Eğlence!

125 5 1
                                    

_HAREM_
Yine aynı kışın sabahlarından biridir. Kar yağmaktadır. Cariyeler, taşlıkta koşuşturup karla oynamaktadır. Servazat Dudu Kalfa gelir, bağırmaya başlar:"Girin içeri hatunlar, kapılar kapatılacak!" cariyeler bu emirle içeri girerler. Haremde ocaklar yakılmış, üstünde kestaneler kızartılmaktadır. Bir yandan kürklere ve battaniyelere sarınmış olan kızlar kahvaltı yapmaktadırlar. Kapı açılır, içeri Canfeda Kalfa girer. Servazat, Canfeda'nın önünde eğilir. Arkasından ağalar, iki sandığı taşıyarak getirirler. Canfeda: "Haseki Nurbanu Sultanımız yüce gönlüyle size hediyeler gönderdiler." der ve sandıkları açtırır. İçlerinde kalın kumaşlar, kürkler vardır. Hatunlar sandıkların başına üşüşür, kumaşları ellemeye ve renkleri seçmeye başlarlar. Servazat Dudu:"Yavaş olun kızlar! Sırayla alın!" Haremin tekrar açılan kapısından bu sefer Gazanfer Ağa girer. Canfeda Gazanfer'e yaklaşır, kulağına:"Nurbanu Sultan seni çağırdı ağam." diye fısıldar. Gazanfer Nurbanu'yu görmek için valide sultan dairesine çıkar. Nurbanu Sultan kahvaltısını bitirmiş, şöminenin başında oturmuştur. Gazanfer eğilir. Nurbanu konuya girer:"Şu geçen hafta getirdiğin, Manisa'ya gidecek hatun, neydi adı, Veronika! Veronika en iyi şekilde eğitilmeli Gazanfer. Evvela Müslüman olmasını sağla, sonra da haremin kaidelerini bir güzel öğret. Murad'ımı mutlu edebilmeli."
Gazanfer onaylar, hareme tekrar iner. Diğer kumaş ve kürk seçen cariyeler arasında Veronika'yı bulur, gel benimle, der.

_MİHRİMAH SULTAN'IN DAİRESİ_
Mihrimah Sultan, her sabah yaptığı gibi validesinin güncesini okumaktadır. Dilşikar Kalfa'ya: "İstediğim ilacı temin ettin, değil mi?" diye sorar. Dilşikar evet dedikten sonra Mihrimah devam eder:"Âla. Bu gece ilacı Nurbanu'nun yemeğine dökeceksiniz. Derin bir uykuya dalacak. Biz de, Has Oda'da istediğimiz eğlenceyi tertip edeceğiz. Hata istemiyorum Dilşikar."
Dilşikar:"Merak etmeyin sultanım. Her şey istediğiniz gibi olacak."
Mihrimah:"O halde eğlenceye katılacak cariyeleri seç. En güzel ve en akıllı olanlar, bu gece hünkarımızın huzuruna çıkacaklar! Lakin Canfeda ve Gazanfer'e dikkat et. Her şey gizli yapılmalı. Bilhassa eğlence için cariyeleri benim maiyetimden seç ki, kimsenin ruhu duymasın."

_HAS ODA_
Sultan Selim, bu sabah kahvaltısını kızları Esmahan, Gevherhan ve Şah ile yapmaktadır. Esmahan:"Zevcim Sokollu Mehmet Paşa, devletimiz için gece gündüz çalışıyor hünkarım. Etrafımızda böyle güçlü paşalar, beyler olduğu sürece hanedanımızın sırtı yere gelmez."
Selim gülümser:"Hakkın var Esmahan'ım. Zevcinden benim de bir şikayetim yok çok şükür."
Kapı açılır, içeri Sokollu Mehmet Paşa girer. Esmahan Şah ve Gevherhan sofradan kalkarlar, Biz Şah'ın dairesine gidelim diyerek çıkarlar. Sokollu yaklaşır:"Safevi elçileriyle görüşmelerimiz sürmekte, yüce hünkarım. En son elçi Şahkulu Han'dan gelen mektupta, bir iki haftaya Edirne'de olacağını yazmış. Öte yandan Avusturyalılar, sulha pek yanaştığı söylenemez hünkarım. Sınırlarımızdaki kalelerin başına bela açmaktalar hala."
Selim:"Âla Sokollu. Malumatların bittiyse çekilebilirsin."
Sokollu utana sıkıla:"Bir de sefer konusu başımızı ağrıtmakta hünkarım. Paşaların çoğu, Avusturya üzerine sefer yapılması hususunda hemfikir. Sizin emirinizle..."
Selim sinirlenir, sert bir sesle:"Sana çekilebilirsin dedim, paşa!" der. Sokollu eğilip çıkar.

_ŞAH SULTAN'IN DAİRESİ_
Gevherhan Şah ve Esmahan oturmaktadırlar. Gevherhan:"Kocanla aranız nasıl Şah? Düzeltebildin mi?
Şah:"Nasıl olabilirki Gevher? Ben artık ümidi kestim. Yürümeyecek bu evlilik." Kardeşinin üzüldüğünü gören Gevherhan:"Öyle düşünme kardeşim. Vakti gelince sen de evladını kucağına alacaksın elbet."
Şah Sultan artık yorulmuştur. Gevherhan:"Ben kalkayım artık, sonra tekrar ziyaretine gelirim Şah..." kalkar ve daireden çıkar. Koridorda Çakırcıbaşı Hasan Ağa'yı görür. Hasan eğilir. Gevherhan, yüzüne bile bakmadan gider. Hasan Ağa dairesine girer. Ağalara emir verir, kaftanını getirtir. Karısı Şah nereye gittiğini sorunca, Hasan Ağa geçiştirir ve çıkar.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 06, 2020 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Muhteşem Yüzyıl : Kadınlar SaltanatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin