni, ha valamit nagyon el akar érni. úgyhogy nem hiszek Ellienek. ha meg igaz is, kit érdekel? Ellievel vagy egy éve, sőt több mint egy éve szakítottak, ez már teljesen Jack magánélete. ezért cancelni? mert egyáltalán nem biztos, hogy igaz az egész. minden napos dolog manapság, sajnos, hogy emberek megcsalnak másokat, meg a férje csalta az asszonyt és verte meg megerőszakolta ez a színész azt a lányt, azokat mégse verik ekkora dobra. egy tizenhat éves fiút meg egy pletyka alapján cancelik. ez az egész cancel kultúra már nevetséges, ennyiből mindenkit lehetne cancelni mindenért. és amikor egy ilyen hír elterjed, az egész fandom erről beszél, én meg már nagyon unom. ennyi drámát életemben nem hallottam. 

végszó:

attól függetlenül, hogy nem fogok többet részt venni a fandom életébe, nem fog semmi sem változni. én úgy érzem, hogy nekem ebből elég volt, nem szeretnék többet foglalkozni a fandommal, mert csak magamnak okozok vele fejfájást, ugyanis valamiért ezek a drámák kihatással vannak rám és egyszerűen csak szarul érzem magamat, meg kikészítenek és nem akarom, hogy ebből később nagyobb baj legyen. ennek ellenére hálás vagyok ennek a két fandomnak, mert mikor kellettek akkor ott voltak, jó barátokat szereztem és mégis valami jó dolognak lehetettem a részese. megismertem új embereket, bevezetett a filmek és sorozatok világába ez a két dolog, aminek borzalmasan örülök és hálás vagyok, de úgy érzem, hogy ezt most le kell zárnom.


ez egy elég gyors "bejelentkezés" volt, nem is összeszedett, össz-vissz egy óra alatt írtam meg, nem is akartam sokáig húzni a magyarázatott. viszont megszabadulni nem fogtok tőlem, a Stranger Thingsről ugyanúgy fogok hozni kritikát, nem ússzátok meg. szinte minden marad úgy ahogy volt, csak úgy érzem, hogy jobb volt ezt tisztázni és nektek elmondani.

ezzel el is köszönnék, hamarosan folytatást is hozok a többi történetembe. have a nice day! <3


A filmkritikusokat meghazudtoló f̶i̶l̶m̶kritikáimDonde viven las historias. Descúbrelo ahora