Nurbanu Sultan Gitgide Yükseliyor!

117 6 3
                                    

_MANİSA YAYLALARI_
Şehzade Murad ava çıkmıştır. Lala Ferruh Paşa da yanındadır. Şehzade, bir geyik görür. Geyiğe sessizce yaklaşır, Oku kaldırır, yayı gerer ve nişan alır. Oku bıraktığı anda geyiğin boynuna saplanır ve geyik yere yığılır. Ferruh Paşa takdir eder. Şehzade Murad, geyiğin saraya götürülüp pişirilmesini emreder. Murad, Lala Ferruh ve adamları atlarına biner ve saraya dönmek üzere yola koyulur.
Sarayda Safiye Sultan dairesinde oturmaktadır. Lokum yemekte ve kahve içmektedir. Kapı çalar, Bülbül Ağa girer. Safiye gelmesini söyler.
Bülbül:"Beni çağırtmışsınız sultanım."
Safiye:"Bülbül Ağa, ebe kadını bul ondan bir ilaç ısmarlamıştım. Bana o ilacı getireceksin."
Bülbül:"Merakımı mazur görün sultanım, ne için bu ilaç?"
Safiye:"Bu ilacı her gün Şemsi Ruhsar hatunun yemeğine damlatacaksın. Onun gebe kalmasını engelleyecek ilaç."
_TOPKAPI SARAYI_
Nurbanu Sultan'ı dairesine taşımışlardır. Yatağında baygın yatan Nurbanu, gözünü yavaş yavaş açar. Başında Gazanfer Ağa, Canfeda Kalfa ve diğer cariyeleri görür. Kapı açılır, içeri Mihrimah Sultan girer. Arkasından da ebe kadın... Mihrimah herkesin çıkmasını emreder, kendisi de çıkar. Ebe kadın muayeneye başlar. Mihrimah Gazanfer ve Canfeda'ya sorar ne olduğunu. İzah ederler. Canfeda Kalfa, kalabalığın arasında Veronika'yı bulur:"Hatun, eğer dediğin gibi Nurbanu Sultan gebeyse, gözüne girdin demektir."
Veronika:"Hiç şüpheniz olmasın Canfeda Hatun. Benim büyükannem şifacıydı. Ben anlarım. Nurbanu Sultanımız gebe..."

_ŞAH SULTAN DAİRESİ_
Çakırcıbaşı Hasan Ağa içeri girer, karısının yanına oturur. Şah Sultan: "Neredeydin yine Hasan? Son zamanlarda ilgini alakanı neden esirgersin benden?"
Hasan Ağa bu baskıdan bıkmıştır. Hamama gidiyorum diyerek daireden ayrılır. Şah'ın gözleri dolar. O sırada kapı çalar. İçeri cariyelerden biri girer, telaşla:"Sultanım, valideniz haremde fenalaşmışlar."
Şah ayağa fırlar. Nerede olduğunu sorduktan sonra daireden hızla çıkar.

_VALİDE SULTAN DAİRESİ_
Cariyelerden biri daireden çıkar, kapının önünde bekleyen Mihrimah'a muayenenin bittiğini haber verir. O anda Şah Sultan gelir, içeri tekrar girerler. Canfeda Kalfa, cariyeleri hareme geri gönderir ve Şah'ın arkasından Nurbanu'nun dairesine girer. Nurbanu kaftanını giyer, Mihrimah ne olduğunu sorar. Nurbanu'nun yüzünde güller açmaktadır. Ciddileşir ve: "Tansiyonum düşmüş sultanım." der. Mihrimah bir şeyler olduğunu anlar lakin üstelemeden dairesine döner. Canfeda ve Veronika yaklaşır. Canfeda:"Lakin sultanım, bu hatun gebe olduğunuzu söyledi."
Nurbanu:"Öyle Canfeda, gebeyim. Hanedana yine bir evlat vereceğim. Lakin bunu şimdilik Mihrimah Sultan ve hünkarımız bilmeyecek."
Canfeda Nurbanu'nun ne yaptığına anlam veremez. Nurbanu Veronika Hatun'a dönerek:"Sen nereden anladın gebe olduğumu hatun?" diye sorar merakla. Veronika:"Benim büyükannem şifacıydı sultanım." der. Veronika Nurbanu'nun gözüne girmiştir. Nurbanu gülümseyerek âla der ve Veronika çıkar. Nurbanu, Veronika'nın maiyetine alınmasını emreder. Veronika artık Nurbanu'nun hizmetindedir. Nurbanu Gazanfer'i çağırtır, Canfeda çıkar.

_İNCİLİ KÖŞK_
Sokollu Mehmet Paşa, hala Nurbanu Sultan'ı beklemektedir. Kapı çalar, içeri Gazanfer girer. Nurbanu'nun durumunu anlatır, bugün gelemeyeceğini söyler. Malumatı alan Sokollu, sarayına karısı Esmahan'ın yanına döner. Gazanfer Ağa İncili Köşk'ten çıkacakken bir ağa gelir, Gazanfer'e Nurbanu'nun onu çağırdığını söyler. Gazanfer Nurbanu'nun yanına gitmek üzere çıkar.

_MANİSA SARAYI_
Bülbül Ağa, Safiye'nin emrettiği ilacı temin etmiştir. Ağalardan biri, Şemsiruhsar Hatun'a yemeğini götürmektedir. Bülbül, Ağa'yı durdurur ve yemek tepsisini elinden alır. Gözdeler katına çıkar, Şemsiruhsar'ın kapısının önünde yemeğe ilaçtan döker. Sonra yemeği içeri götürür.
_SAFİYE'NİN DAİRESİ_
Bülbül, Safiye'nin de yemeğini getirir. Şehzademiz, bugün avda bir geyik avlamış sultanım. Bu akşam ziyafet çekeceksiniz der ve yemeği önüne bırakır. Safiye yemeğe başlar, bir ara durup Bülbül'e sorar:"Hallettin mi?"
Bülbül:"Hallettim Sultanım. Ruhsar Hatun'un yemeğine ilaçtan birkaç damla döktüm." Safiye âla diyerek yemeğine devam eder.
_ŞEHZADE MURAD'IN DAİRESİ_
Murad, yemeğini eğlence eşliğinde yemektedir. Hatunlar raks etmekte, musiki çalmaktadır. Murad yemeğini bitirdikten sonra herkesin çıkmasını, birtek raks ederken beğendiği hatunun kalmasını emreder. Hatunla halvete girer.

Muhteşem Yüzyıl : Kadınlar SaltanatıHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin