a film amit mindenki Finn Wolfhard miatt néz meg, avagy The Turning

107 10 10
                                    

a cím egy elég erős kijelentés, de szerintem így van. nyilván a kritikusok nem azért nézték meg, de a nézők 90%-a csak miatta, szerintem. a kritikusok már szétszedték a filmet, de így nagyon durván. beszéljünk egy kicsit a keletkezéséről. ez a film valamikor 2018-19 között készült, ha jól tudom, ugyanis itt még Brooklynn is fiatalabb és Finnek is rövidebb a haja. anyway, a film Henry James: A csavar fordul egyet című könyv adaptaciója lett volna. a könyv amúgy meglepően pici és rövid, volt szerencsém elolvasni, de erről egy picit később. miután lecsengett a Stranger Things 3 évada és Az Aranypinty is, Finn és emellett Brooklynn is vagy ezerrel elkezdték reklámozni, amivel nem is lett volna baj. a baj ott kezdődött, hogy vagy négy hónapig nyomták le a torkunkon a rendező és maga a hivatalos instagram oldaluk is, hogy nézd meg! nagyon reklámozták, az előzetes rohadt jó lett és utána én is bezsongtam és minél előbb meg akartam nézni a filmet. és itt jön a pofon, már jön, érzitek? 

 és itt jön a pofon, már jön, érzitek? 

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.

a film szar volt. először azt hittem velem van baj, hogy nem tetszett, de aztán kiderült, hogy nem csak én gondolom így, majd elolvastam a könyvet és a film nevetséges lett. mármint nem a színészek meg ezek, hanem maga ahogy a történet össze volt rakva. én a rendezőt és a forgatókönyv írokat hibáztatom. nagyon rosszul fogtak hozzá a könyv feldolgozásához. szerintem a felét el se olvasták, pedig tényleg rövid, száz oldal körül van és rohadt pici, elfér a tenyeredben. mindenkinek ajánlani tudom csak, mert egy nagyon jó kis olvasmány. ja és ha valaki netalántán olvasta és sikerült megfejtenie mi a fasz van a prológusban ugyan mondja már el... én nem értettem. mondjuk lehet nem nyelvtan órán kellett volna elkezdenem, de ha valaki tudja, hogy az mi, ugyan magyarázza már el nekem, köszi.

vissza a filmre. nem tudnám megfogalmazni mi volt a baj vele, de megpróbálom. a történet nem volt egyben, nem volt ijesztő, nem kaptunk teljes képet így semmiről. egyik karakternek se tudtuk megérteni a motivációját, netalántán az érzéseit, mert mindenki vagy halál komoly akart lenni, vagy pedig rémült, esetleg nagyon rejtélyes. elméletileg a történet arról szólt volna, hogy van ez a bizonyos Kate nevű főszereplő akinek Blybe, (ez a neve a helynek) kell vigyáznia egy kislányra, akinek a szülei tragikusan meghalltak. nyilván ez egy rohadt nagy ház, aminek elég kísérteties a megjelenése. a gondok ott kezdődnek, mikor ennek a kislánynak, Floranak, a bátyját, Milest, kirúgják az iskolából, mert tett valami rosszat, és nyilván Kate kiváncsi és minél több időt tölt ott, annál inkább fedezi fel a család sötét múltják, meg vannak itt szellemek is és hasonlók. a filmnek elvileg erről kellett volna szólnia. elmondom mit kaptunk helyette. egy új címet találtam ki neki, ami tökéletesen leírja a filmet. másfél óra szenvedés a csini Mackenzie Davissel, és a rejtélyes Finn Wolfharddal, meg a tehetséges Brooklynn Princevel. nem? szerintem illik ide. vegyük nagyító alá a jó dolgokat, mert van pár, mármint nem a történet, de többi.

a jó dolgok, a látvány. tényleg szép, ijesztő és fantasztikus, helyenként nekem túl sötét volt és így nem láttam semmit, de ezt eltekintve gyönyörű. és ezért megdicsérem a rendezőt, mert ebbe jeleskedett. második a casting és a színészek.

A filmkritikusokat meghazudtoló f̶i̶l̶m̶kritikáimDonde viven las historias. Descúbrelo ahora