_MANİSA SARAYI_
Sabah olmuştur. Şehzade Murad ve Safiye Hatun saraylarına yeni varmışlardır. Haremden geçerken anons edilir:"Şehzade Murad ve Safiye Sultan Hazretleri..." Murad ve Safiye haremden geçer, geçerken Murad'ın gözü bir hatuna takılır. Çıtı pıtı, iri gözlü bir hatundur bu. Murad hatunu beğenmiştir. Haremden çıkar ve odasına gider. Safiye de oğluyla birlikte kendi odasına..._TOPKAPI SARAYI_
Selim ve Nurbanu, Has Oda'da kahvaltı yapmaktadır. Kapı çalar, Mihrimah girer. Selamını verir. Selim, Mihrimah'ı sofraya buyur eder, Mihrimah oturur. Nurbanu'nun yüzü düşer. Mihrimah:"Hünkar kardeşim, aklına gelen bu fikirle, yeniçeriyi susturmayı başardın. Lakin ahali hala dedikodu yapmakta, senin hakkında konuşmaktadır. Bir an önce bir fetih yapıp, hazineyi hümayunu doldurmanız gerekmekte. Zira ahali mutsuz." Sultan Selim:"Vakti gelince o da olacak elbet Mihrimah" der ve kahvaltısına devam eder. Nurbanu: "Mihrimah Sultanımızın hakkı var hünkarım. Ahali yeniçerileri susturmuş olsanız da ahali gayrimüslimlere verilen haklardan rahatsız. Zira Sokollu Mehmet Paşa'nın elçilerle yaptığı anlaşmaların bedelini, halkımız ödemekte."
Mihrimah şaşırır. Zira ilk defa Nurbanu kendisine hak vermiş, üstüne üstlük Sokollu Mehmet Paşa'yı hünkara kötülemiştir. Lakin Nurbanu başka bir şeyin peşindedir. Mihrimah Sultan'a yalandan yakın davranıp, kaleyi içten fethetmek!_MANİSA SARAYI_
Safiye Sultan dairesinde oturmaktadır. Kapı çalar, içeri Bülbül Ağa girer:"Beni emretmişsiniz sultanım." der. Safiye, gel Bülbül, der. "Haremden geçerken yeni hatunlar gördüm, yine mi Nurbanu Sultan?"
Bülbül kafasını evet anlamında sallar. Safiye:"Nurbanu Sultanın bu yaptıklarına kesin bir çözüm bulmak gerekir artık. Aksi takdirde, sonumuz yakındır Bülbül Ağa!"
Bülbül:"Hiçkimse, ister sultan olsun ister padişah, hiçkimse sizin sonunuzu getiremez! Zira Şehzade Murad Hazretleri, size çok derin bir aşkla bağlıdır sultanım, onu da söyleyeyim!"_TOPKAPI,NURBANU'NUN DAİRESİ_
Nurbanu Sultan, Canfeda Kalfa'yı çağırtmıştır. Nurbanu:"Canfeda, Mihrimah Sultan şimdilik gözümüzün önünde. Lakin Safiye şeytanının ne yapıp ne ettiğini bilmemiz gerek. Oğlumun aklına girip bana karşı doldurabilir."
Canfeda:"Sultanım, Lala Ferruh Paşa size sadakatle bağlıdır. Size mütemadiyen malumat vereceğine eminim."
Nurbanu:"Ona ne şüphe, lakin lala harem hakkında malumat veremez. Hareme girmesi dahi yasak. Bize güvenilir başka biri lazım."
Canfeda:"Hiç merak etmeyin sultanım. Ben haremden en güvenilir, en akıllı hatunu seçer, Manisa Haremi için hazırlatırım." Nurbanu onaylar, Canfeda selam verir ve çıkar._TOPKAPI SARAYI HASBAHÇE_
Esmahan Sultan, Gevherhan Sultan ve Şah Sultan oturmuş muhabbet etmektedirler. Gevherhan:"Esmahan, Mihrimah Sultan ile olan yakınlığına dikkat et! Zira bu hem beni, hem de validemizi ziyadesiyle tedirgin ediyor. Aklına girip seni validemize karşı..."
Esmahan sözünü keser:"Ben kiminle ne münasebet kuracağıma dikkat ediyorum merak etme. Asıl sen aklının ermediği konulara karışmasan iyi edersin! Ayrıca Mihrimah Sultan ne olursa olsun halamız. Ona saygıda kusur edemeyiz."
Gevherhan:"Ah Esmahan ahh... Bu dik başlılığın hepimize zarar veriyor da farkında değilsin."
Şah:"Kızlar kavga etmeyin. Başkaları yüzünden iki kardeş aranızı mı bozacaksınız?"_HAREM_
Canfeda Kalfa, Gazanfer Ağa'ya Nurbanu'nun planını anlatmıştır. Gazanfer etrafındaki hatunlara bakar. Hem zeki, hem sadık hem de cilveli bir hatun bulmaları gerekiyordur. Gazanfer bir şeyler düşüneceğini söyler, odasına gider. Odasına girer, kapısı çalar. İçeri bir hatun girer. Bu hatun, Veronika Hatun'dur. Rus asıllıdır. Yeşil güzlü, sarışın, uzun boylu ve etine dolgundur. Canfeda ve Gazanfer'i dinlemiştir: "Ağam, size kulak misafiri oldum. Beni Manisa Sarayı'na gönder ağam. Nurbanu Sultan'ın yoluna canım feda. Şehzade Murad'ın aklını başından alabilirim. Safiye Hatun'u tarihe gömerim! Bundan hiç şüpheniz olmasın!"
Gazanfer:"O vakit bize sadakatini ispatlamalısın. Eğer ispatlarsan, seni Manisa Sarayı'na ellerimle gönderirim!" Veronika Hatun selam verir ve çıkar. Çok sinsi bir hatundur bu, Manisa'ya gitmek için canını dişine takacaktır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Muhteşem Yüzyıl : Kadınlar Saltanatı
Historical FictionKanuni Sultan Süleyman'ın ölümü, Sultan Ahmet'in tahta çıkışı arasındaki 36 yıl... Acımasız ve zalim sultanlar, masumiyetin kayboluşu ve kanlı bir taht. Sultanlar arasındaki savaşın Osmanlı İmparatorluğu'na etkileri... Hepsi ve daha fazlası kitabımı...